Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra s mírným faceliftem a motorem 2,0 BiTurbo CDTI

Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
17 Fotogalerie
Opel Astra prodělal lehké omlazení vzhledu, rozšířila se u něj nabídka asistenčních systémů a pod kapotu zamířil nový motor 2,0 BiTurbo CDTI s výkonem 143 kW.

Opel Astra se ve své čtvrté generaci představil nejprve jako pětidveřový hatchback v roce 2009. O rok později nastoupilo kombi Sports Tourer, v loňském roce jsme se dočkali třídveřové Astry GTC a letos dorazila čtvrtá karosářská verze, kterou je pro modelovou řadu Astra tradiční čtyřdveřový sedan.

Lehká modernizace vzhledu se týká pětidveřového hatchbacku a kombi Sports Tourer. S nimi sdílí nové přední partie i nový čtyřdveřový sedan. Zcela nový je přední nárazník, i když si zachovává základní linie svého předchůdce. V něm je umístěna nová maska chladiče, která má působit sportovnějším dojmem a přepracovaní, resp. rozdělení se dočkala světelná technika ve spodních rozích předního nárazníku.

Tvar hlavních světlometů zůstává beze změny, ale nově jsou i pro jejich halogenové provedení k dispozici LED pro denní svícení, které byly doposud určeny pouze pro xenonové světlomety.

Na zádi pětidveřového hatchbacku byl přepracován zadní nárazník v oblasti výklenku pro umístění registrační značky pro dosažení optického rozšíření vozu. Pro hatchback a Sports Tourer je společná nová chromovaná lišta v zadní nárazníku, která rovněž vůz opticky rozšiřovat. K úpravám exteriéru patří rovněž nový design litých kol v rozměrech 17, 18 a 19 palců.

V případě interiéru hatchbacku, kombi a sedanu jsou použity nové materiály a látky na obložení a čalounění, které mají působit sportovnějším a živějším dojmem. Nový lesklý povrch mají i některé ozdobné lišty. Pro modely s motorem BiTurbo je určeno čalounění sedadel černou kůží v kombinaci s červenými okraji sedadel a švy ve stejné barvě.

Vedle decentních úprav designu exteriéru i interiéru je nejzásadnější novinkou rozšíření nabídky vznětových pohonných jednotek směrem vzhůru. Z modelu Insingia míří pod kapotu Astry turbodiesel 2,0 BiTurbo CDTI s výkonem 143 kW (195 k) v 4000 min-1. Maximální točivý moment 400 Nm je dostupný mezi 1750-2500 min-1. Tento dvojicí turbodmychadel přeplňovaný čtyřválec bude k dispozici pro pětidveřový hatchback, kombi Sports Tourer a třídveřový model GTC.

Druhá novinka v nabídce pohonných jednotek se týká přeplňovaného benzinového motoru o objemu 1,4 litru s výkonem 103 kW (140 k). Ten nyní nově disponuje funkcí overboost, která mu umožňuje krátkodobé zvýšení točivého momentu z 200 na 220 Nm.

Opel v souvislosti s motory nezapomíná připomenout, že paletu pohonných jednotek Astry doplní začátkem příštího roku zážehový čtyřválec SIDI ECOTEC o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním, který má disponovat výkonem 147 kW (200 k), kultivovaným projevem a hospodárností.

Nabídku asistenčních systémů rozšiřuje druhá generace kamerového systému Opel Eye s identifikací dopravních značek a systém LDW upozorňující na neúmyslné opuštění jízdního pruhu. Dále bude k dispozici Following Distance Indication (FDI), informující řidiče o vzdálenosti od vozidla jedoucího vpředu a Forward Collision Alert (FCA), který upozorňuje řidiče na bezprostřední nebezpečí kolize s vozidlem jedoucím vpředu.

Objednat si bude možné i adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC). Ten automaticky udržuje zvolenou rychlost při zohlednění nastaveného bezpečnostního odstupu od vozidla jedoucího vpředu. V nabídce bude i parkovací asistent, který vybere vhodné parkovací místo a pomůže se zaparkováním.

Ceny modernizované Astry s pětidveřovou karoserií začínají v Německu na částce 16.770 euro (okolo 430.000,- Kč) za výbavu Essentia s motorem 1,4 l (64 kW). Čtyřdveřový sedan startuje s cenou 18.270 euro (zhruba 470.000,- Kč) a motorem 1,4 l (74 kW).