Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford chce dát do nového Mondea litrový tříválec. Odvaha, nebo šílenství?

Jiří Červenka
Diskuze (143)
Internetové spekulace se změnily v oficiální informaci, pod kapotu budoucího Mondea míří kromě jiného 1,0 EcoBoost.

Ford Mondeo nové generace bude k mání kromě jiného se zážehovým tříválcem o objemu 1,0 l. Oznámila to samotná automobilka jen několik hodin před akcí Go Further v nizozemském Amsterodamu, kde za přítomnosti nejvyššího vedení, tisíců evropských prodejců a zástupců médií představí svoje plány pro nejbližší budoucnost. Očekává se, že hlavním magnetem akce by mohlo být právě nové Mondeo.

Přeplňovaný litrový tříválec s proměnným časováním, přímým vstřikováním a sběrným potrubím odlitým přímo do hlavy válců je z pohledu automobilky logickou volbou. V předepsaném měřícím cyklu NEDC, kde motor po většinu času běží v režimu velmi nízkého zatížení, může dosáhnout senzačně nízké spotřeby paliva.

Že realita bude poněkud odlišná, zejména v kombinaci s velkým a těžkým vozem střední třídy, je nasnadě. Koneckonců ani ve Focusu se 1,0 l EcoBoost udávaným hodnotám neblíží, přestože jinak jde nesporně o nanejvýš zdařilý motor.

Pro nové Mondeo bude tříválec dodáván ve výkonnější z dosud nabízených variant, s nejvyšším výkonem 92 kW. Točivého momentu 170 Nm dosahuje jednotka už v 1450 otáčkách za minutu a nechybí ani funkce overboost, která při plné akceleraci dočasným zvýšením plnicího tlaku krátkodobě zvedne točivý moment až na 200 Nm.

Další informace o novém Mondeu včetně prvních fotografií hledejte na Auto.cz už dnes odpoledne!

Jiří Červenka
Diskuze (143)
10. 9. 2012 14:25
Re: Z technického pohledu
viem priamo porovnať atmo 1,6 85 kw (focus C-max) a 1,0 EB 92 kw (focus III) jazdná dynamika minimálne o triedu vyššia z Ecoboostom a spotreba nižšia o 1,5 l/100 km
7. 9. 2012 23:27
Re: Kym to budu recenzie vychvalovat tak sa to bude vyrabat.
Dneska má srovnatelný turbobenzín vs. turbo nafta spotřebu cca. o 25% větší. Údaje majitelů ze Spritmonitor pro OII: 1.8 TSI 118kW - 8,23. TDI RS 125kW - 6,56. A to ten benzín co do dynamiky je navíc ještě dle oficiálních údajů lepší ...
7. 9. 2012 23:15
Re: vyborny motor
Tak to si nedokážu představit, jak se s podobně těžkým autem v první generaci Mondea trápily 1.6 (90PS), 1.8 (115PS) a 2.0 (130PS). To ti blbci kupovali asi jen STčka ....
7. 9. 2012 20:59
Re: Cílová skupina pro tříválec
Ano, samozřejmě. Ale to je spíše problém tří válců jako takových, nezávisle na jejich konfiguraci. Proto se celé 20. století čtyřtaktní tříválce prakticky nedělaly. Pokud to šlo, tak se dělaly čtyřválce, pokud měl být zdvihový objem hodně malý, tak se přistupovalo rovnou na dvouválce.
Avatar - das_autos
7. 9. 2012 20:15
Re: vyborny motor
Ty už si stím zajisté jel tak proto to odsuzuješ.