Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Hyundai Accent 1.4 16V: Jenom pro nenáročné

Bazarové Recenze
Diskuze (14)
Poslední generace Accentu uvedená v Česku je stejně jako předchůdci určena pro nenáročné řidiče hledající mladší a cenově dostupný vůz. Kdo nečeká více, může být spokojen.

Mezi malými sedany bojuje o přízeň motoristů poslední řada vozu Hyundai Accent od roku 2006. Nevýrazný automobil oblých tvarů se prodával do roku 2010 a mnoho příznivců si nezískal, konkurence v daném segmentu byla celkem silná. Totéž platí i nyní pro trh s ojetinami. I proto se Accent většinou nabízí za příznivou cenu a ta bývá u zájemců o malý sedan jedním z nejdůležitějších kritérií při výběru.

Nás zaujal Accent s cenou 92 000 Kč v nabídce autocentra Auto ESA. Vozy z roku 2006 se sice dají sehnat levněji, tenhle však disponuje bohatou výbavou a sadou pneumatik na discích navíc. První čeho si však zájemce všimne je stav - automobil od pohledu vypadá jako nový. Udávaný proběh 87 237 kilometrů se na vozidle významněji nepodepsal. Jeho baculatá karoserie oblečená do stříbrné metalízy nemá snad jediný viditelný škrábanec.

Prostor pro posádku

Nejen exteriér, ale také interiér působí velice zachovale. Jedním z důvodů je odolný plast použitý na jednoduše řešenou palubní desku. Ta svým tvarem v dnešní době neohromí, současně však nelze říci, že by působila nějak zvlášť zastarale. Výtku nemáme ani ke stavu sedadel, či k jejich pohodlí, v tomto směru se není třeba obávat nějakého zklamání. Vzadu nečekejte nadbytek prostoru v oblasti kolen, nakonec jedná se o malý vůz. Vyloženě těsno zde ale není, pokud na předním sedadle nesedí dlouhán, který by si sedačku musel posunout výrazně dozadu. Zavazadlový prostor je dobře přístupný, což nebývá u sedanů pravidlem. Objem 390 litrů shledáváme jako vyhovující.

Vraťme se ale ještě na skok do interiéru, konkrétně na místo řidiče. Ten ocení intuitivní rozmístění ovladačů, u kterých se díky odolnému materiálu nemusíte bát nadměrného opotřebení. Barva nebo potisk neslézají a to ani u vozidel s vysokým kilometrovým proběhem. Naše výtka ale míří k přístrojovému štítu. Ten totiž postrádá teploměr chladicí kapaliny, je zde zastoupen pouze kontrolkou.

Motor a převodovka

Hyundai Accent se na tuzemský trh dostal s trojicí pohonných jednotek. Základním motorem je 1.4 16V o výkonu 71 kW, následuje 1.6 16V nabízející 81 kW a čtyřválcový turbodiesel 1.5 CRDi disponující 81 kW. Tento agregát se vstřikováním common rail platí za velice úsporný a dostatečně živý, avšak nepotěší vibracemi přenášejícími se do interiéru. Nicméně, proti tříválcovému turbodieselu montovanému do předchozí generace je tento motor nesrovnatelně kultivovanější.

Srdcem testovaného automobilu je ale základní zážehová čtrnáctistovka. Ta potěší tichým během i rozumnou spotřebou, která činí přibližně 6,5 litru na 100 kilometrů jízdy. Necelá stovka koňských sil se vzhledem ke třídě vozu zdá být dostačující. Jistě, závratné výkony nenabídne, na druhou stranu typickému zájemci o vozidlo daného segmentu bude vyhovovat. Jenom těžko sáhne po Accentu sportovně založený řidič, vždyť svým zaměřením jde o zcela jiný vůz.

Kladem základního motoru je také spolehlivost, jejíž kořeny vidíme v celkem jednoduché technice. Standardně se do automobilu montovala pětistupňová manuální převodovka, což je také případ testovaného vozu. Automat můžeme označit za vzácnost. Sice se nabízel, ale zájemci o Accent vždycky kladli důraz na cenu, a ta přirozeně mluvila pro manuál. Automobil s automatickým řazením tedy na trhu potkat můžete, bude ale naprostou výjimkou.

Jízdní vlastnosti a komfort

Motoristé vyžadující především pohodlí budou potěšeni komfortním odpružením, díky kterému se Accent doslova přenáší přes nerovnosti. Měkce naladěný podvozek ale znamená i velké náklony karoserie v zatáčkách. Držení jízdní stopy rozhodně není oblíbenou disciplínou vozu, směrovou stabilitou nevyniká v zatáčkách, ale ani při jízdě rovně vysokou rychlostí.

Výrobcem udávaná maximální rychlost 176 km/h nám přijde hodně za možnostmi podvozku. Již běžná dálniční jízda sto třicítkou vyžaduje neustálou korekci směru. Nepotěšilo ani řízení bez zpětné vazby či nepříliš přesné řazení, na druhou stranu mile překvapily brzdy s rychlým nástupem a výrazným účinkem. Přesto hodnotíme jízdní vlastnosti jako podprůměrné. Vyznavači poklidné jízdy vyžadující především komfort odpružení a nízké náklady ale vyjmenované nedostatky Accentu odpustí.

Výbava a cena testovaného vozu

Testovaný Hyundai Accent z roku 2006 nabízí Auto ESA za 92 000 korun. Jde o vozidlo ve výborném stavu, s 87 237 ujetými kilometry. Automobil disponuje dobrou výbavou, tedy vezmeme-li v úvahu třídu, do níž patří. Nechybí klimatizace, ABS, centrální zamykání, elektrické ovládání zpětných zrcátek a všech bočních oken či dokonce šest airbagů. Výhodou jsou také přední mlhovky nebo druhá sada kol včetně plechových disků. Autorádio s přehrávačem CD už můžeme v dnešní době považovat za samozřejmost.

Expert Auto ESA radí

Slabinou testovaného Accentu je korodující koncový tlumič výfuku. To není u tohoto modelu žádná výjimka, ostatně ani u jiných vozidel nepatří výfuk k součástem, které vydrží věčně. Dalším slabým místem jsou tlumiče pérování. Ty mají krátkou životnost a tak jsou u řady ojetin již za zenitem. Nezřídka se lze setkat také s vůlemi v uložení ramen či v táhlech stabilizátoru. Občas se vyskytují poruchy elektrické výbavy, zejména centrálního zamykání a elektrického ovládání zpětných zrcátek. U turbodieselu dejte pozor na stav vstřikovačů.

Zatím se neobjevují potíže s korozí karoserie, která vykazuje dobrou odolnost, a také benzinové motory se zdají být opravdu spolehlivé. Na trhu lze najít vozidla s relativně nízkým proběhem, kde je předpoklad skutečně zachovalého stavu. Právě tato auta pak mohou být dobrým tipem pro řidiče hledající malý sedan za příznivou cenu.

Hyundai Accent 1.4 16V
Objem motoru (cm3):1399
Maximální výkon (kW/ot. za min.):71/6000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):125/4700
Zrychlení 0-100 km/h (s):12,3
Největší rychlost (km/h):176
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):6,2
Rok výroby testovaného vozu:2006
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:87 237
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):92 000/92 000

Bazarové Recenze
Diskuze (14)
7. 3. 2014 07:41
Re: Nejlepší ročníky
Koukni se na YouTube na kanál autocentral. Jsou tam zajímavé testy a recenze ojetin.
Avatar - wakantanka
20. 2. 2014 11:20
Re: Tak tomu nerozumím
Meniť na Felde doštičky každých 30 tis? No to fakt dávaš kvalitu, alebo jazdíš v jednom kuse s nohou na brzde? Čo si matne pamätám na feldu combi s 1,6 tak tam som menil kotúče niekde pri 130 tis. a predné dosky tiež. Aj keď je pravda že do prvej výmeny jazdila veľa diaľkové jazdy, potom už to padlo na 90 - 100 tis. km.
Avatar - TS141
19. 2. 2014 22:42
re
proti autu nic nemam ale jinak jen teleshopping
19. 2. 2014 22:08
Re: Tak tomu nerozumím
jasne za tie peniaze mozete mat fabia 1 1.4 benzin ktora urcite nema v teste jazdenych vozidiel napisane pre nenarocne...
Avatar - 3_diamanty
19. 2. 2014 21:41
Re: Tak tomu nerozumím
accent bolo dobre auto, jednoduche spolahlive a prijemne vyzerajuce..... na bezne rodinne potreby v meste ideal pre vacsinu ludi svojho casu.... urcite by som siel do accenta tiez skor ako do fabie sedan.... takze v tomto smere ta chapem, asi by som si vyberal rovnako... nejaky klasicky benzin nech je to spolahlive v meste a nejaku tu aspon zakladnu vybavicku nie uplne holatko zase... nie je tu co pokazit... to auto je nenarocne a pritom velmi solidne a dodnes sa nestrati v premavke vedla omnoho mladsich konkuretoch ako P301 logan aveo sedan a podobne....

s tym vyfukom to moze byt aj vekom... na felde napr nemusis ani nikde jazdit ale za 3 roky mas po vyfuku lebo je uplne slaby a na takom lanceri takmer 3 rocny vyfuk vyzera stale ako novy ... takze to zalezi aj od kvality vyfukov ake tam automobilka dava do auta, felda ma slabe vyfuky tie hrdzaveli uz na predajni za nova.... accent ma asi tiez nieco slabsie alebo mozno spatny kus

ja napr menim na felde brzdove dosticky kazdych 30tisic km, uz som ich teda parkrat menil, v tomto smere sa neoplati setrit, kvalitne brzdy su dolezite, kazdopadne ak si s autom spokojny je to skvela vizitka pre accent aj pre hyundai, nech ti sluzi aj nadalej :yes: