reklama


Opel Astra Sedan 1,8 ECOTEC – Vyzrálá osobnost

Opel Astra Sedan 1,8 ECOTEC – Vyzrálá osobnost

 
 

Opel si dal s uvedením Astry Sedan dost načas, a tak jsme byli zvědaví, zda se čekání vyplatilo.

Astrální topologie

Zásadní změnou oproti již několikrát testované pětidveřové Astře je přítomnost klasického třetího prostoru se zavazadlovým objemem 490 litrů. Díky jeho zástavbě a využití prodloužené platformy Caravanu se celková délka Astry zvětšila proti hatchbacku o 338 milimetrů na celkových 4587 mm. To je délka jen o 24 milimetrů kratší než u větší Vectry. Oproti ní má ale Astra Sedan paradoxně o tři milimetry delší rozvor, a tak i díky velmi podobnému designu přídě, považují neinformovaní kolemjdoucí Astru Sedan za mnohem dražší a prestižnější vůz, než jakým doopravdy je. Astra Sedan dobře klame tělem a to se na východoevropských trzích, pro které je určena především, velmi cení.

Nejdřív práce...

Zavazadlový prostor je svou velikostí blízko průměru sedanů v nižší střední třídě. Ono jich tedy zrovna dvakrát mnoho na našem trhu není (celkové prodeje automobilů z kategorie „nižší střední“, které by měly karoserii sedan dělají zanedbatelné procento). Porovnejme tedy s dalšími dvěma nováčky, s Fiatem Lineou a s Toyotou Corollou sedan a se zkušeným harcovníkem v podobě Volkswagenu Jetta. Astra Sedan nabízí 490 litrů, tedy méně než Linea (560 l) a Jetta (527 l) ale více než Corolla (450 l), takže přímé srovnání s konkurenty dopadá relativně dobře.

Mnohdy důležitější než papírová velikost zavazadlového prostoru je velikost přístupového otvoru do něj. V tomto ohledu je třeba Astru pochválit, protože otvor je dostatečně velký, a tak lze naložit i poměrně rozměrné věci. Navíc, po sklopení zadních sedadel vznikne ložná plocha s délkou 1668 milimetrů, což lyžaře a chalupáře jistě potěší.

Spojovací tunel mezi zavazadlovým prostorem a prostorem pro osádku by ale mohl být větší. Navíc, víko zavazadlového prostoru lze samostatně odjistit pouze tlačítkem na středovém panelu, na víku samotném ani na dálkovém ovládači žádný spínač nenajdeme, což je někdy hodně nepohodlné.

obrázek [555 x 329]
 

Pokud by otvorem do zavazadlového prostoru něco nemohlo projít, velkými zadními dveřmi se to do kufru jistě vejde. Mimochodem, druhé boční dveře jsou ještě větší než u Astry Caravan! Velké dveře, to je navíc ohromné plus, pakliže na zadních sedadlech potřebujete převážet malé pasažéry (kvůli lepší manipulaci s dětskou autosedačkou), prostorově výraznější spoluobčany (kvůli komfortnějšímu přístupu k sedadlům), či velkého psa. Nevýhodou je ale větší „rozpětí křídel“ na parkovišti, kde okolostojící riskují nenápadné, malé záseky do laku pokaždé, když se děti s jásotem vyvalí z vozu směr dětský koutek.

... a pak zábava

obrázek [300 x 340] Naše první testovací setkání s atmosféricky plněným benzinovým čtyřválcovým agregátem 1,8 ECOTEC bylo příjemné. Motor ochotně akceleruje v celém spektru otáček, má zajímavý a nevtíravý zvuk a dostatečný výkon. Při klidné jízdě na pátý (nejvyšší) převodový stupeň při přístrojové rychlosti 80 km/h činila spotřeba 5,5 až 6 litru na 100 km, při dálniční stotřicítce to bylo 8,5 litru a ve městě jsme jezdili za devět litrů. Celkový průměr na konci testu činil 8,2 litru na 100 kilometrů, což je při většinovém podílu městského provozu potěšující hodnota.

Příčné prahy stále zůstávají drobnou bolístkou Astry (pneu obuta na 16palcová kola z lehkých slitin), nutno ale dodat, že podobný černý puntík má dnes většina její třídní konkurence. Astra Sedan v zatáčkách velmi dobře drží stopu, za jejím volantem člověk rychle nalezne optimální pozici a ani sedadla nezůstávají díky bohu pozadu. Nabízejí dobré boční vedení v kombinaci s přiměřenou dávkou pohodlí.

I na zadních místech můžeme sezení pochválit, cestující s obvyklým vzrůstem nebudou mít větší problém s pohodlím. Jak délka sedáku (460 mm), tak prostor pro kolena i hlavu, se zdají být, viděno optikou této třídy, dostatečné.

obrázek [555 x 348]
 

Cena

Poslední, co je třeba probrat je cena. Ta v testované výbavě začíná na 563.900,- Kč (což je po následném započítání plošné dlouhodobé slevy 60.000,- Kč již docela zajímavá nabídka). K této základní ceně pro druhý výbavový stupeň Enjoy je ale třeba připlácet za poměrně běžné věci další a další peníze, takže nakonec skončíme na cenovce překračující hranici šesti set tisíc korun. Namátkou, za stabilizační systém ESP si lidé od Opelu naúčtují 40.000,- Kč, za automatické rozsvícení světel 1.700,- Kč, sklopná a dělená zadní sedadla 7000,- Kč, tempomat 10.000,- Kč či elektricky ovládaná okna zadních dveří 11.500,- Kč. Doufejte, že část marže věnují obchodníci na slevu pro vás…

Sedan nebo hatchback?

Tady je každá rada drahá. Sedan působí elegantněji, vypadá majestátněji a díky delšímu rozvoru se na silnici chová jako dospělejší auto. Nabízí větší a mezi podběhy kol širší zavazadlový prostor, do kterého je ale u hatchbacku pochopitelně lepší přístup.

Pětidveřová varianta je o 15 tisíc levnější a o něco praktičtější, když po sklopení zadních sedadel vznikne prostor o objemu 1295 cm3. Vše tak záleží hlavně na preferencích kupujícího, protože jak sedan tak hatchback mají co nabídnout. U nás by ale vyhrál sedan.

První cena vozu399.900,-Kč (Astra Sedan, 1,6 TWINPORT ECOTEC 85 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací443.900,-Kč (FAstra Sedan, 1,8 ECOTEC 103 kW, Essentia)
Základní cena testovaného vozu503.900,-Kč (Astra Sedan, 1,8 ECOTEC 103 kW, Enjoy)
Cena testovaného vozu vč. příplatků576.800,-Kč (Astra Sedan, 1,8 ECOTEC 103 kW, Enjoy)

Plusy

  • Jisté jízdní vlastnosti, přijatelný komfort
  • Prostorný interiér, velký zavazadlový prostor
  • Příznivá počáteční cena
  • Příjemný motor s přijatelnou spotřebou paliva

Minusy

  • Nízko umístěné ovladače klimatizace
  • Problematické ovládání palubního počítače a páček pod volantem
  • Nedostatek odkládacích prostor v interiéru
  • Malý spojovací otvor mezi zav. prostorem a zadními sedadly
  • Nutnost připlácet za věci, které má konkurence často jako základ
  • Rezonance sedadla spolujezdce
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Astra Sedan

Cena v základní výbavě: 503 900 Kč Cena v testované výbavě: 579 800 Kč

Základní výbava:ABS, 4 airbagy, bederní opěrky předních sedadel, boční ochranné lišty lakované, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a skládacím klíčem, chromová lišta mřížky chladiče, držák na brýle, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek, manuální klimatizace, kuřácká sada, středová konzole v barvě Satin stone, osvětlené kosmetické zrcátko, podélné střešní ližiny černé, tříramenný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s CD + 6 repro, pneu 205/55 R16, plnohodnotná rezerva, multifunkční informační displej

Výbava testovaného vozu:Přední mlhová světla (+5.500,-Kč), Tempomat (+10.000,-Kč), Palubní počítač (+7.000,-Kč), Tříramenný, kůží potažený volant s uhlově černým dekorem (+2.000,-Kč), Rádio CD30 MP3 s přehrávačem CD a MP3, palubní info displej a o ovládání rádia na volantu, 7 reproduktorů (+3.900,-Kč), sklopná a dělená zadní sedadla (+7000,- Kč), Metalický lak (+13.000,-Kč), kola z lehkých slitin 6,5J x 16 (+24.500,-Kč)

Přistěhovalcům se Praha vyplatí, patří mezi města s nejnižšími životními náklady Přistěhovalcům se Praha vyplatí, patří mezi města s nejnižšími životními náklady

Česká metropole patří mezi dvacet měst, kde čekají…

Za práva žen a proti Trumpovi demonstrovalo ve Spojených státech přes milion lidí Za práva žen a proti Trumpovi demonstrovalo ve Spojených státech přes milion lidí

Více než milion lidí se sešel ve Washingtonu, Los Angeles…

Roboti člověku budou pomáhat i v sexu Roboti člověku budou pomáhat i v sexu

Sex manželských párů se brzy bude odehrávat jen při…

Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci

Ve věku 71 let dnes zemřel po dlouhé těžké nemoci herec,…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra Sedan
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 5.9 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / 870
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1306 / 428
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4587
b) šířka (mm): 1753
c) výška (mm): 1458
d) rozvor (mm): 2703
e) rozchod vpředu (mm): 1488
f) rozchod vzadu (mm): 1479
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Opel Astra Sedan
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,15
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 




Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

Včera

Po včerejším zveřejnění cen modernizovaného Volkswagenu Golf se dnes podíváme na jeho deriváty. Na kolik vyjde ikonické GTI? A kolik stojí bestie R?




Blesk.cz

Jak vybrat lednici, abyste ušetřili a vešla se i do malé kuchyně

Jak vybrat lednici, abyste ušetřili a vešla se i do…

Na co novou ledničku, tahle ještě docela dobře chladí – to bývá nejčastější argument proti pořízení nového…

Prahajzl, tramsexuál či zbohnit se. Znáte pražský slang i nová slova?

Prahajzl, tramsexuál či zbohnit se. Znáte pražský…

„Na Jižní stojce byl zase karmagedon. Málem jsem se z toho zbohnil.“ V těchto dvou větách najdete hned tři…

 

iSport.cz

Žlutá karta, která nemá obdoby! Hráč PSG ji dostal za neobvyklou přihrávku

Žlutá karta, která nemá obdoby! Hráč PSG ji dostal…

Záložník Marco Verratti z Paris Saint-Germain dostal v utkání 21. kola francouzské ligy v Nantes neobvyklou…

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak Češku zaskočila v šatně

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak…

Byl to hodně těžký zápas. Mnohem těžší, než samotná Karolína Plíšková čekala. Ve třetím kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Vraždy, korupce, islamisté i chtíč, to je nový seriál o Evropské unii a Bruselu

Vraždy, korupce, islamisté i chtíč, to je nový…

Brusel, hlavní sídlo Evropské unie, je tajemné město plné agresivních zločinců, nenasytných lobbistů,…

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

 
 
reklama