Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obrácený downsizing: Toyota Sequoia s 4,6 V8 končí, zůstává jen 5,7 V8

Diskuze (37)
Ani dnes nemusí být nutně motory s každým rokem menší a menší.

V době, kdy v Evropě slýcháme o neustálém zmenšování motorů (stačí vzpomenout na chystané Mondeo 1,0 EcoBoost), se v USA objevila přesně opačná zpráva. Tedy ne, že by tzv. downsizing nebyl běžnou praxí i zde, ale výjimky se přece jen najdou.

Tou nejnovější je Toyota Sequoia, 5,2metrový offroad klasické koncepce, který se prodává pouze v Severní Americe. Vůz, jehož základem je pickup Toyota Tundra, nikdy nenabízel nic menšího než osmiválec. V první generaci to byl motor 4,7 V8, v té druhé (od roku 2007) pak dvojice 4,6 V8 a 5,7 V8.

Hlavní novinkou modelového roku 2013 je vyškrtnutí menšího motoru z nabídky. Napříště Toyota v tomto modelu nabídne jen poctivý 5,7litr.

Mimochodem, zajímavé je i použití HD obrazovek pro zadní pasažéry a přehrávače Blu Ray disků. A zmínku si zaslouží i technika. Sequoia sice stojí staromódně na žebřinovém rámu, má ale mezinápravový diferenciál Torsen a dokonce vzduchový podvozek.

Diskuze (37)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
22. 9. 2012 20:42
Re: Chvalabohu...
Já jel v X5 35d a rozdíl tam de facto nebyl a takový Pentastar v GC je proti tomu motor do hračky. Nejede a žere. HEMI sice jede, ale žere jako urvané. A mít neomezenou kartu na benzín, tak si koupím úplně jiný druh auta a bylo by to na benzín a třeba by to žralo stejně jako GC s HEMI, ale mělo by to smysl (M5). O to mi jde. Na co v tak potentním autě jako je GC prolévat absurdní množství paliva, když stejnou práci zvládne mnohem lépe naftový šestiválec.
22. 9. 2012 00:46
Re: Chvalabohu...
Zatím jsem ho sám nejel, jenom jsem se spoluvezl. Vevnitř to poznat nejde, ale jakmile jsem otevřel dveře, bylo vše jasné (a né proto, že jsem věděl, že jedu v naftě). Tento fakt ale doprovází aji dnešní přímovstřikové benzíny, takové charakteristické cvakání. No a nevím, esi ti řeknu novinu, ale spálená nafta smrdí úplně stejně bez ohledu na to, kolika válci prolítne a poznat to jde docela snadno. Prodeje HEMI jsou a zůstanou v Evropě okrajové, vo teeem žádná, ale ruku na srdce, sám bys raději jezdil s atmo 8hrnkovým benzínem, kdybys měl bezednou cécéesku :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
22. 9. 2012 00:21
Re: Chvalabohu...
O spolehlivost tady teď nejde. A nevím, jestli jsi někdy moderní naftový šestihrnek jel nebo alespoň slyšel. Klišé, že málokdo pozná naftový pohon je minimálně u D3 pravdou, zvuk je třeba u 35d moc hezký (utlumený) a garantuji ti, že i s nosem přilepeným na koncovce výfuku nic neucítíš. Nechci zde být za zastánce dieselu, ale je to tak. Hodně lidí má zafixován diesel jak ho ty (špatně) popisuješ, ale realita je jinde. A je taková, že vedle ní mají motory jako HEMI mizivou šanci nejen kvůli spotřebě, ale že snad jen kvůli lepšímu zvuku při plném plynu ten motor nemá výhodu. A prodeje to potvrzují. Bohužel málokdo si to umí přiznat, ale jelikož to jsou většinou bychaři, tak spíš bohužel pro ně. Bez urážky na tebe ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
22. 9. 2012 00:14
Re: Chvalabohu...
Nějak tak to je. Zkrátka šetřit se bude muset pokud si někdo myslel, že se to USA vyhne, tak se šeredně mýlil. Taková je hold doba.
21. 9. 2012 19:22
Re: Chvalabohu...
Ano ano, byl tady o tom článek. V současnosti je průměrná spotřeba vybraného vzorku amerických vozů tuším 8,9 litrů. Kolem roku 2016 by to mělo být něco přes 6 a 2020 snad 4,9 litrů? Čísla přesně nevím, ale úplně vedle určitě nejsem.