Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Karl: První statické dojmy

David Bureš
Diskuze (3)
Nový minivůz od Opelu se chlubí kompaktními vnějšími rozměry a zároveň nadmíru prostornou kabinou.

Opel na autosalonu v Ženevě prezentuje nástupce Agily a vlastně i Chevroletu Spark. Automobil se jmenuje Karl, po jednom ze synů zakladatele automobilky Opel. Na trhu se tento minivůz objeví v průběhu léta.

Vnější tvary Karlu jsou spíše usedlejšího rázu. Opel má ale pro to dobrý důvod, v segmentu minivozů už je automobilka zastoupena stylovým modelem – Adamem. Pětidveřový Karl i třídveřový Adam sice mají podobné rozměry, každý ale cílí na jiný druh zákazníků.

V útrobách kompaktní karoserie dlouhé jen 3,68 metru se skrývá opravdu prostorná kabina, prostorností překvapí především zadní sedadla. Pro kolena je tu sice méně místa (nezapomeňme ale, že jsme stále v segmentu miniaut), pro hlavu je tu ale díky vysoké karoserii bohatý prostor.

Karl má být levným vozem, hodnotně působící interiér by to ale rozhodně nenaznačoval. Použité plasty jsou sice tvrdšího rázu, lesklý dekor na středovém panelu je ale nádechem luxusu. Opel navíc vyslyšel nářky novinářů a veřejnosti – displej multimediálního systému je na rozdíl od Adama nebo Corsy umístěn hezky na vrchu středového panelu, aby byl hezky na očích. Ke středovém panelu ale přesto máme výtku – jeho okraj nepříjemně tlačí do pravého kolena řidiče.

Příplatkový multifunkční volant se hezky drží, tlusté boule v místu úchopu působí jak z nějakého hot hatche. To však rozhodně neplatí pro sedadla, která postrádají jakékoliv boční vedení. V zatáčkách tak posádku příliš neudrží – na druhou stranu litrový motor Karla o výkonu 55 kW nebude znamenat nějaké ostré průjezdy zatáčkami.

Karl má být po sklopení sedaček schopen převézt zavazadla až o objemu 940 litrů. Problém ale je, že vystavené vozy neměly sklopné sedáky zadních sedadel, po sklopení opěradel tak vznikla velice šikmá plocha. Vadilo nám i víko zavazadelníku, které se otevírá nízko.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - DaewooMaster
22. 5. 2015 12:43
Kdo od koho?
Zajímavá modikace Sparku 2016, který je ale násobně hezčí. ;-\
Avatar - twistedTSD
3. 3. 2015 14:09
Re: Karl und Egon
Teď ještě počkat na české ceny, nicméně zatím působí celkem sympaticky.
3. 3. 2015 13:43
Karl und Egon
Pěkný konkurent pro oboje trojčata, jedno z mála miniaut s nešizeným interiérem se zakrytými plechy a normálními zadními okénky. Motor bude třídní standard a jízdní vlastnosti si Opel určitě víceméně ohlídal, takže fajn počin :yes: