Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obměna parku osobních automobilů v ČR byla v roce 2013 jedna z nejnižších v Evropě

redakce AUTO.CZ
Diskuze (90)
Věková struktura dovážených ojetin se stále zhoršuje!

V České republice bylo za rok 2013 poprvé zaregistrováno celkem 290 851 ks osobních automobilů, z toho 164 736 ks nových a 126 115 ks ojetých z dovozu.

Každoroční obměna vozového parku novými osobními automobily v ČR je dlouhodobě jedna z nejnižších v Evropě. V roce 2013 se tento parametr opět snížil a dosáhl hodnoty 3,51 %. V motoristicky vyspělých zemích Evropy se nyní tato hodnota pohybuje v rozmezí 6 % až 10 %.

Rovněž tak věková struktura dovážených ojetých osobních automobilů se každoročně zhoršuje. V roce 2007 byl podíl dovážených ojetin ve věku nad 10 let necelých 30 % a v roce 2013 činil tento podíl více než 38 % a za leden 2014 dosáhl již 41 %.

Nízká úroveň obnovy vozového parku a stále relativně vysoký dovoz ojetin v nevyhovující věkové struktuře má za následek vysoké průměrné stáří vozového parku osobních automobilů v České republice, které přesahuje 14 let. Od počátku roku 1993 do konce roku 2013 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 5 727 630 ks osobních automobilů. Z tohoto počtu však bylo 2 719 734 ks (to je 47,48 %) ojetých z dovozu. V roce 2013 činil podíl v ČR poprvé zaregistrovaných dovezených ojetin 43,36 % celkových registrací, za leden 2014 to bylo 38,53 %.      

AutoSAP

redakce AUTO.CZ
Diskuze (90)
11. 2. 2014 14:48
Re: nevidím v tom problém
Miele nabízí desetiletou záruku na své produkty. Pokud dáte na záruky.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2014 07:35
Re: nevidím v tom problém
Jasně, od O2 už je to trochu jiná káva, protože ta je paradoxně kvalitněji zpracována, ale nesmíš porovnávat hrušky a jablka... ( LaK1 vs Active3). To je skoro jako kdybys měl 10tileté vybavené a zachovalé BMW 5 a chtěl ho vyměnit za mainstramový hatchback jako plnohodnotného nástupce za tu pětku, jestli rozumíš.

Pochopim změnu u člověka co chce ušetřit třeba na palivu nebo povinnem ručení a proto změní auto za novější, slabší.. jen od nej nemuže čekat stejné výkony :-)

Je otázka, že když jsem si kdysi koupil LaK jako nové a výrazně se mi nezhoršila finanční situace, tak si zase půjdu pro vrcholný model OIII (když neskončím u konkurence) a tam rozdíl poznáš :-)
Avatar - rohYpnol
10. 2. 2014 22:56
Re: Když se lidem lže
I zaměstnanost se samozřejmě metodikou manipulovat dá, a to velice snadno.

Např. dnes platí (a metodiku je velmi snadné změnit, že...):
Za zaměstnané se považují všechny osoby patnáctileté a starší, obvykle bydlící na sledovaném území, které v průběhu referenčního týdne pracovaly alespoň 1 hodinu za mzdu, plat nebo jinou odměnu, nebo sice nebyly v práci, ale měly formální vztah k zaměstnání; hlavním kriteriem pro zařazení mezi zaměstnané je tedy vyvíjení jakékoliv odměňované pracovní aktivity. Není proto rozhodující, zda pracovní aktivita těchto osob měla trvalý, dočasný, sezónní či příležitostný charakter a zda měly jen jedno nebo více souběžných zaměstnání, nebo zda současně studovaly, pobíraly nějaký důchod apod.

Tedy jedná se reálně o nic neříkající číslo, protože stačí si byť 1 hodinu týdně přivydělávat a mít víc jak 15 let a jsem počítaný za zaměstnaného... A to ani nemusím být Čech, ale třeba klidně Rumun či Ukrajinec, pokud mám nahlášený pobyt v ČR 8-s 8-s
10. 2. 2014 22:30
Re: Tyhle věci
Hmm a co tady v tom 96tým jezdilo za takový výkřiky techniky, že O1 byla stará?
10. 2. 2014 22:28
Re: Tyhle věci
No, brát ji nemůžu, ale musím. Narodil jsem se tu, žiju tu skoro 23 let a prakticky mimo ni (kromě zahraničí) nejezdím. Prostě jsem chtěl podotknout, že se mi zdá těch 14 let fakt hodně.

V Praze je největší koncentrace podnikatelů v ČR. Proto hodně těch N1 - do roku 2008 to byla jediná možnost, jak si odečíst DPH od nového vozu (s nějakými výjimkami samozřejmě, ale už nevím přesně).