Opel Antara: Technická data a české ceny po modernizaci

Opel Antara: Technická data a české ceny po modernizaci

 
 

Faceliftovanou Antaru bude možné pořídit s třemi novými nebo modernizovanými motory.

Opel Antara je na trhu od roku 2006, kdy se stala nepřímou nástupkyní oblíbeného modelu Frontera, jehož výroba skončila o tři roky dříve. Po čtyřech letech ve výrobě přišel čas na modernizaci, kterou Opel ukázal s dvouměsíčním odstupem po představení faceliftovaného sesterského Chevroletu Captiva. Oba modely se vyrábějí v Koreji.

Změny na exteriéru jsou mnohem menší, než se dalo očekávat vzhledem k rozsahu maskování u testovacích prototypů a zcela nové přídi u Captivy. Příď dostala výraznější otvory, nová maska chladiče nese logo z Insignie a Astry. Přední mlhovky se přesunuly ze spodních rohů nárazníku do vyšší pozice a dostaly výraznější orámování.

Novinkou budou příplatková 19palcová kola, na výběr budou ale i 17palcová a 18palcová. Zadní světlomety mají novou grafiku, původně kruhová světla zpátečky jsou nyní lichoběžníková. Tvary zadního nárazníku zůstaly zachovány.

Chevrolet Captiva po faceliftu: První fotografie

Interiér je podle Opelu prostornější a vyroben z kvalitnějších materiálů. Novinkou je elektrická parkovací brzda, která umožnila vytvoření nové odkládací plochy mezi předními sedadly s výraznějším bočním vedením. Novinkou bude příplatkové kožené čalounění Light Titanium.

Opel zcela přepracoval nabídku motorů, nově nabízené jednotky splňují normu Euro 5. Benzinový motor bude jen jeden – 2,4 Ecotec, který posílil ze 103 na 123 kW v 5600 min-1, vrchol točivého momentu je 230 Nm v 4600 min-1. Motor dostal oproti předchozí verzi variabilní časování sacích i výfukových ventilů.

Opel Antara - Benzinové motory
Motor2,4 Ecotec2,4 Ecotec
Pohon4x24x4
Převodovka6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]23842384
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]123/5600123/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/4600230/4600
Max. rychlost [km/h]190186 (175)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,510,3 (11,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,89,1 (9,3)
Cena Essentia [Kč]489.900,--
Cena Enjoy [Kč]549.900,-629.900,-
Cena Cosmo [Kč]-639.900,-

Žádanější variantou má být ale turbodiesel 2,2 CDTI, který nahradil předchozí dvoulitrová CDTI. Opel v Antaře nabídne dvě výkonové varianty (120 kW a 135 kW) vycházející ze shodného objemu. Slabší jednotka má vrchol točivého momentu 350 Nm mezi 1750-2750 min-1, silnější verze dosahuje ve stejných otáčkách maxima 400 Nm.

Obě nabízené převodovky – šestistupňový manuál a automat – byly nově nastaveny a mají delší šestý stupeň pro nízkou spotřebu na dálnicích. Automat navíc bude možné přepnout do sportovního režimu.

Antaru bude možné pořídit jak v provedení 4x2, tak i s elektronicky řízeným pohonem všech kol.

Ceny na českém trhu

Už základní výbava Essentia je prakticky kompletní. Nabídne ESP, asistent pro rozjezd do kopce, šest airbagů, přední mlhovky, elektricky ovládaná všechna okna a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, 17palcová kola z lehkých slitin i manuální klimatizaci. S motorem 2,4 Ecotec a pohonem předních kol stojí tato verze 489.900,- Kč.

Enjoy Antaru doplní o automatickou klimatizaci, stabilizaci přívěsu (TSP), a vyhřívaná přední sedadla. Vzhled vylepší tónovaná skla od B-sloupku dozadu, komfort zase kožený volant.

Za příplatek 10.000,-Kč nabízí Opel sadu výbavy v rámci Edice 20. Poměrně lacino tak přijdete k palubnímu počítači, grafickému informačnímu displeji, parkovacímu asistentu (senzory vpředu a vzadu), tempomatu a větším 18palcovým kolům z lehkých slitin.

Vrcholem je Cosmo se standardním parkovacím asistentem, palubním počítačem, tempomatem, dešťovým senzorem a koženým čalouněním, součástí této verze je i pohon všech kol. Karoserii dále doplní chromované doplňky. S motorem 2,2 CDTI (135 kW) stojí 699.900,- Kč.

Z příplatkové výbavy pak zmiňme nosič dvou kol FlexFix, který je integrovaný do zadního nárazníku. Automatická převodovka je za příplatek 50.000,- Kč.

Opel Antara - Naftové motory
Motor2,2 CDTI2,2 CDTI2,2 CDTI
Pohon4x24x44x4
Převodovka6M (6A)6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]223122312231
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]120/3800120/3800135/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1750-2750350/1750-2750400/1750-2750
Max. rychlost [km/h]189 (184)188 (182)200 (191)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,9 (10,8)9,9 (12,0)9,6 (10,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,3 (7,5)6,6 (7,8)6,6 (7,8)
Cena Essentia [Kč]519.900,---
Cena Enjoy [Kč]609.900,-659.900,-689.900,-
Cena Cosmo [Kč]-669.900,-699.900,-

Podle plánů Opelu se má letos prodat 15.000 modernizovaných Antar, od příštího roku to má být až 20.000 vozů ročně. Hlavními trhy má být Velká Británie, Německo, Itálie a Rusko, kde se má prodat 80 % vyrobených aut. V roce 2012 pak Antaru doplní menší SUV se znakem Opelu.

Opel Antara 2.0 CDTI – Subjektivní záležitost

Opel Antara (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Opel Antara výrazně zlevňuje, stojí od 412.400 Kč Opel Antara výrazně zlevňuje, stojí od 412.400 Kč

Opel zlevnil Antaru, a to dost radikálně. Zatímco ještě…

GM svolává vozy Opel Antara a Chevrolet Captiva kvůli hrdlu nádrže GM svolává vozy Opel Antara a Chevrolet Captiva kvůli hrdlu nádrže

Evropská větev koncernu General Motors svolává do…

 



 
Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Dnes 15:54

Škoda Auto na svém Storyboardu zveřejnila průběh cesty Škody Karoq na premiéru do Stockholmu. Byla to jízda!




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z vlády a jmenuje ministrem financí Ivana Pilného (oba…

 

iSport.cz

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak vysoko je Rosický?

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak…

POŘADÍ NA 75. - 51. MÍSTĚ | Kdo má nejlepší mužstvo ve fotbalové ePojisteni.cz, lize se dozvíme nejpozději při…

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy, Ronaldo nadával

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy,…

Úkol zně jasně: Získejte minimálně bod a trofej pro mistra španělské ligy je vaše! Real Madrid nakonec…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…