Opel Astra 1.7 DTI - Veřte, nevěřte (12/2001)

Opel Astra 1.7 DTI - Veřte, nevěřte (12/2001)

 
 

Také se vám nedaří jezdit s autem tak, abyste se vešli do továrních údajů o spotřebě, a když, tak jen díky hodně "lehké noze"? V tom případě vyzkoušejte Opel Astra 1.7 DTI. Jinak nám totiž asi nebudete věřit.

Také se vám nedaří jezdit s autem tak, abyste se vešli do továrních údajů o spotřebě, a když, tak jen díky hodně "lehké noze"? V tom případě vyzkoušejte Opel Astra 1.7 DTI. Jinak nám totiž asi nebudete věřit.

Opel Astra 1.7 DTI nese na bočních lištách nápisy "eco", které kupodivu neznamenají dnes tak populární ekologii, ale ekonomiku. Mají totiž zdůraznit, že kupce nezruinuje ani pořízení této astry, ale ani její pozdější provoz. To první zajistí nepříliš rozsáhlá základní výbava, to druhé pak přeplňovaný vznětový motor 1.7 DTI.

Interiér byl opravdu ekonomicky pojatý. Když pomineme aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, o nichž až do případné kolize nic nevíte, nalezli jsme zde pouze dvojici airbagů a výškově stavitelné sedadlo řidiče. Ve výbavě chyběl dvouose nastavitelný volant, ABS a dokonce i autorádio, které však v námi testovaném exempláři bylo coby prvek příplatkové výbavy. Však také tento automobil stojí 479 900 korun, což na vůz německé provenience není mnoho. Ovšem po pravdě řečeno, skromný člověk vlastně uvnitř pro běžné ježdění ani nic víc nepotřebuje, i když možnost nastavit si volant podle svých potřeb určitě není k zahození. Sedadla neměla moc dobré boční vedení, jsou ale pohodlná, což platí i o těch vzadu. Nabídka vnitřního prostoru je v dané třídě již lehce podprůměrná, žádný z pasažérů však strádat nebude.

Tou největší výhodou, která vyváží i sem tam nějaký ústupek na vnitřním komfortu, je ale motor astry. Přeplňovaná vznětová jednotka má poměrně nezvyklý objem pouhých 1,7 l a z něho konstruktéři dostali papírově nepříliš oslnivý výkon 55 kW. Točivý moment 165 N.m je k dispozici již při 1800/min a na této hodnotě zůstává až do 3000/min. To sice žádné zázraky neslibuje, ale pojďme se svézt.

Po nastartování dává motor poměrně výrazně najevo svůj naftový rodokmen. Je hlučný a výrazně vibruje, po zahřátí se však zmírní jeho akustický projev, při volnoběžných otáčkách ale s vozem stále lehce "třese". Při studeném motoru jsme také na okamžik zaznamenali po překročení 2000/min a také při 3000/min nepříjemnou změnu jeho zvuku, po zahřátí však tento jev zmizel. V otáčkách nižších než 1600/min poměrně výrazně a nepříjemně "detonoval", po jejich překročení se však již projevoval kultivovaně a nebyl téměř slyšet. Dynamika čtyřválce kupodivu neodpovídala deklarovanému výkonu a točivému momentu - svým projevem se blížil "devatenáctistovkám" s výkonem 66 kW a točivým momentem kolem 200 N.m. Solidně táhnul již od 1800/min a bez známky vadnutí se nechal vytáčet až do 4500/min, a teprve zde mu došel dech. Pouze při akceleraci ve vyšších rychlostech byla znát letargičtější reakce na sešlápnutí pedálu.

Na dálnici byl schopen bez obtíží jet rychlostí 180 km/h a udávané zrychlení z nuly na 100 km/h za 16 s odpovídalo i našim měřením. O turbodieselech je známo, že jsou schopny dosahovat příznivé spotřeby paliva, pokud se s nimi jede klidně a vyrovnaně, to však nebyl případ testované astry. Ta totiž s největší pravděpodobností při plynulé jízdě z nádrže "ucucávala" jen aby se neřeklo, a teprve při svižné jízdě si "přihnula" o něco více, zdaleka však ne tolik, jako její objemnější a silnější konkurenti. Jinak si totiž nedokážeme vysvětlit, jak jsme během testu, při němž jsme milou Astru DTI proháněli po dálnicích, trápili v pražských kolonách a málokdy jsme proto nechávali plynový pedál v klidu, mohli dosáhnout spotřeby 4,5 l na 100 km, což je pouze o 0,1 l více, než udává vždy optimističtější výrobce. A navíc je to prozatím nejnižší spotřeba, jakou se nám podařilo s testovacím vozem dosáhnout.

Jízdní vlastnosti Opelu Astra DTi jsou již pouze průměrné, nejnovější konkurenti jako Peugeot 307 a Honda Civic jsou již o nějaký ten krok vpředu. Svůj podíl na tom však mají také použité pneumatiky 175/80 R 14 s nízkým valivým odporem, ale značným profilovým číslem. Astra byla i díky nim poměrně brzy nedotáčivá a řízení nebylo tak přesné, jak jsme na to u nejnovější konkurence zvyklí.

Opel Astra 1.7 DTi je ideálním vozem pro ty, kteří chtějí extrémně úsporný vůz v ceně do 500 000 korun. Základní výbava je sice nepříliš rozsáhlá, není to však na úkor komfortu cestování. Sedadla jsou pohodlná, ale nemají boční vedení, volant se stejně jako u ostatních aster nedrží v poloze "tři čtvrtě na tři" moc dobře, pokud jste ale zvyklí na jinou polohu rukou, potěší vás příjemně tlustý věnec Motor v kontrastu s deklarovanými údaji nepatří k lenochům a snesl by srovnání s konkurenčními jednotkami 1,9 l s výkonem 66 kW. Dobře táhne od 1800/min výše, do 1600/min je však kvůli výraznému klepání a hluku nevyužitelný. Jeho největší výhodou je však spotřeba, která se i při "svižném" pojetí testu držela na 4,5 l na 100 km. Za cenu 479 900 Kč tak lze získat rozhodně jedno z nejúspornějších aut na českém trhu.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 479 900 Kč Cena v testované výbavě: 489 800 Kč

Základní výbava:2x airbag, imobilizér, aktivní opěrky hlavy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. nastavení sklonu světlometů, posilovač řízení, otáčkoměr, digitální hodiny, nárazníky a zrcátka v barvě vozu, pylový mikrofiltr, pět tříbodových bezpečnostních pásů, tónovaná skla, vnitřní cirkulace vzduchu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Výbava testovaného vozu:základní + autorádio (+10.000,-)

Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany

Kdyby byly tématem voleb jen obrana a bezpečnost, dohodly…

Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku

Tuzemský trh se letos na podzim dočká další významné…

Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA

Čínský internetový vyhledávač Baidu Inc hodlá investovat…

Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea

Lékárny Dr. Max skupiny Penta minulý týden uzavřely…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1686
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 165 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 3.5 / 4.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1180
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1185 / 510
Rozměr pneu:175/80 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4111
b) šířka (mm): 1709
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2605
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1360
l) šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

 



Video: Když chcete odtáhnout auto totálnímu bláznovi Video: Když chcete odtáhnout auto totálnímu bláznovi

Někteří řidiči raději svůj vlastní automobil poškodí nebo…

Opel Astra (1998-2004) - když květina vykvete Opel Astra (1998-2004) - když květina vykvete

Jeden z dalších útoků Opelu na pozice Volkswagenu…

 



 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi pipka a pěkně mě se*eš!

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi…

Provokatér Štěpán se ani ve čtvrtek v Prostřeno nezastaví. Naopak. Rozjede tvoji taktiku poštvávání lidí proti…

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí. Na průvod čekali celou noc

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí.…

Pohřeb prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka, který se stal velkou manifestací národní…

 

iSport.cz

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání vtipů o Kimovi

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání…

Fotbalisté indického klubu FC Bengaluru vyrazili minulý týden do Severní Koreje kvůli odvetě v AFC Cupu, asijské…

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit by mohl příští týden

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit…

Jaromír Jágr opět v kladenském dresu? Že by si legendární útočník poprvé od ledna 2013 zahrál za svůj klub?…

 

Reflex.cz

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se chyb? Odpovědi vás překvapí

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se…

V novém čísle Reflexu si můžete přečíst aktuální kulatý stůl o budoucnosti českých základních škol. Sešli se u…

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby vyznamenání nepřijal, říká Kroupa

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby…

Vynikající muzikant, který píše písně plné naděje. Tak o Jaromíru Nohavicovi mluví tvůrce rozhlasových a nově i…