29.10. 2013

Ojetý Opel Astra GTC 1.9 CDTi: Rychle a spořivě

Ojetý Opel Astra GTC 1.9 CDTi: Rychle a spořivě
 

Sportovně střižený Opel Astra GTC zaujme atraktivními tvary a pokud má pod kapotou silný turbodiesel, potěší i mrštností a úsporným provozem. Z těchto důvodů jej vyhledávají především mladší řidiči.

Atraktivních třídveřových hatchbacků nebo kupé není na trhu s ojetými vozy zase tolik. Zejména pokud budeme hledat mezi automobily s přijatelnější cenou. K těm pohlednějším patří Citroën C4 nebo Kia Cee´d, řadě motoristů se líbí také Opel Astra GTC. Generace, jež vyjela pod interním označením H, vstoupila na trh v roce 2004, provedení GTC se však objevilo až následující rok. Dnes se s ním setkáme už jenom v autobazarech. Nám se tento vůz podařilo najít v nabídce autocentra Auto ESA.

Jedná se o automobil z roku 2007 se 121 761 ujetými kilometry. Pod kapotou má turbodiesel o výkonu 110 kW, který slibuje jak skutečně svižné svezení, tak úsporný provoz. Výhodou je také bohatá výbava, atraktivní černý lak a vzhled podtrhující kola z lehkých slitin.

Prostor pro posádku

Provedení GTC nabízí dostatek místa pro cestující vpředu, avšak na zadních sedadlech je ho o něco méně. Vstupní prostor do oblasti zadních sedadel je po odklopení přední sedačky celkem velký. Samotné odklopení lze provést jedním tahem, avšak do původní polohy se sedadlo tak snadno nevrátí. Opěradlo se překlopí zpět, posun sedáku je ale nutné znovu seřídit.

Možná detail, při častějším využívání zadních sedadel ale rozčiluje. Za pohodlí sedačky můžeme pochválit, navíc v testovaném voze nevykazují známky nadměrného opotřebení - i čalounění je bez vad. U této generace Astry se přitom nezřídka čalounění sedadel rozpadá ve švech, což připisujeme přílišnému šetření a z toho plynoucím malým přesahům látky.

Při prohlídce celkem pohledné palubní desky nacházíme malé poškození v podobě chybějící části mřížky výdechu ventilace. To je jediné, co trochu kalí dojem z jinak zachovalého vozu. Zavazadelník o objemu 340 litrů nepatří v rámci třídy k největším, ale to snad nikdo od provedení GTC ani nečeká. Nevýhodu při manipulaci s věcmi představuje vysoká nákladová hrana zavazadelníku.

Motor a převodovka

V atraktivní sportovně střižené karoserii by asi kde kdo čekal výkonnější benzinový motor, jenže testovaný automobil ukrývá pod kapotou turbodiesel. Ani tak se za volantem nudit nebudete. Pohonná jednotka 1.9 CDTi pracuje se zmíněným výkonem 110 kW a točivým momentem 320 Nm. Žádného loudu tedy nečekejte.

Astra se vznětovou devatenáctistovkou se nenechá dvakrát pobízet a směle plní řidičovi pokyny. Výhodou je přitom poměrně přesná šestistupňová manuální převodovka. Motor běží hladce a tiše, takže posádka není rušena nadměrným hlukem ani při jízdě vyšší rychlostí na dálnici. Zde odvádí dobrou práci šestý rychlostní stupeň.

Samozřejmě hlavní předností turbodieselu, jíž od naftového motoru očekává snad každý, je nízká spotřeba. V případě tohoto vozu se může držet těsně kolem šestilitrové hranice, takže průvan v peněžence nenastane. Ani pokud se řidič nechá trochu unést na klikatých okreskách, nevyšplhá se spotřeba turbodieselu do nějakých výšin.

Jízdní vlastnosti a komfort

Astra je sice klasickým rodinným vozem, ale verze GTC sportovní náboj nezapře. Třídveřová karoserie zkrátka působí jinak, než praktičtější varianta. Auto má na pohled o krůček blíže ke sportovnímu než k rodinnému vozu a nic na tom nezmění ani dojmy, které načerpáte za volantem. Podvozek totiž pracuje skutečně dobře. V zatáčkách neztrácí na jistotě, i když naladění odpružení není nijak tuhé.

Brzdy odvádějí adekvátní práci a jediné, co člověku na klikaté okresce bleskne hlavou je, že by sedadla mohla mít o něco lepší boční vedení těla. Ale s tím se dá žít. Naladění podvozku není žádnou pohromou, ani pokud vjedete na zvlněnou městskou dlažbu. Automobil zde působí dostatečně komfortně, což jistě ocení každý člen posádky.

Výbava a cena testovaného vozu

Zkoušený automobil se nemusí stydět ani za svou výbavu. V případě nutnosti je připraveno zasáhnout šest airbagů, komfort pozitivně ovlivňuje klimatizace nebo originální autorádio s přehrávačem CD zvládající i formát MP3. Volant a sedadlo řidiče jsou stavitelné, takže ideální polohu ve vozidle najde snad každý motorista. Samozřejmostí je dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání oken a zpětných zrcátek. Vzhled černého vozu vylepšují litá kola, výhodou je také servisní knížka.

Prodejce Auto ESA za testovaný Opel Astra GTC 1.9 CDTi požaduje 169 900 korun při platbě v hotovosti. Automobil z roku 2007 přitom dosud ujel podle palubních přístrojů 121 761 kilometrů. Jak se ukázalo, je vůz v dobrém stavu, jenom škoda zmiňovaného lehkého poškození mřížky výdechu ventilace. V průběhu testu praskla žárovka v levém předním světlometu – tento nešvar přitom není u dané generace Astry ničím neobvyklým.

Expert Auto ESA radí

U turbodieselu 1.9 CDTi si dejte pozor na stav dvouhmotového setrvačníku, který může být nadměrně opotřebený, občas se vyskytují potíže s ventilem EGR. Malý vznětový motor 1.3 CDTi se může potýkat s celkovým nadměrným opotřebením, turbodieselové sedmnáctistovky jsou poměrně spolehlivé.

Automobil před koupí dobře prohlédněte, zda nenese známky koroze. Ta postihuje především výfuk, povrchově případně ramena náprav, což není takový problém. Horší je, pokud se objeví na karoserii - i to se občas stává. Sice ne často, ale někdy se s korozí setkáte na dveřích vozu. Všimněte si také palubního displeje - může se stát, že nebude dopisovat. Důkladně prohlédněte všechna sedadla, a to ve švech, kde se někdy rozpadá čalounění. S nějakými nadměrnými vůlemi na nápravách nebývají potíže, ale vyloučit je samozřejmě nelze. Vždyť podvozek přirozeně podléhá opotřebení.

Opel Astra GTC 1.9 TDCi
Objem motoru (cm3):1398
Maximální výkon (kW/ot. za min.):110/4000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):320/2000
Zrychlení 0-100 km/h (s):8,9
Největší rychlost (km/h):210
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):5,8
Rok výroby testovaného vozu:2007
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:121 761
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):169 900/129 900

Spolupracujeme s Tipcars.com
 









Doporučujeme
10 nejzbytečnějších faceliftů 10 absolutně nejzbytečnějších faceliftů

Některé facelifty zbytečně zkomplikují původní návrh.…

Video: Dva „vybržďovači“ svedli souboj na dálnici D1 Video: Dva „vybržďovači“ se utkali na D1

Když se potkají dva ješitní řidiči, může z toho být pořádná mela.

 




Autoslevy


Maďarský trh v roce 2012: Stará Astra je nejprodávanějším autem Maďarský trh v roce 2012: Stará Astra je nejprodávanějším autem

Prodeje nových aut se v Maďarsku loni zvýšily o 18 %.…

Video: Nabouraný vůz projektu Google Maps Street View v divočině Video: Nabouraný vůz projektu Google Maps Street View v divočině

Pohled na nabourané a opuštěné auto Street View se…

 

Související články
Český trh v roce 2014: Škoda prodala 58.000 nových automobilů Český trh v roce 2014: Škoda prodala 58.000 nových automobilů

Domácí trh s novými osobními automobily zaznamenal v…

Blesk sportuje v modrém: Opel slaví 15 let divize OPC Blesk sportuje v modrém: Opel slaví 15 let divize OPC

Před patnácti lety nahradil Opel u svých sportovních…

 




 
Volkswagen Phaeton: Experti se diví, že přijde druhá generace

Volkswagen Phaeton: Experti se diví, že přijde druhá generace

Dnes 13:57

Současný Volkswagen Phaeton je na trhu již od roku 2002. Nástupce se začne prodávat v roce 2017.




Blesk.cz

Kdo házel na D1 dřevo na auta? Policie hledá zelený pick-up!

Kdo házel na D1 dřevo na auta? Policie hledá zelený pick-up!

Způsobili škodu půl milionu a ohrozili desítky životů! Policie v souvislosti se čtvrteční hromadnou nehodou…

Soukromí na internetu: 10 rad, jak ho chránit!

Soukromí na internetu: 10 rad, jak ho chránit!

Počítače, mobily a tablety. Vlastní je většina domácností a naprostá většina dětí a mladých lidí. Jenže…

 

iSport.cz

Jak proběhla krutá losovačka v Africe? Hráči radši hráli karty

Jak proběhla krutá losovačka v Africe? Hráči radši…

Postoupit ze skupiny do vyřazovacích bojů díky šťastnějšímu losu? Ve fotbale je to rarita, ale tento krutý fakt…

Nebýt hokeje, skončím v kriminále, přiznala hvězda Litvínova

Nebýt hokeje, skončím v kriminále, přiznala hvězda Litvínova

I rutinní dotazník na klubovém webu může skrývat netušené informace. Třeba jako ten nedávný na stránce…

 

Reflex.cz

Fotografie dne: Dvojice měsíce – Miloš Zeman a syn diktátora Kim Ir-sena na Hradě

Fotografie dne: Dvojice měsíce – Miloš Zeman a syn…

Zřejmě žádný zahraniční diplomat v bývalém Československu a pak v České republice neměl tak známého otce, jako…

50 exkluzivních fotek ze života obyčejných lidí v totalitní Severní Koreji

50 exkluzivních fotek ze života obyčejných lidí v…

Simon Cockerell z britského Thornbury patří mezi málo lidí na planetě, který jezdí pravidelně do Severní Koreje,…