Opel Astra se chlubí nízkým součinitelem odporu vzduchu
Automobilky dnes tvrdě bojují o každou deci spotřeby a krom dalšího postupného vývoje pohonných jednotek se stále více zaměřují i na další oblasti, aerodynamiku nevyjímaje. Opel nyní přichází s informací, že i při vývoji nedávno představené Astry 2016 hrála významnou roli též aerodynamika. Německým inženýrům se povedlo u hatchbacku docílit součinitele odporu vzduchu Cd=0,285, což patří v dané kategorii k nejlepším výsledkům.
Na špičce současného segmentu C by měl být podle dostupných informací Mercedes-Benz A s cd=0,27, zatímco Honda Civic se má této hodnotě hodně přibližovat. Na 0,277 se dostala Toyota Auris a 0,28 vykazuje Volkswagen Golf a Mazda 3. Klíčové pro aerodynamiku Astry je zakrytování spodní části vozu, pozvolně klesající linie střechy zakončená křidélkem a C sloupek se speciálními hranami, pomáhajícími usměrňovat proud vzduchu.
Opel nás na příchod nové Astry připravuje velice důkladně. Byli jsme již mimo jiné seznámeni s novými turbomotory, sedadly, světlomety, takže to vypadá, že GM věnoval konečně kompaktnímu evropskému modelu tolik pozornosti, kolik si zaslouží a kolik potřebuje, aby obstál zejména proti Golfu a Focusu.