24.10. 2013

Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí

 

Líbivé tvary automobilů Peugeot si oblíbila řada řidičů a řidiček. Dámy přitom upřednostňují menší modely, jako třeba 206. Proto jsme tento malý hatchback podrobili našemu testu.

Při příchodu na trh zaujal nováček Peugeot 206 mimořádně líbivým designem a nutno poznamenat, že ani dnes, tedy roky po uvedení, nevypadá vůbec špatně. Zejména pokud má slušivý lak v zachovalém stavu, jako je tomu v případě testovaného pětidveřového hatchbacku v zelené metalíze. Vybrali jsme ho z nabídky pražské pobočky autocentra Auto ESA. Model 206 vyjel i ve verzích třídveřový hatchback, kombi pod označením SW a kupé-kabriolet nesoucí přídomek CC. Na trhu s ojetými automobily ale panuje největší zájem o pětidveřový hatchback, který je praktičtější než třídveřový model a levnější než kombi nebo nepraktický kupé-kabriolet. Zájem o tento vůz mají především ženy, které vyzdvihují kromě designu i kompaktní rozměry, usnadňující parkování.

Prostor pro posádku

Peugeot 206 rozhodně není nějaký stěhovák. Malý automobil nabízí posádce jenom omezený prostor, zejména na zadních sedadlech. Vpředu je místa dostatek, avšak menší a měkké sedačky mohou být některým lidem nepohodlné. Zavazadelník o objemu 245 litrů také není žádné terno, ale vzhledem k dané třídě, do níž vozidlo spadá, nad ním lze přimhouřit oko.

Samotný stav interiéru není špatný. Testovaný automobil má za sebou podle počítadla ujeté vzdálenosti 105 798 kilometrů, nějaké známky opotřebení přitom pozorujeme pouze na volantu. Jinak kabina působí velmi zachovale, ostatně stejně jako karoserie. Projevy nadměrného opotřebení nevykazují ani páčky pod volantem nebo ovladače na palubní desce. Stejně tak čalounění sedadel můžeme prohlásit za opravdu zachovalé. Za zmínku stojí odkládací schránka před spolujezdcem. Ta má slušný objem, držáky nápojů na vnitřní straně víka ale působí jako špatný vtip. Využít je lze snad jenom při stání, protože za jízdy nápoj nemohou udržet.

Motor a převodovka

Testovaný Peugeot 206 pohání méně rozšířený turbodiesel objemu 1,4 litru. Většina vozů na trhu je vybavena zážehovým motorem, přeplňovaný 1.4 HDi ale určitě není špatnou volbou. Jedná se totiž o jeden z nejspolehlivějších agregátů, který navíc zdobí velice nízká spotřeba. Podle údajů výrobce dává výkon 50 kW, na nás ale dělal dojem silnějšího motoru. „Dvěstěšestka“ se po šlápnutí na plyn chovala jako splašená.

Turbodiesel pod kapotou přitom nevykazoval nadměrnou hlučnost ani kouřivost. Celkově na nás udělal výborný dojem. Jenom to řazení, to je u modelu 206 šílené. Říci o něm, že je nepřesné, by bylo hodně mírné, protože „nakvedlat“ tu správnou rychlost kolikrát vyžaduje více pokusů. Tedy alespoň při rozjezdu. Za jízdy se už jistě nanejvýš na druhý pokus trefíte. Nemůžeme přitom tvrdit, že by to bylo nějakým opotřebením. Vůz měl nepřesné řazení už při uvedení na trh, i když skalní příznivci značky to dodnes neuznali.

Jestli se o francouzských autech říká, že mají nepřesné řazení, tak o Peugeotu 206 to platí dvojnásob. Nejspíše i proto tenhle model volí častěji ženy, které jak známo v drtivé většině případu jezdí se znatelně větší rozvahou než muži. Nějaké nepřesnosti v kulise řazení pak často vnímají o poznání méně. Větší hodnotu přikládají jiným vlastnostem automobilu a nad tímto minusem mnohdy jen mávnou rukou.

Jízdní vlastnosti a komfort

Peugeot 206 má měkce nastavený podvozek a slušně tlumí nerovnosti. Obstojí na městské dlažbě i na našich lajdácky udržovaných okreskách, i když zde jsou limitujícím prvkem malá kola, hůře snášející větší výmoly.

Jízdní vlastnosti zůstávají citelně pod průměrem, což poznáte v zatáčkách. Zde se projevují měkčí silentbloky zadní nápravy, které se mohou při ostřejším průjezdu zatáčky deformovat a negativně ovlivnit chování vozu. Přitom je výrobce krátce po uvedení modelu na trh měnil za tvrdší. Změna se dostavila, ale jenom malá. Držení zvolené jízdní stopy tedy není doménou „dvěstěšestky“, vyhovovat bude spíše pomaleji jezdícím řidičům, kteří upřednostní schopnosti podvozku na nerovné silnici.

Výbava a cena testovaného vozu

Kdo dnes kupuje ojetinu s vidinou prodeje za dva či více let, měl by klást velký důraz na výbavu. Již dnes se obtížně prodávají vozy bez čelních airbagů, klimatizace a ABS, s přibývajícími roky bude cena těchto automobilů stále rychleji klesat a zbavit se jich bude čím dál obtížnější.

Tento problém se ale netýká budoucího majitele testovaného Peugeotu 206. Vůz totiž na poměry ve třídě nabízí opravdu slušnou výbavu, mezi níž patří třeba ABS, šest airbagů nebo klimatizace. Nechybí ani elektrické ovládání předních oken, vnějších zpětných zrcátek či centrální zamykání na dálkové ovládání. Originální autorádio s přehrávačem CD má ovládání pod volantem, samozřejmě je zde i posilovač řízení. Ten přitom každá „dvěstěšestka“ nemá.

Testovaný Peugeot 206 1.4 HDi z roku 2005 dosud podle palubních přístrojů ujel zmíněných 105 798 km. Prodejce Auto ESA za něj požaduje 95 000 korun při platbě v hotovosti, přičemž daný vůz je celkově v dobrém stavu. Investici ale bude vyžadovat koncový tlumič výfuku včetně držáku, protože zde se již projevuje koroze.

Expert Auto ESA radí

Koroze výfuku není u „dvěstěšestky“ ničím výjimečným. Mnohdy také zarezne držák rezervního kola, které je umístěno zespodu vozu pod zavazadelníkem. Spustit je v případě potřeby pak může být nemožné.

Vyskytují se poruchy páček pod volantem i jejich značné opotřebení, motory 1.1 a 1.4 může trápit nepravidelný běh, za nějž většinou mohou vadné zapalovací cívky. Turbodiesel 1.6 HDi se nezřídka potýká s prodřenými hadicemi od turbodmychadla, s problémy se vstřikovači, ventilem EGR nebo škrticí klapkou. Známé jsou vůle na přední nápravě v táhlech stabilizátoru i čepech. Častěji se objevují u těžších motorů, jako jsou dvoulitrové benziny nebo diesely.

Peugeot 206 1.4 HDi
Objem motoru (cm3):1398
Maximální výkon (kW/ot. za min.):50/4000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):160/1750
Zrychlení 0-100 km/h (s):14,7
Největší rychlost (km/h):168
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):4,3
Rok výroby testovaného vozu:2005
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:105 798
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):95 000/65 000

Spolupracujeme s TipCars.com
Michael Kors kupuje za 47 miliard korun módní dům Versace Michael Kors kupuje za 47 miliard korun módní dům Versace

Americká společnost Michael Kors převezme za 1,83…

Dovolenou si letos dopřála většina Čechů, průměrná útrata přesáhla dvacet tisíc Dovolenou si letos dopřála většina Čechů, průměrná útrata přesáhla dvacet tisíc

Na dovolenou letos zamířilo sedm z deseti Čechů, přičemž…

Stanice metra Budějovická bude znovu průchozí oběma vchody Stanice metra Budějovická bude znovu průchozí oběma vchody

Praha a dopravní podnik v příštích týdnech otevřou jižní…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu,…

 



Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují

Že dovádět na šotolině na náspu jezera není úplně…

Peugeot 207 Compact: Druhá generace 206 dobývá Latinskou Ameriku Peugeot 207 Compact: Druhá generace 206 dobývá Latinskou Ameriku

V Evropě Peugeot 206+ pomalu končí, v Americe jej ale…

 



 
Mazda odhaluje technické detaily nového turbodieselu 1.8 SkyActiv-D

Mazda odhaluje technické detaily nového turbodieselu 1.8 SkyActiv-D

Dnes 13:50

V rámci inovace modelu CX-3 přichází Mazda s novým vznětovým motorem 1.8 SkyActiv-D. S oxidy dusíku bojuje mimo jiné nízkou kompresí 14,8:1.




Blesk.cz

Mykologové varují: Otrav houbami přibývá! Jak se v lese nesplést?

Mykologové varují: Otrav houbami přibývá! Jak se v…

Houby  konečně rostou, a tak není divu, že přibývá i otrav. A své o tom ví i slavní. Muchomůrkou tygrovanou se…

Peníze desetitisíců Čechů ohrožuje nebezpečný virus! Na pozoru by měli být uživatelé Androidu

Peníze desetitisíců Čechů ohrožuje nebezpečný virus!…

Desítkám tisíc tuzemských uživatelů mobilních zařízení s platformou Android hrozí napadení internetového…

 

iSport.cz

Tři minuty od tragédie. Auto slovenské lyžařské hvězdy zničili poté, co vystoupila

Tři minuty od tragédie. Auto slovenské lyžařské…

Slovenská lyžařka Petra Vlhová byla jen krůček od tragédie. Do jejího terénního auta naboural řidič, který…

Není Plzeň jako Plzeň. V Jablonci Kolář vybuchl, Kopic potvrdil trápení

Není Plzeň jako Plzeň. V Jablonci Kolář vybuchl,…

Minulý týden si zasloužili pochvalné uznání, jak zvládli především první poločas v Lize mistrů proti CSKA Moskva…

 

Reflex.cz

Babiš šel celý život přes mrtvoly, psychologicky je to bezcitný predátor, tvrdí Marek Hilšer

Babiš šel celý život přes mrtvoly, psychologicky je…

Andrej Babiš naštval neúspěšného prezidentského kandidáta a teď kandidáta do Senátu Marka Hilšera. Ten premiéra…

Jaké má český Senát pravomoci a jak se jeho fungování liší od Poslanecké sněmovny

Jaké má český Senát pravomoci a jak se jeho…

Senát tvoří podle ústavy důležitou součást zákonodárného procesu, přestože v jeho rámci má o něco slabší…