reklama


Opel Astra 1.7 DTI - Veřte, nevěřte (12/2001)

Opel Astra 1.7 DTI - Veřte, nevěřte (12/2001)

 
 

Také se vám nedaří jezdit s autem tak, abyste se vešli do továrních údajů o spotřebě, a když, tak jen díky hodně "lehké noze"? V tom případě vyzkoušejte Opel Astra 1.7 DTI. Jinak nám totiž asi nebudete věřit.

Také se vám nedaří jezdit s autem tak, abyste se vešli do továrních údajů o spotřebě, a když, tak jen díky hodně "lehké noze"? V tom případě vyzkoušejte Opel Astra 1.7 DTI. Jinak nám totiž asi nebudete věřit.

Opel Astra 1.7 DTI nese na bočních lištách nápisy "eco", které kupodivu neznamenají dnes tak populární ekologii, ale ekonomiku. Mají totiž zdůraznit, že kupce nezruinuje ani pořízení této astry, ale ani její pozdější provoz. To první zajistí nepříliš rozsáhlá základní výbava, to druhé pak přeplňovaný vznětový motor 1.7 DTI.

Interiér byl opravdu ekonomicky pojatý. Když pomineme aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, o nichž až do případné kolize nic nevíte, nalezli jsme zde pouze dvojici airbagů a výškově stavitelné sedadlo řidiče. Ve výbavě chyběl dvouose nastavitelný volant, ABS a dokonce i autorádio, které však v námi testovaném exempláři bylo coby prvek příplatkové výbavy. Však také tento automobil stojí 479 900 korun, což na vůz německé provenience není mnoho. Ovšem po pravdě řečeno, skromný člověk vlastně uvnitř pro běžné ježdění ani nic víc nepotřebuje, i když možnost nastavit si volant podle svých potřeb určitě není k zahození. Sedadla neměla moc dobré boční vedení, jsou ale pohodlná, což platí i o těch vzadu. Nabídka vnitřního prostoru je v dané třídě již lehce podprůměrná, žádný z pasažérů však strádat nebude.

Tou největší výhodou, která vyváží i sem tam nějaký ústupek na vnitřním komfortu, je ale motor astry. Přeplňovaná vznětová jednotka má poměrně nezvyklý objem pouhých 1,7 l a z něho konstruktéři dostali papírově nepříliš oslnivý výkon 55 kW. Točivý moment 165 N.m je k dispozici již při 1800/min a na této hodnotě zůstává až do 3000/min. To sice žádné zázraky neslibuje, ale pojďme se svézt.

Po nastartování dává motor poměrně výrazně najevo svůj naftový rodokmen. Je hlučný a výrazně vibruje, po zahřátí se však zmírní jeho akustický projev, při volnoběžných otáčkách ale s vozem stále lehce "třese". Při studeném motoru jsme také na okamžik zaznamenali po překročení 2000/min a také při 3000/min nepříjemnou změnu jeho zvuku, po zahřátí však tento jev zmizel. V otáčkách nižších než 1600/min poměrně výrazně a nepříjemně "detonoval", po jejich překročení se však již projevoval kultivovaně a nebyl téměř slyšet. Dynamika čtyřválce kupodivu neodpovídala deklarovanému výkonu a točivému momentu - svým projevem se blížil "devatenáctistovkám" s výkonem 66 kW a točivým momentem kolem 200 N.m. Solidně táhnul již od 1800/min a bez známky vadnutí se nechal vytáčet až do 4500/min, a teprve zde mu došel dech. Pouze při akceleraci ve vyšších rychlostech byla znát letargičtější reakce na sešlápnutí pedálu.

Na dálnici byl schopen bez obtíží jet rychlostí 180 km/h a udávané zrychlení z nuly na 100 km/h za 16 s odpovídalo i našim měřením. O turbodieselech je známo, že jsou schopny dosahovat příznivé spotřeby paliva, pokud se s nimi jede klidně a vyrovnaně, to však nebyl případ testované astry. Ta totiž s největší pravděpodobností při plynulé jízdě z nádrže "ucucávala" jen aby se neřeklo, a teprve při svižné jízdě si "přihnula" o něco více, zdaleka však ne tolik, jako její objemnější a silnější konkurenti. Jinak si totiž nedokážeme vysvětlit, jak jsme během testu, při němž jsme milou Astru DTI proháněli po dálnicích, trápili v pražských kolonách a málokdy jsme proto nechávali plynový pedál v klidu, mohli dosáhnout spotřeby 4,5 l na 100 km, což je pouze o 0,1 l více, než udává vždy optimističtější výrobce. A navíc je to prozatím nejnižší spotřeba, jakou se nám podařilo s testovacím vozem dosáhnout.

Jízdní vlastnosti Opelu Astra DTi jsou již pouze průměrné, nejnovější konkurenti jako Peugeot 307 a Honda Civic jsou již o nějaký ten krok vpředu. Svůj podíl na tom však mají také použité pneumatiky 175/80 R 14 s nízkým valivým odporem, ale značným profilovým číslem. Astra byla i díky nim poměrně brzy nedotáčivá a řízení nebylo tak přesné, jak jsme na to u nejnovější konkurence zvyklí.

Opel Astra 1.7 DTi je ideálním vozem pro ty, kteří chtějí extrémně úsporný vůz v ceně do 500 000 korun. Základní výbava je sice nepříliš rozsáhlá, není to však na úkor komfortu cestování. Sedadla jsou pohodlná, ale nemají boční vedení, volant se stejně jako u ostatních aster nedrží v poloze "tři čtvrtě na tři" moc dobře, pokud jste ale zvyklí na jinou polohu rukou, potěší vás příjemně tlustý věnec Motor v kontrastu s deklarovanými údaji nepatří k lenochům a snesl by srovnání s konkurenčními jednotkami 1,9 l s výkonem 66 kW. Dobře táhne od 1800/min výše, do 1600/min je však kvůli výraznému klepání a hluku nevyužitelný. Jeho největší výhodou je však spotřeba, která se i při "svižném" pojetí testu držela na 4,5 l na 100 km. Za cenu 479 900 Kč tak lze získat rozhodně jedno z nejúspornějších aut na českém trhu.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 479 900 Kč Cena v testované výbavě: 489 800 Kč

Základní výbava:2x airbag, imobilizér, aktivní opěrky hlavy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. nastavení sklonu světlometů, posilovač řízení, otáčkoměr, digitální hodiny, nárazníky a zrcátka v barvě vozu, pylový mikrofiltr, pět tříbodových bezpečnostních pásů, tónovaná skla, vnitřní cirkulace vzduchu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Výbava testovaného vozu:základní + autorádio (+10.000,-)

Sněhová děla jedou naplno. Lyžařská sezóna ve Špindlu začíná už o víkendu Sněhová děla jedou naplno. Lyžařská sezóna ve Špindlu začíná už o víkendu

Ve Špindlerově Mlýně panuje v těchto dnech čilý ruch.…

Tomáš Čakloš: Na pedagogických fakultách učí spousta lidí, kteří tam nemají co dělat Tomáš Čakloš: Na pedagogických fakultách učí spousta lidí, kteří tam nemají co dělat

Na českých pedagogických fakultách to vře. Loni vzniklá…

Politická krize v Itálii vrcholí. Premiér podal demisi Politická krize v Itálii vrcholí. Premiér podal demisi

 Italský premiér Matteo Renzi dnes podal demisi poté, co…

Týden s EET: Osmnáct milionů účtenek a sedm stovek udání Týden s EET: Osmnáct milionů účtenek a sedm stovek udání

Restauratéři a hoteliéři odeslali do systému EET za skoro…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1686
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 165 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 3.5 / 4.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1180
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1185 / 510
Rozměr pneu:175/80 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4111
b) šířka (mm): 1709
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2605
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1360
l) šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 




Video: Když chcete odtáhnout auto totálnímu bláznovi Video: Když chcete odtáhnout auto totálnímu bláznovi

Někteří řidiči raději svůj vlastní automobil poškodí nebo…

Opel Astra (1998-2004) - když květina vykvete Opel Astra (1998-2004) - když květina vykvete

Jeden z dalších útoků Opelu na pozice Volkswagenu…

 



 
Podívejte se, jak funguje dvouspojková převodovka. A proč řadí tak rychle?

Podívejte se, jak funguje dvouspojková převodovka. A proč řadí tak rychle?

Dnes 18:50

Samočinná převodovka s dvojicí spojek v posledních deseti letech takřka vytlačila klasické automaty s kapalinovým měničem.




Blesk.cz

Escobarův nájemný zabiják „pláče“: Okradli mě zloději, necítím se v bezpečí

Escobarův nájemný zabiják „pláče“: Okradli mě…

Předního zabijáka bývalého kokainového krále Pabla Escobara přepadli ozbrojení zloději. Muž, který má na svědomí…

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30 dozorců, posledním popraveným byl sériový vrah

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30…

Kdysi tu pykalo přes tisíc trestanců, dnes legendární věznice Joliet v americkém Illinois zeje prázdnotou. Po…

 

iSport.cz

Jelínka odvolání překvapilo: Možná se někdy důvod dozvím

Jelínka odvolání překvapilo: Možná se někdy důvod dozvím

Vedení hokejové Mladé Boleslavi reaguje na nepovedenou první polovinu sezony. A trochu překvapivě. Skončil…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny obyvatel se stávají Vánoce svátky neštěstí?

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny…

Dlouho se tradovalo, že jsou Vánoce – svátky klidu a míru – nejtěžší pro lidi trpící depresemi. Dnes už však…

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

 
 
reklama