Prcek na plyn: Opel Adam s tovární přestavbou LPG
Jsou automobilky, které z přestaveb svých aut na LPG, popřípadě CNG, nejsou vůbec nadšené a takový krok znamená ztrátu tovární záruky. Opel se ale těmto úpravám nejen nebrání, dokonce je sám s plnou garancí nabízí. Dosud prodával devět LPG modelů EcoFlex, schopných jezdit jak na benzin, tak na propan-butan: Corsa v obou karosářských verzích, Astra hatchback a kombi Astra ST, Meriva, Zafira i všechny tři karosářské verze Insignie. Nyní portfolio zakulacuje na deset modelů, přičemž tím novým je minivůz Adam 1.4 LPG EcoFlex.
Při provozu na LPG spálí motor o objemu 1,4 l o výkonu 64 kW v kombinovaném cyklu 6,9 l na 100 km (homologováno jako 112 g/km CO2), což znamená u výkonově porovnatelného benzinového motoru poloviční provozní náklady, a automobilka si jej cení na 16.150 euro.
Opel u Adamu zesílil ventily a sedla ventilů, upravil řídící jednotku motoru a díky umístění pětatřicetilitrové LPG nádrže pod podlahou vozu v zadní části vozu se vše obešlo bez zmenšení velikosti zavazadlového prostoru. Ukazatel na palubní desce signalizuje dojezd na benzin, LPG i kombinovaný a k přepnutí mezi nádržemi dojde buď samočinně nebo stiskem tlačítka. Ventil pro plnění LPG je umístěn vedle víčka nádrže a Opel dodává adaptér, jenž umožňuje tankování LPG v celé Evropě.
Německá vláda garantuje daňové úlevy pro LPG do roku 2018, výhodou LPG ale není jen úspora provozních nákladů, má pozitivní vliv i na životní prostředí, protože jeho spalování produkuje o 15 % méně oxidu uhličitého a až o 80 % méně oxidů dusíku. V Německu funguje síť 6500 čerpacích stanic, tedy LPG se prodává téměř na každé druhé. V celé Evropě jich najdete více než 35 tisíc stanic (v Česku 870) a jezdí zde na něj kolem 12 milionů aut.