Opel Astra Sedan 1,8 ECOTEC – Vyzrálá osobnost

Opel Astra Sedan 1,8 ECOTEC – Vyzrálá osobnost

 
 
11.2. 2008 Aleš Jungmann Aleš Jungmann - aj.png Google+ profil

Opel si dal s uvedením Astry Sedan dost načas, a tak jsme byli zvědaví, zda se čekání vyplatilo.

Astrální topologie

Zásadní změnou oproti již několikrát testované pětidveřové Astře je přítomnost klasického třetího prostoru se zavazadlovým objemem 490 litrů. Díky jeho zástavbě a využití prodloužené platformy Caravanu se celková délka Astry zvětšila proti hatchbacku o 338 milimetrů na celkových 4587 mm. To je délka jen o 24 milimetrů kratší než u větší Vectry. Oproti ní má ale Astra Sedan paradoxně o tři milimetry delší rozvor, a tak i díky velmi podobnému designu přídě, považují neinformovaní kolemjdoucí Astru Sedan za mnohem dražší a prestižnější vůz, než jakým doopravdy je. Astra Sedan dobře klame tělem a to se na východoevropských trzích, pro které je určena především, velmi cení.

Nejdřív práce...

Zavazadlový prostor je svou velikostí blízko průměru sedanů v nižší střední třídě. Ono jich tedy zrovna dvakrát mnoho na našem trhu není (celkové prodeje automobilů z kategorie „nižší střední“, které by měly karoserii sedan dělají zanedbatelné procento). Porovnejme tedy s dalšími dvěma nováčky, s Fiatem Lineou a s Toyotou Corollou sedan a se zkušeným harcovníkem v podobě Volkswagenu Jetta. Astra Sedan nabízí 490 litrů, tedy méně než Linea (560 l) a Jetta (527 l) ale více než Corolla (450 l), takže přímé srovnání s konkurenty dopadá relativně dobře.

Mnohdy důležitější než papírová velikost zavazadlového prostoru je velikost přístupového otvoru do něj. V tomto ohledu je třeba Astru pochválit, protože otvor je dostatečně velký, a tak lze naložit i poměrně rozměrné věci. Navíc, po sklopení zadních sedadel vznikne ložná plocha s délkou 1668 milimetrů, což lyžaře a chalupáře jistě potěší.

Spojovací tunel mezi zavazadlovým prostorem a prostorem pro osádku by ale mohl být větší. Navíc, víko zavazadlového prostoru lze samostatně odjistit pouze tlačítkem na středovém panelu, na víku samotném ani na dálkovém ovládači žádný spínač nenajdeme, což je někdy hodně nepohodlné.

obrázek [555 x 329]
 

Pokud by otvorem do zavazadlového prostoru něco nemohlo projít, velkými zadními dveřmi se to do kufru jistě vejde. Mimochodem, druhé boční dveře jsou ještě větší než u Astry Caravan! Velké dveře, to je navíc ohromné plus, pakliže na zadních sedadlech potřebujete převážet malé pasažéry (kvůli lepší manipulaci s dětskou autosedačkou), prostorově výraznější spoluobčany (kvůli komfortnějšímu přístupu k sedadlům), či velkého psa. Nevýhodou je ale větší „rozpětí křídel“ na parkovišti, kde okolostojící riskují nenápadné, malé záseky do laku pokaždé, když se děti s jásotem vyvalí z vozu směr dětský koutek.

... a pak zábava

obrázek [300 x 340] Naše první testovací setkání s atmosféricky plněným benzinovým čtyřválcovým agregátem 1,8 ECOTEC bylo příjemné. Motor ochotně akceleruje v celém spektru otáček, má zajímavý a nevtíravý zvuk a dostatečný výkon. Při klidné jízdě na pátý (nejvyšší) převodový stupeň při přístrojové rychlosti 80 km/h činila spotřeba 5,5 až 6 litru na 100 km, při dálniční stotřicítce to bylo 8,5 litru a ve městě jsme jezdili za devět litrů. Celkový průměr na konci testu činil 8,2 litru na 100 kilometrů, což je při většinovém podílu městského provozu potěšující hodnota.

Příčné prahy stále zůstávají drobnou bolístkou Astry (pneu obuta na 16palcová kola z lehkých slitin), nutno ale dodat, že podobný černý puntík má dnes většina její třídní konkurence. Astra Sedan v zatáčkách velmi dobře drží stopu, za jejím volantem člověk rychle nalezne optimální pozici a ani sedadla nezůstávají díky bohu pozadu. Nabízejí dobré boční vedení v kombinaci s přiměřenou dávkou pohodlí.

I na zadních místech můžeme sezení pochválit, cestující s obvyklým vzrůstem nebudou mít větší problém s pohodlím. Jak délka sedáku (460 mm), tak prostor pro kolena i hlavu, se zdají být, viděno optikou této třídy, dostatečné.

obrázek [555 x 348]
 

Cena

Poslední, co je třeba probrat je cena. Ta v testované výbavě začíná na 563.900,- Kč (což je po následném započítání plošné dlouhodobé slevy 60.000,- Kč již docela zajímavá nabídka). K této základní ceně pro druhý výbavový stupeň Enjoy je ale třeba připlácet za poměrně běžné věci další a další peníze, takže nakonec skončíme na cenovce překračující hranici šesti set tisíc korun. Namátkou, za stabilizační systém ESP si lidé od Opelu naúčtují 40.000,- Kč, za automatické rozsvícení světel 1.700,- Kč, sklopná a dělená zadní sedadla 7000,- Kč, tempomat 10.000,- Kč či elektricky ovládaná okna zadních dveří 11.500,- Kč. Doufejte, že část marže věnují obchodníci na slevu pro vás…

Sedan nebo hatchback?

Tady je každá rada drahá. Sedan působí elegantněji, vypadá majestátněji a díky delšímu rozvoru se na silnici chová jako dospělejší auto. Nabízí větší a mezi podběhy kol širší zavazadlový prostor, do kterého je ale u hatchbacku pochopitelně lepší přístup.

Pětidveřová varianta je o 15 tisíc levnější a o něco praktičtější, když po sklopení zadních sedadel vznikne prostor o objemu 1295 cm3. Vše tak záleží hlavně na preferencích kupujícího, protože jak sedan tak hatchback mají co nabídnout. U nás by ale vyhrál sedan.

První cena vozu399.900,-Kč (Astra Sedan, 1,6 TWINPORT ECOTEC 85 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací443.900,-Kč (FAstra Sedan, 1,8 ECOTEC 103 kW, Essentia)
Základní cena testovaného vozu503.900,-Kč (Astra Sedan, 1,8 ECOTEC 103 kW, Enjoy)
Cena testovaného vozu vč. příplatků576.800,-Kč (Astra Sedan, 1,8 ECOTEC 103 kW, Enjoy)

Plusy

  • Jisté jízdní vlastnosti, přijatelný komfort
  • Prostorný interiér, velký zavazadlový prostor
  • Příznivá počáteční cena
  • Příjemný motor s přijatelnou spotřebou paliva

Minusy

  • Nízko umístěné ovladače klimatizace
  • Problematické ovládání palubního počítače a páček pod volantem
  • Nedostatek odkládacích prostor v interiéru
  • Malý spojovací otvor mezi zav. prostorem a zadními sedadly
  • Nutnost připlácet za věci, které má konkurence často jako základ
  • Rezonance sedadla spolujezdce
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Astra Sedan

Cena v základní výbavě: 503 900 Kč Cena v testované výbavě: 579 800 Kč

Základní výbava:ABS, 4 airbagy, bederní opěrky předních sedadel, boční ochranné lišty lakované, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a skládacím klíčem, chromová lišta mřížky chladiče, držák na brýle, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek, manuální klimatizace, kuřácká sada, středová konzole v barvě Satin stone, osvětlené kosmetické zrcátko, podélné střešní ližiny černé, tříramenný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s CD + 6 repro, pneu 205/55 R16, plnohodnotná rezerva, multifunkční informační displej

Výbava testovaného vozu:Přední mlhová světla (+5.500,-Kč), Tempomat (+10.000,-Kč), Palubní počítač (+7.000,-Kč), Tříramenný, kůží potažený volant s uhlově černým dekorem (+2.000,-Kč), Rádio CD30 MP3 s přehrávačem CD a MP3, palubní info displej a o ovládání rádia na volantu, 7 reproduktorů (+3.900,-Kč), sklopná a dělená zadní sedadla (+7000,- Kč), Metalický lak (+13.000,-Kč), kola z lehkých slitin 6,5J x 16 (+24.500,-Kč)

Albert v Česku zvyšoval mzdy, přesto vydělal výrazně více. S přidáváním nekončí Albert v Česku zvyšoval mzdy, přesto vydělal výrazně více. S přidáváním nekončí

Zisk obchodního řetězce Albert v Česku loni stoupl na 170…

Komentář Martina Čabana: Jediná čistá cesta je konflikt Komentář Martina Čabana: Jediná čistá cesta je konflikt

Jedno je jisté. Ze všeho nejméně je v současném…

Čas nejistoty. Někteří ministři zatím neví, jestli je bude Babiš ve vládě dál chtít Čas nejistoty. Někteří ministři zatím neví, jestli je bude Babiš ve vládě dál chtít

S částí ministrů v demisi zatím designovaný premiér…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra Sedan
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 5.9 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / 870
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1306 / 428
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4587
b) šířka (mm): 1753
c) výška (mm): 1458
d) rozvor (mm): 2703
e) rozchod vpředu (mm): 1488
f) rozchod vzadu (mm): 1479
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Opel Astra Sedan
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,15
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

 



Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
Audi A1 oficiálně: Ryze benzinové motory v dynamičtějším těle a balík technologií k tomu

Audi A1 oficiálně: Ryze benzinové motory v dynamičtějším těle

Dnes 08:03

Nejmenší automobil v nabídce čtyř kruhů odhaluje svá poslední tajemství. Zapomeňte na diesel, přivítejte svěží vzhled a řadu bezpečnostních asistentů.




Blesk.cz

VIDEO: Všechno do jednoho pytle! Takhle se třídí odpad na hlavním nádraží. Na vině jsou cestující, říká SŽDC

VIDEO: Všechno do jednoho pytle! Takhle se třídí…

Takhle že se „třídí“ odpad na hlavním nádraží v Praze? Občany zaskočilo video, které zachycuje pracovníka…

Božská dovolená na Krétě: Aby ne, když se tu narodil vládce olympských bohů Zeus

Božská dovolená na Krétě: Aby ne, když se tu narodil…

Pozůstatky minojské civilizace, tradiční vesnice, vysoké hory, ale především nádherné pláže, skvělý gyros,…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Zápotočný ukončil kariéru. Bude dělat Csaplárova asistenta v Příbrami

Zápotočný ukončil kariéru. Bude dělat Csaplárova…

Příbramský fotbalista Tomáš Zápotočný ukončil profesionální kariéru. Sedmatřicetiletý obránce, který má na kontě…

 

Reflex.cz

Ekonom Zámečník varuje: Musíme vyměnit politiky, jinak budou byty jen pro bohatší, jako v Londýně

Ekonom Zámečník varuje: Musíme vyměnit politiky,…

Praha jako Londýn. Tedy alespoň co se schopností lidí koupit si byt týče. Ekonom Miroslav Zámečník tvrdí, že…

Již prezident TGM pálil trenýrky (nejen) Habsburků, psal o tom Peroutka vpravo dole...

Již prezident TGM pálil trenýrky (nejen) Habsburků,…

Stranou zájmu médií a i většiny uživatelů (a)sociálních sítích zůstal poslední vtip Miloše Zemana. Prezident…