Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra GTC: Nový podvozek pro třídveřovou verzi

Diskuze (7)
Opel to s třídveřovou Astrou myslí vážně. Dá ji nejen jiný design, ale i podvozek z Insignie OPC.

Nový Opel Astra GTC si vezme to nejlepší ze svého stejnojmenného předchůdce – nebude jen třídveřovou verzí Astry, ale nabídne výrazně jiný charakter. Ten nebude tentokrát založen jen na jiném designu, ale i značně rozdílném podvozku.

Na vývoji pracuje Opel v Rüsselsheimu a Vauxhall Engineering Center sídlící u okruhu Millbrook. Jejich cílem je přepracovat nastavení řízení, tlumičů i celého podvozku. Přitvrzena bude zadní náprava s Wattovým přímovodem a přední náprava bude zcela jiná.

GTC dostane konstrukci HiPerStrut, která se v Evropě zatím používá jen u Insignie OPC. Při použití stejných montážních bodů má tato náprava ve srovnání se zavěšením McPherson v běžné Astře o 44 % menší zmenšený příklon rejdové osy a o 46 % zkrácený poloměr rejdu. To zlepšuje vedení kola, omezuje reakce nápravy na přidání plynu v zatáčce (torque-steer) a zlepšuje schopnosti vozu v zatáčkách. Nová konstrukce je připravena pro tovární instalaci kol o průměru 18 až 20 palců.

Proti pětidveřové Astře byla světlá výška díky sportovnímu podvozku snížena o 15 mm, základní míry podvozku naopak narostly. Prodloužená ramena na zadní nápravě přispějí ke zvětšení rozvoru o 10 mm na 2695 mm. Větší je rozchod kol vpředu (1584 mm, +40 mm) i vzadu (1588 mm, +30 mm).

Při ladění podvozku byl od počátku brán v úvahu systém adaptivních tlumičů FlexRide, který zvyšuje jízdní stabilitu, odezvu auta na podněty z řízení a rychlost v zatáčkách. Místo běžných režimů Normal, Sport a Comfort budou k dispozici nově pojmenované Standard, Sport a komfortněji zaměřený Tour.

Nabídka motorů zatím neskýtá žádné extrémy. Opel oznámil jednotky 1,4 Turbo o výkonu 88 a 103 kW (v obou případech 200 Nm), 1,6 Turbo se 132 kW a 230 Nm a jediný turbodiesel 2,0 CDTI (121 kW, 380 Nm).

Od prosince se přidá i atmosférický 1,4 16V. Všechny agregáty, kromě 1,6 Turbo, dostanou standardně Start/Stop.

Opel Astra GTC - předběžné technické údaje a ceny pro Německo
Motor1,4 16V1,4 Turbo1,4 Turbo1,6 Turbo2,0 CDTI
Převodovka5M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]13981364136415981956
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/600088/4200-6000103/4900-6000132/5500121/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]130/4000200/1850-4200200/1850-4900230/2200-5400350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]178192201220210
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,510,99,98,38,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,95,97,04,9
Cena pro Německo [Euro]19.90021.75022.25023.25025.055

Pýchou Opelu je nejen svébytný design, ale i praktičnost sportovně zaměřené verze Astry. V zádi je k dispozici 370 l pro zavazadla, po sklopení zadních sedadel se užitečný objem rozšíří na 1235 l.

Elektronická výbava Astry patří k nejlepším ve třídě, a tak není divu, že ji Opel nabídne i v GTC. Rozpoznávání dopravních značek je teď navíc chytřejší než dříve, kamera zajišťující data pro systém varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu nově zásobuje daty indikaci aktuální vzdálenosti od vozidla, které jede před vámi.

Absolutní novinkou v Astře GTC je čtvrtá generace adaptivních světlometů AFL 4. K devíti funkcím předchozího AFL+ přidává zapojení kamery Opel Eye, která pomáhá automaticky upracovat režim funkce světlometů pro maximální osvětlení vozovky a minimalizaci oslňování ostatních účastníků provozu.

Astra GTC se bude vyrábět v Rüsselsheimu.


Diskuze (7)
6. 8. 2011 04:14
Re: Opel na to přišel!
Hmotnost můžeš snížit třeba větším využitím vysokopevnostních ocelí.
Avatar - Nerez
28. 7. 2011 20:21
Re: Opel na to přišel!
Tak ho Opel teď přivede i do nižších cenových sfér. Přece jen Focus S je auto za mega, GTC by mohlo stát polovic :-)
28. 7. 2011 19:31
Re: Opel na to přišel!
´´ale zdá se, že pouze Opel pochopil´´ no tak neviem ale ford tento styl napravy pouziva v
focuse rs !!!!
28. 7. 2011 12:04
Re: Opel na to přišel!
No, ona ta hmotnost akorát koresponduje s tím, že jsou ty auta stavěný na pomezí segmentů a chtít po Opelu, aby používali ve své cenové kategorii hliník, karbon nebo jiné materiály je asi blbost, takže za hlavní problém považuji to, že onu vnější velikost nedokáží vůbec přetavit do vnitřku, spíš naopak...
28. 7. 2011 11:24
Re: Opel na to přišel!
Opel by měl zapracovat hlavně na hmotnosti, tam je pořádná slabina ....