Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odbory ve Škodě Auto navrhly růst platů o sedm procent

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Odbory se s vedením mladoboleslavské automobilky Škoda Auto nedohodly na nové kolektivní smlouvě ani po čtvrtém kole jednání.

Odboráři firmě předložili návrh, který počítá s růstem platového tarifu o sedm procent. Navrhli zvýšení příplatků za práci o víkendech. Změny žádají u vyplácených bonusů nebo chtějí zavést nový bonus za plnění růstové strategie firmy. Jednání budou pokračovat ve čtvrtek.

"Ve třetím kole vyjednávání firma pouze minimálně navýšila návrh, který by stěží pokryl prognózovanou inflaci. Na dotaz, zda firma předloží vyšší návrh, bylo odpovězeno negativně, proto odbory předložily na jednání vlastní mzdový návrh," komentoval jednání šéf odborářů Jaroslav Povšík. Odbory ve svém návrhu podle Povšíka počítají s mírou inflace 3,5 procenta. Kromě růstu tarifu o sedm procent požadují zvýšení příplatků za práci v sobotu a neděli na 35 procent průměrného výdělku.

Chtějí změnit zaručený bonus na 1,4 dekretové mzdy a základnu variabilního bonusu stanovit podle hodnoty zisku a navyšovat ji o procenta nárůstu průměrné mzdy v roce, za který je vyplácen. Zaručený bonus je součástí tarifního systému. Loni většině zaměstnanců zvýšil roční plat o 3500 korun, což představovalo přibližně jednoprocentní nárůst mzdy.

Obory chtějí zavést nový bonus za plnění růstové strategie firmy, který by byl vyplácen jednou ročně za to, že je plněna výroba, kvalita, vývoj a náběh nových modelů. Automobilka chce do roku 2018 zvednout roční prodej na 1,5 milionu aut. Loni automobilka prodala rekordních 879.200 aut. V návrhu odboráři chtějí zachovat současné osobní ohodnocení, rozpočtovanou částku však žádají navýšit na 16 procent tarifních platů. Mimo jiné požadují zvýšení příspěvku na penzijní připojištění na 800 korun měsíčně. "Zaměstnavatel konstatoval, že předložený návrh zcela přesahuje možnosti firmy, na příštím jednání chce dokumentovat dopady tohoto návrhu na náklady, produktivitu, projekty a produkty," dodal Povšík.

Nynější kolektivní smlouva platí do konce března. Odbory ji s automobilkou podepsaly loni v dubnu, zaměstnancům se zvýšily tarifní mzdy i osobní ohodnocení o čtyři procenta. Zároveň vzrostly jednorázové platby. Průměrná mzda ve Škodě byla v roce 2010 podle odborářů 32.000 Kč.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
24. 2. 2012 10:46
Re: No jo no
To je ekonomicka otazka, jestli ma nase Skoda tak silnou pozici, ze se ji dlouhodobe vyplati "investovat" do zvysovani platu ceskych zamestnancu, anebo to tam postupne utlumit a presunout se jinam. Treba do nejakych mene "odborarsky aktivnich" lokalit, Rumunska, Bulharska...
Taky jde o to kouzelne slovicko "prumer".
Trochu jinak je postradatelna delnicka profese a trochu jinak vyvojovy inzenyr, ktery je sice na platu mnohonasobne drazsi, ale pokud je dobry, vyprodukuje nesrovnatelne vetsi prinos nez sebelepsi delnik. A inzenyri nerostou stromech, museji se roky skolit, takze tam bych prostor pro nejake zvyseni videl spise. V konecnem dusledku ale nikdo neni nepostradatelny :-!
Pokud to odborari skutecne prezenou, mohou na to dojet velmi lehce uplne vsichni.
23. 2. 2012 20:47
Re: No jo no
Jen ať se snaží. Proč by měly jít zisky do Německa. Čím víc zůstane tady, tím lépe.
Pr.elkující čeští manažeři udělají vše, aby zahraničním vlastníkům zajistili maximální zisky. Evropa se zničí sama, vše přesune do Číny a Indie a tady budou lidi padat hlady.
23. 2. 2012 11:29
Re: Soudnost
Tak pardon, je to vyrobna :p
23. 2. 2012 11:21
Re: Soudnost
Ty seš taky montovna...
23. 2. 2012 00:54
Soudnost
Slušný nárůst na to, že se jedná o pouhou montovnu...
Jinak pod čarou - aktuálně jsem se tento týden bavil s kolegy z Itálie (sever - okolí Milána - velmi silná průmyslová oblast kde se velmi často vyvíjí stroje, zařízení - tzn. průmysl s velmi velkou přidanou hodnotou) jaké jsou platy strojních inženýrů:
- nástupní plat cca 1300E, plat po cca 10 letech praxe cca 2000-2500E

Z toho mi dlouhodobě požadavky škodováků připadají jako sebezničující...