Ford chce dát do nového Mondea litrový tříválec. Odvaha, nebo šílenství?
Ford Mondeo nové generace bude k mání kromě jiného se zážehovým tříválcem o objemu 1,0 l. Oznámila to samotná automobilka jen několik hodin před akcí Go Further v nizozemském Amsterodamu, kde za přítomnosti nejvyššího vedení, tisíců evropských prodejců a zástupců médií představí svoje plány pro nejbližší budoucnost. Očekává se, že hlavním magnetem akce by mohlo být právě nové Mondeo.
Přeplňovaný litrový tříválec s proměnným časováním, přímým vstřikováním a sběrným potrubím odlitým přímo do hlavy válců je z pohledu automobilky logickou volbou. V předepsaném měřícím cyklu NEDC, kde motor po většinu času běží v režimu velmi nízkého zatížení, může dosáhnout senzačně nízké spotřeby paliva.
Že realita bude poněkud odlišná, zejména v kombinaci s velkým a těžkým vozem střední třídy, je nasnadě. Koneckonců ani ve Focusu se 1,0 l EcoBoost udávaným hodnotám neblíží, přestože jinak jde nesporně o nanejvýš zdařilý motor.
Pro nové Mondeo bude tříválec dodáván ve výkonnější z dosud nabízených variant, s nejvyšším výkonem 92 kW. Točivého momentu 170 Nm dosahuje jednotka už v 1450 otáčkách za minutu a nechybí ani funkce overboost, která při plné akceleraci dočasným zvýšením plnicího tlaku krátkodobě zvedne točivý moment až na 200 Nm.
Další informace o novém Mondeu včetně prvních fotografií hledejte na Auto.cz už dnes odpoledne!