reklama


29.10. 2013

Ojetý Opel Astra GTC 1.9 CDTi: Rychle a spořivě

 

Sportovně střižený Opel Astra GTC zaujme atraktivními tvary a pokud má pod kapotou silný turbodiesel, potěší i mrštností a úsporným provozem. Z těchto důvodů jej vyhledávají především mladší řidiči.

Atraktivních třídveřových hatchbacků nebo kupé není na trhu s ojetými vozy zase tolik. Zejména pokud budeme hledat mezi automobily s přijatelnější cenou. K těm pohlednějším patří Citroën C4 nebo Kia Cee´d, řadě motoristů se líbí také Opel Astra GTC. Generace, jež vyjela pod interním označením H, vstoupila na trh v roce 2004, provedení GTC se však objevilo až následující rok. Dnes se s ním setkáme už jenom v autobazarech. Nám se tento vůz podařilo najít v nabídce autocentra Auto ESA.

Jedná se o automobil z roku 2007 se 121 761 ujetými kilometry. Pod kapotou má turbodiesel o výkonu 110 kW, který slibuje jak skutečně svižné svezení, tak úsporný provoz. Výhodou je také bohatá výbava, atraktivní černý lak a vzhled podtrhující kola z lehkých slitin.

Prostor pro posádku

Provedení GTC nabízí dostatek místa pro cestující vpředu, avšak na zadních sedadlech je ho o něco méně. Vstupní prostor do oblasti zadních sedadel je po odklopení přední sedačky celkem velký. Samotné odklopení lze provést jedním tahem, avšak do původní polohy se sedadlo tak snadno nevrátí. Opěradlo se překlopí zpět, posun sedáku je ale nutné znovu seřídit.

Možná detail, při častějším využívání zadních sedadel ale rozčiluje. Za pohodlí sedačky můžeme pochválit, navíc v testovaném voze nevykazují známky nadměrného opotřebení - i čalounění je bez vad. U této generace Astry se přitom nezřídka čalounění sedadel rozpadá ve švech, což připisujeme přílišnému šetření a z toho plynoucím malým přesahům látky.

Při prohlídce celkem pohledné palubní desky nacházíme malé poškození v podobě chybějící části mřížky výdechu ventilace. To je jediné, co trochu kalí dojem z jinak zachovalého vozu. Zavazadelník o objemu 340 litrů nepatří v rámci třídy k největším, ale to snad nikdo od provedení GTC ani nečeká. Nevýhodu při manipulaci s věcmi představuje vysoká nákladová hrana zavazadelníku.

Motor a převodovka

V atraktivní sportovně střižené karoserii by asi kde kdo čekal výkonnější benzinový motor, jenže testovaný automobil ukrývá pod kapotou turbodiesel. Ani tak se za volantem nudit nebudete. Pohonná jednotka 1.9 CDTi pracuje se zmíněným výkonem 110 kW a točivým momentem 320 Nm. Žádného loudu tedy nečekejte.

Astra se vznětovou devatenáctistovkou se nenechá dvakrát pobízet a směle plní řidičovi pokyny. Výhodou je přitom poměrně přesná šestistupňová manuální převodovka. Motor běží hladce a tiše, takže posádka není rušena nadměrným hlukem ani při jízdě vyšší rychlostí na dálnici. Zde odvádí dobrou práci šestý rychlostní stupeň.

Samozřejmě hlavní předností turbodieselu, jíž od naftového motoru očekává snad každý, je nízká spotřeba. V případě tohoto vozu se může držet těsně kolem šestilitrové hranice, takže průvan v peněžence nenastane. Ani pokud se řidič nechá trochu unést na klikatých okreskách, nevyšplhá se spotřeba turbodieselu do nějakých výšin.

Jízdní vlastnosti a komfort

Astra je sice klasickým rodinným vozem, ale verze GTC sportovní náboj nezapře. Třídveřová karoserie zkrátka působí jinak, než praktičtější varianta. Auto má na pohled o krůček blíže ke sportovnímu než k rodinnému vozu a nic na tom nezmění ani dojmy, které načerpáte za volantem. Podvozek totiž pracuje skutečně dobře. V zatáčkách neztrácí na jistotě, i když naladění odpružení není nijak tuhé.

Brzdy odvádějí adekvátní práci a jediné, co člověku na klikaté okresce bleskne hlavou je, že by sedadla mohla mít o něco lepší boční vedení těla. Ale s tím se dá žít. Naladění podvozku není žádnou pohromou, ani pokud vjedete na zvlněnou městskou dlažbu. Automobil zde působí dostatečně komfortně, což jistě ocení každý člen posádky.

Výbava a cena testovaného vozu

Zkoušený automobil se nemusí stydět ani za svou výbavu. V případě nutnosti je připraveno zasáhnout šest airbagů, komfort pozitivně ovlivňuje klimatizace nebo originální autorádio s přehrávačem CD zvládající i formát MP3. Volant a sedadlo řidiče jsou stavitelné, takže ideální polohu ve vozidle najde snad každý motorista. Samozřejmostí je dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání oken a zpětných zrcátek. Vzhled černého vozu vylepšují litá kola, výhodou je také servisní knížka.

Prodejce Auto ESA za testovaný Opel Astra GTC 1.9 CDTi požaduje 169 900 korun při platbě v hotovosti. Automobil z roku 2007 přitom dosud ujel podle palubních přístrojů 121 761 kilometrů. Jak se ukázalo, je vůz v dobrém stavu, jenom škoda zmiňovaného lehkého poškození mřížky výdechu ventilace. V průběhu testu praskla žárovka v levém předním světlometu – tento nešvar přitom není u dané generace Astry ničím neobvyklým.

Expert Auto ESA radí

U turbodieselu 1.9 CDTi si dejte pozor na stav dvouhmotového setrvačníku, který může být nadměrně opotřebený, občas se vyskytují potíže s ventilem EGR. Malý vznětový motor 1.3 CDTi se může potýkat s celkovým nadměrným opotřebením, turbodieselové sedmnáctistovky jsou poměrně spolehlivé.

Automobil před koupí dobře prohlédněte, zda nenese známky koroze. Ta postihuje především výfuk, povrchově případně ramena náprav, což není takový problém. Horší je, pokud se objeví na karoserii - i to se občas stává. Sice ne často, ale někdy se s korozí setkáte na dveřích vozu. Všimněte si také palubního displeje - může se stát, že nebude dopisovat. Důkladně prohlédněte všechna sedadla, a to ve švech, kde se někdy rozpadá čalounění. S nějakými nadměrnými vůlemi na nápravách nebývají potíže, ale vyloučit je samozřejmě nelze. Vždyť podvozek přirozeně podléhá opotřebení.

Opel Astra GTC 1.9 TDCi
Objem motoru (cm3):1398
Maximální výkon (kW/ot. za min.):110/4000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):320/2000
Zrychlení 0-100 km/h (s):8,9
Největší rychlost (km/h):210
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):5,8
Rok výroby testovaného vozu:2007
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:121 761
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):169 900/129 900

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Molo v centru Prahy za 38 milionů poslouží i malým lodím Molo v centru Prahy za 38 milionů poslouží i malým lodím

Ředitelství vodních cest dá v příštích měsících desítky…

BAT za bilion a čtvrt pohltí Reynolds, vznikne nový tabákový gigant BAT za bilion a čtvrt pohltí Reynolds, vznikne nový tabákový gigant

Britský tabákový koncern British American Tobacco (BAT)…

Počet žadatelů o azyl v Česku loni mírně klesl, nejvíce jich bylo z Ukrajiny, Iráku a Kuby Počet žadatelů o azyl v Česku loni mírně klesl, nejvíce jich bylo z Ukrajiny, Iráku a Kuby

O azyl v Česku v loňském roce požádalo 1475 cizinců, což…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

 




Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
Mazda SkyActiv-G: Benzin poprvé bez svíček. Jak to bude fungovat?

Mazda SkyActiv-G: Benzin poprvé bez svíček. Jak to bude fungovat?

Dnes 15:55

Zážehový motor, který by směs zapaloval nikoliv přeskokem jiskry na svíčce, ale kompresním teplem vyvíjí řada automobilek. Zatím nejblíže je mu zdá se japonská Mazda.




Blesk.cz

Další případ ptačí chřipky v Praze: Labuť zemřela na Střeleckém ostrově

Další případ ptačí chřipky v Praze: Labuť zemřela na…

U labutě nalezené na Střeleckém ostrově v Praze potvrdili veterináři nález ptačí chřipky. Jde o druhý případ u…

Sledujte: Europoslanci si volí nového šéfa. Kdo se hlásí do čela?

Sledujte: Europoslanci si volí nového šéfa. Kdo se…

Europoslanci si v úterý ve Štrasburku volí nového předsedu na další dva a půl roku. Na rozdíl od předchozích…

 

iSport.cz

City chtějí zlepšení! Guardiola dostane víc peněz, chce brankáře i Messiho

City chtějí zlepšení! Guardiola dostane víc peněz,…

To se mu ještě v trenérské kariéře nestalo. Kouč Manchesteru City Pep Guardiola prohrál v posledním kole na půdě…

Juventus v luxusu představil nové logo: Nedvěd v obležení topmodelek!

Juventus v luxusu představil nové logo: Nedvěd v…

Stáhli oponu a představili nové logo. Šéfové Juventusu, mezi nimiž nechyběl Pavel Nedvěd (44), při té…

 

Reflex.cz

V Kentucky chtějí zakázat soulož s kočkami a psy, na krávy či ovce se tabu nevztahuje

V Kentucky chtějí zakázat soulož s kočkami a psy, na…

Nejenom v českém parlamentu si poslanci a poslankyně vymýšlejí zákony, nad kterými zůstává rozum stát. Minulý…

Premiérka Mayová chce úplné oddělení Británie od EU, tzv. tvrdý brexit

Premiérka Mayová chce úplné oddělení Británie od EU,…

Británie nechce ani částečné členství v Evropské unii. Zdůraznila to dnes britská premiérka Theresa Mayová v…

 
 
reklama