29.10. 2013

Ojetý Opel Astra GTC 1.9 CDTi: Rychle a spořivě

Ojetý Opel Astra GTC 1.9 CDTi: Rychle a spořivě
 

Sportovně střižený Opel Astra GTC zaujme atraktivními tvary a pokud má pod kapotou silný turbodiesel, potěší i mrštností a úsporným provozem. Z těchto důvodů jej vyhledávají především mladší řidiči.

Atraktivních třídveřových hatchbacků nebo kupé není na trhu s ojetými vozy zase tolik. Zejména pokud budeme hledat mezi automobily s přijatelnější cenou. K těm pohlednějším patří Citroën C4 nebo Kia Cee´d, řadě motoristů se líbí také Opel Astra GTC. Generace, jež vyjela pod interním označením H, vstoupila na trh v roce 2004, provedení GTC se však objevilo až následující rok. Dnes se s ním setkáme už jenom v autobazarech. Nám se tento vůz podařilo najít v nabídce autocentra Auto ESA.

Jedná se o automobil z roku 2007 se 121 761 ujetými kilometry. Pod kapotou má turbodiesel o výkonu 110 kW, který slibuje jak skutečně svižné svezení, tak úsporný provoz. Výhodou je také bohatá výbava, atraktivní černý lak a vzhled podtrhující kola z lehkých slitin.

Prostor pro posádku

Provedení GTC nabízí dostatek místa pro cestující vpředu, avšak na zadních sedadlech je ho o něco méně. Vstupní prostor do oblasti zadních sedadel je po odklopení přední sedačky celkem velký. Samotné odklopení lze provést jedním tahem, avšak do původní polohy se sedadlo tak snadno nevrátí. Opěradlo se překlopí zpět, posun sedáku je ale nutné znovu seřídit.

Možná detail, při častějším využívání zadních sedadel ale rozčiluje. Za pohodlí sedačky můžeme pochválit, navíc v testovaném voze nevykazují známky nadměrného opotřebení - i čalounění je bez vad. U této generace Astry se přitom nezřídka čalounění sedadel rozpadá ve švech, což připisujeme přílišnému šetření a z toho plynoucím malým přesahům látky.

Při prohlídce celkem pohledné palubní desky nacházíme malé poškození v podobě chybějící části mřížky výdechu ventilace. To je jediné, co trochu kalí dojem z jinak zachovalého vozu. Zavazadelník o objemu 340 litrů nepatří v rámci třídy k největším, ale to snad nikdo od provedení GTC ani nečeká. Nevýhodu při manipulaci s věcmi představuje vysoká nákladová hrana zavazadelníku.

Motor a převodovka

V atraktivní sportovně střižené karoserii by asi kde kdo čekal výkonnější benzinový motor, jenže testovaný automobil ukrývá pod kapotou turbodiesel. Ani tak se za volantem nudit nebudete. Pohonná jednotka 1.9 CDTi pracuje se zmíněným výkonem 110 kW a točivým momentem 320 Nm. Žádného loudu tedy nečekejte.

Astra se vznětovou devatenáctistovkou se nenechá dvakrát pobízet a směle plní řidičovi pokyny. Výhodou je přitom poměrně přesná šestistupňová manuální převodovka. Motor běží hladce a tiše, takže posádka není rušena nadměrným hlukem ani při jízdě vyšší rychlostí na dálnici. Zde odvádí dobrou práci šestý rychlostní stupeň.

Samozřejmě hlavní předností turbodieselu, jíž od naftového motoru očekává snad každý, je nízká spotřeba. V případě tohoto vozu se může držet těsně kolem šestilitrové hranice, takže průvan v peněžence nenastane. Ani pokud se řidič nechá trochu unést na klikatých okreskách, nevyšplhá se spotřeba turbodieselu do nějakých výšin.

Jízdní vlastnosti a komfort

Astra je sice klasickým rodinným vozem, ale verze GTC sportovní náboj nezapře. Třídveřová karoserie zkrátka působí jinak, než praktičtější varianta. Auto má na pohled o krůček blíže ke sportovnímu než k rodinnému vozu a nic na tom nezmění ani dojmy, které načerpáte za volantem. Podvozek totiž pracuje skutečně dobře. V zatáčkách neztrácí na jistotě, i když naladění odpružení není nijak tuhé.

Brzdy odvádějí adekvátní práci a jediné, co člověku na klikaté okresce bleskne hlavou je, že by sedadla mohla mít o něco lepší boční vedení těla. Ale s tím se dá žít. Naladění podvozku není žádnou pohromou, ani pokud vjedete na zvlněnou městskou dlažbu. Automobil zde působí dostatečně komfortně, což jistě ocení každý člen posádky.

Výbava a cena testovaného vozu

Zkoušený automobil se nemusí stydět ani za svou výbavu. V případě nutnosti je připraveno zasáhnout šest airbagů, komfort pozitivně ovlivňuje klimatizace nebo originální autorádio s přehrávačem CD zvládající i formát MP3. Volant a sedadlo řidiče jsou stavitelné, takže ideální polohu ve vozidle najde snad každý motorista. Samozřejmostí je dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání oken a zpětných zrcátek. Vzhled černého vozu vylepšují litá kola, výhodou je také servisní knížka.

Prodejce Auto ESA za testovaný Opel Astra GTC 1.9 CDTi požaduje 169 900 korun při platbě v hotovosti. Automobil z roku 2007 přitom dosud ujel podle palubních přístrojů 121 761 kilometrů. Jak se ukázalo, je vůz v dobrém stavu, jenom škoda zmiňovaného lehkého poškození mřížky výdechu ventilace. V průběhu testu praskla žárovka v levém předním světlometu – tento nešvar přitom není u dané generace Astry ničím neobvyklým.

Expert Auto ESA radí

U turbodieselu 1.9 CDTi si dejte pozor na stav dvouhmotového setrvačníku, který může být nadměrně opotřebený, občas se vyskytují potíže s ventilem EGR. Malý vznětový motor 1.3 CDTi se může potýkat s celkovým nadměrným opotřebením, turbodieselové sedmnáctistovky jsou poměrně spolehlivé.

Automobil před koupí dobře prohlédněte, zda nenese známky koroze. Ta postihuje především výfuk, povrchově případně ramena náprav, což není takový problém. Horší je, pokud se objeví na karoserii - i to se občas stává. Sice ne často, ale někdy se s korozí setkáte na dveřích vozu. Všimněte si také palubního displeje - může se stát, že nebude dopisovat. Důkladně prohlédněte všechna sedadla, a to ve švech, kde se někdy rozpadá čalounění. S nějakými nadměrnými vůlemi na nápravách nebývají potíže, ale vyloučit je samozřejmě nelze. Vždyť podvozek přirozeně podléhá opotřebení.

Opel Astra GTC 1.9 TDCi
Objem motoru (cm3):1398
Maximální výkon (kW/ot. za min.):110/4000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):320/2000
Zrychlení 0-100 km/h (s):8,9
Největší rychlost (km/h):210
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):5,8
Rok výroby testovaného vozu:2007
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:121 761
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):169 900/129 900

Spolupracujeme s Tipcars.com
 









Doporučujeme
10 nejlepších kombi za posledních 60 let 10 nejlepších kombi za posledních 60 let

Představujeme kombi, které můžeme považovat za obzvlášť…

Škoda A Plus: Konkurent pro Sorento a Santa Fe za cenu Superbu Škoda A Plus: Konkurent pro Sorento/Santa Fe

Sedmimístné SUV nabídne velkou užitnou hodnotu za dobré peníze.

 




Autoslevy


Maďarský trh v roce 2012: Stará Astra je nejprodávanějším autem Maďarský trh v roce 2012: Stará Astra je nejprodávanějším autem

Prodeje nových aut se v Maďarsku loni zvýšily o 18 %.…

Video: Nabouraný vůz projektu Google Maps Street View v divočině Video: Nabouraný vůz projektu Google Maps Street View v divočině

Pohled na nabourané a opuštěné auto Street View se…

 

Související články
Opel Astra OPC: Nová generace bude mít 1.6 Turbo a 285 koní Opel Astra OPC: Nová generace bude mít 1.6 Turbo a 285 koní

Opel chce výrazně downsizovat motor u příští generace…

Soutěž v driftování, 27.kolo: Vítěz získá Opel Astra OPC Soutěž v driftování, 27.kolo: Vítěz získá Opel Astra OPC

Televizní tým Autosalonu Prima vyhlásil soutěž v…

 




 
Audi A6 a S6: První jízdní dojmy

Audi A6 a S6: První jízdní dojmy

Včera

Modernizované Audi A6 prodělalo řadu změn. V rámci mezinárodní prezentace v Německu jsme vyzkoušeli také prozatím nejsilnější verzi S6.




Blesk.cz

Útok na novou ministryni, Babišův první rozpočet a Kalouskovo projídání!

Útok na novou ministryni, Babišův první rozpočet a…

Ve Sněmovně to dnes opět vřelo, v ráži byl i Miroslav Kalousek. Návrh státního rozpočtu na příští rok označil za…

Zemřel poslední ze slavné trojky komedie Svatba jako řemen Schánilec: Nikdo mu nepřišel na pohřeb!

Zemřel poslední ze slavné trojky komedie Svatba jako…

Herec Jan Schánilec (†72) byl posledním žijícím ze slavné trojice „násilníků“ v nejslavnější trezorové komedii…

 

iSport.cz

"České" týmy v LM: Senzační obrat Arsenalu, Vaclík…

Trápili se a trápili. Fotbalisté Arsenalu, v jejichž sestavě opět chyběl kapitán českého národního týmu Tomáš…

Chovanec: Spartu znám, ale to nám zápas nevyhraje

Chovanec: Spartu znám, ale to nám zápas nevyhraje

PŘÍMO Z BRATISLAVY | Čeká ho velká premiéra. První zápas na lavičce Slovanu Bratislava. A proti Spartě, kde…

 

Reflex.cz

V centru Ottawy se střílí. Policie útočníka zastřelila

V centru Ottawy se střílí. Policie útočníka zastřelila

Kanadskou Ottawu dnes vyděsil útok neznámého střelce, který zranil vojáka u pomníku obětem války v centru města…

Je lež, že je nás EU schopna ubránit proti Rusku, říká polský euroskeptik Iwaszkiewicz

Je lež, že je nás EU schopna ubránit proti Rusku,…

Nový člen euroskeptické frakce Nigela Farage v Evropském parlamentu, Robert Jarosław Iwaszkiewicz, v rozhovoru…