Opel Astra Sedan 1,8 ECOTEC – Vyzrálá osobnost

Opel Astra Sedan 1,8 ECOTEC – Vyzrálá osobnost

 
 

Opel si dal s uvedením Astry Sedan dost načas, a tak jsme byli zvědaví, zda se čekání vyplatilo.

Astrální topologie

Zásadní změnou oproti již několikrát testované pětidveřové Astře je přítomnost klasického třetího prostoru se zavazadlovým objemem 490 litrů. Díky jeho zástavbě a využití prodloužené platformy Caravanu se celková délka Astry zvětšila proti hatchbacku o 338 milimetrů na celkových 4587 mm. To je délka jen o 24 milimetrů kratší než u větší Vectry. Oproti ní má ale Astra Sedan paradoxně o tři milimetry delší rozvor, a tak i díky velmi podobnému designu přídě, považují neinformovaní kolemjdoucí Astru Sedan za mnohem dražší a prestižnější vůz, než jakým doopravdy je. Astra Sedan dobře klame tělem a to se na východoevropských trzích, pro které je určena především, velmi cení.

Nejdřív práce...

Zavazadlový prostor je svou velikostí blízko průměru sedanů v nižší střední třídě. Ono jich tedy zrovna dvakrát mnoho na našem trhu není (celkové prodeje automobilů z kategorie „nižší střední“, které by měly karoserii sedan dělají zanedbatelné procento). Porovnejme tedy s dalšími dvěma nováčky, s Fiatem Lineou a s Toyotou Corollou sedan a se zkušeným harcovníkem v podobě Volkswagenu Jetta. Astra Sedan nabízí 490 litrů, tedy méně než Linea (560 l) a Jetta (527 l) ale více než Corolla (450 l), takže přímé srovnání s konkurenty dopadá relativně dobře.

Mnohdy důležitější než papírová velikost zavazadlového prostoru je velikost přístupového otvoru do něj. V tomto ohledu je třeba Astru pochválit, protože otvor je dostatečně velký, a tak lze naložit i poměrně rozměrné věci. Navíc, po sklopení zadních sedadel vznikne ložná plocha s délkou 1668 milimetrů, což lyžaře a chalupáře jistě potěší.

Spojovací tunel mezi zavazadlovým prostorem a prostorem pro osádku by ale mohl být větší. Navíc, víko zavazadlového prostoru lze samostatně odjistit pouze tlačítkem na středovém panelu, na víku samotném ani na dálkovém ovládači žádný spínač nenajdeme, což je někdy hodně nepohodlné.

obrázek [555 x 329]
 

Pokud by otvorem do zavazadlového prostoru něco nemohlo projít, velkými zadními dveřmi se to do kufru jistě vejde. Mimochodem, druhé boční dveře jsou ještě větší než u Astry Caravan! Velké dveře, to je navíc ohromné plus, pakliže na zadních sedadlech potřebujete převážet malé pasažéry (kvůli lepší manipulaci s dětskou autosedačkou), prostorově výraznější spoluobčany (kvůli komfortnějšímu přístupu k sedadlům), či velkého psa. Nevýhodou je ale větší „rozpětí křídel“ na parkovišti, kde okolostojící riskují nenápadné, malé záseky do laku pokaždé, když se děti s jásotem vyvalí z vozu směr dětský koutek.

... a pak zábava

obrázek [300 x 340] Naše první testovací setkání s atmosféricky plněným benzinovým čtyřválcovým agregátem 1,8 ECOTEC bylo příjemné. Motor ochotně akceleruje v celém spektru otáček, má zajímavý a nevtíravý zvuk a dostatečný výkon. Při klidné jízdě na pátý (nejvyšší) převodový stupeň při přístrojové rychlosti 80 km/h činila spotřeba 5,5 až 6 litru na 100 km, při dálniční stotřicítce to bylo 8,5 litru a ve městě jsme jezdili za devět litrů. Celkový průměr na konci testu činil 8,2 litru na 100 kilometrů, což je při většinovém podílu městského provozu potěšující hodnota.

Příčné prahy stále zůstávají drobnou bolístkou Astry (pneu obuta na 16palcová kola z lehkých slitin), nutno ale dodat, že podobný černý puntík má dnes většina její třídní konkurence. Astra Sedan v zatáčkách velmi dobře drží stopu, za jejím volantem člověk rychle nalezne optimální pozici a ani sedadla nezůstávají díky bohu pozadu. Nabízejí dobré boční vedení v kombinaci s přiměřenou dávkou pohodlí.

I na zadních místech můžeme sezení pochválit, cestující s obvyklým vzrůstem nebudou mít větší problém s pohodlím. Jak délka sedáku (460 mm), tak prostor pro kolena i hlavu, se zdají být, viděno optikou této třídy, dostatečné.

obrázek [555 x 348]
 

Cena

Poslední, co je třeba probrat je cena. Ta v testované výbavě začíná na 563.900,- Kč (což je po následném započítání plošné dlouhodobé slevy 60.000,- Kč již docela zajímavá nabídka). K této základní ceně pro druhý výbavový stupeň Enjoy je ale třeba připlácet za poměrně běžné věci další a další peníze, takže nakonec skončíme na cenovce překračující hranici šesti set tisíc korun. Namátkou, za stabilizační systém ESP si lidé od Opelu naúčtují 40.000,- Kč, za automatické rozsvícení světel 1.700,- Kč, sklopná a dělená zadní sedadla 7000,- Kč, tempomat 10.000,- Kč či elektricky ovládaná okna zadních dveří 11.500,- Kč. Doufejte, že část marže věnují obchodníci na slevu pro vás…

Sedan nebo hatchback?

Tady je každá rada drahá. Sedan působí elegantněji, vypadá majestátněji a díky delšímu rozvoru se na silnici chová jako dospělejší auto. Nabízí větší a mezi podběhy kol širší zavazadlový prostor, do kterého je ale u hatchbacku pochopitelně lepší přístup.

Pětidveřová varianta je o 15 tisíc levnější a o něco praktičtější, když po sklopení zadních sedadel vznikne prostor o objemu 1295 cm3. Vše tak záleží hlavně na preferencích kupujícího, protože jak sedan tak hatchback mají co nabídnout. U nás by ale vyhrál sedan.

První cena vozu399.900,-Kč (Astra Sedan, 1,6 TWINPORT ECOTEC 85 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací443.900,-Kč (FAstra Sedan, 1,8 ECOTEC 103 kW, Essentia)
Základní cena testovaného vozu503.900,-Kč (Astra Sedan, 1,8 ECOTEC 103 kW, Enjoy)
Cena testovaného vozu vč. příplatků576.800,-Kč (Astra Sedan, 1,8 ECOTEC 103 kW, Enjoy)

Plusy

  • Jisté jízdní vlastnosti, přijatelný komfort
  • Prostorný interiér, velký zavazadlový prostor
  • Příznivá počáteční cena
  • Příjemný motor s přijatelnou spotřebou paliva

Minusy

  • Nízko umístěné ovladače klimatizace
  • Problematické ovládání palubního počítače a páček pod volantem
  • Nedostatek odkládacích prostor v interiéru
  • Malý spojovací otvor mezi zav. prostorem a zadními sedadly
  • Nutnost připlácet za věci, které má konkurence často jako základ
  • Rezonance sedadla spolujezdce
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Astra Sedan

Cena v základní výbavě: 503 900 Kč Cena v testované výbavě: 579 800 Kč

Základní výbava:ABS, 4 airbagy, bederní opěrky předních sedadel, boční ochranné lišty lakované, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a skládacím klíčem, chromová lišta mřížky chladiče, držák na brýle, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek, manuální klimatizace, kuřácká sada, středová konzole v barvě Satin stone, osvětlené kosmetické zrcátko, podélné střešní ližiny černé, tříramenný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s CD + 6 repro, pneu 205/55 R16, plnohodnotná rezerva, multifunkční informační displej

Výbava testovaného vozu:Přední mlhová světla (+5.500,-Kč), Tempomat (+10.000,-Kč), Palubní počítač (+7.000,-Kč), Tříramenný, kůží potažený volant s uhlově černým dekorem (+2.000,-Kč), Rádio CD30 MP3 s přehrávačem CD a MP3, palubní info displej a o ovládání rádia na volantu, 7 reproduktorů (+3.900,-Kč), sklopná a dělená zadní sedadla (+7000,- Kč), Metalický lak (+13.000,-Kč), kola z lehkých slitin 6,5J x 16 (+24.500,-Kč)

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra Sedan
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 5.9 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / 870
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1306 / 428
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4587
b) šířka (mm): 1753
c) výška (mm): 1458
d) rozvor (mm): 2703
e) rozchod vpředu (mm): 1488
f) rozchod vzadu (mm): 1479
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Opel Astra Sedan
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,15
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…