Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel odhaluje další detaily budoucnosti pod PSA. Kdy se zbaví techniky GM?

David Bureš
Diskuze (9)
Německá značka si pod novým vlastníkem věří. Hodlá expandovat a vstoupí na nové trhy, možná i na ten severoamerický.

Opel se loni definitivně stal součástí Skupiny PSA, což mnohé v oboru překvapilo. I v Rüsselsheimu nějakou dobu vládla nejistota, protože se přesně nevědělo, co nový vlastník s německou značkou plánuje. Nyní se ale ukazuje, že PSA má s Opelem smělé plány. V Rüsselsheimu tak opět vládne pozitivní nálada.

Nový majitel totiž chce zachovat charakter značky a dále s ní expandovat. V praxi to má znamenat zachování svébytného stylu nebo německé preciznosti a expanzi na nové trhy. Opel určitě vstoupí na dnes tak důležitý čínský trh, v budoucnu by dokonce mohl začít prodávat i v Severní Americe, kam se PSA hodlá vrátit. S návratem má Opel dokonce přímo pomáhat (konkrétně se postará o splnění tamějších norem), díky svým zkušenostem s prací pro GM.

Nejprve se ale musí vyřešit potíže na evropském trhu. Hlavním úkolem vedení je dosažení výdělečnosti, s níž měl Opel v minulých letech takové problémy. Cílem je dosažení šestiprocentní provozní marže, a to co nejdříve to bude možné.

Prostředkem toho bude přezbrojení na novou techniku, respektive na techniku Skupiny PSA, jejíž využití má snížit vývojové náklady o 20 až 50 %. Jestliže dnes firma napříč svým portfoliem využívá devět platforem, do budoucna budou jen dvě, CMP pro menší vozy a EMP2 pro větší modely. EMP2 údajně může být využit pro sedany, hatchbacky, kombi, dodávky i kupé nebo kabriolety, přičemž umožňuje čtyři varianty rozchodu, pět délek rozvoru, dvě různé architektury interiéru či dvě různá řešení zadního zavěšení.

Ukončit pouta s General Motors chce Opel do roku 2024, do kdy by měl zcela přezbrojit na techniku PSA. Dnes ještě Opel vyrábí auta pro GM, konkrétně přeznačkované verze Insignie pro Buick (Regal) a Holden (Commodore), respektive jiné dováží z korejské továrny GM (Karl).

Nová auta přitom budou nadále vyvíjena v centru Opelu v domovském Rüsselsheimu, byť se objevily zprávy, že jeho část chce PSA prodat. Středisko Opelu nicméně dostalo na starosti hned 15 klíčových oblastí vývoje, a tak by jeho budoucnost měla být zajištěna. Značka bude mimo jiné vyvíjet pro celý koncern novou generaci zážehových čtyřválců, vycházející z motoru 1.6 PureTech, které se na trhu začnou objevovat od roku 2022.

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2018 10:23
Re: Opel nová francouzská značka
1) co to má co dělat s autoforem?
2) složitější? V čem jako? Elektromotor a baterky = to je to co zlobí míň než spalovací motory

508 je možná lepší než Insignia = fungování Opelu pod PSA bych se asi spíš nebál = uvidíme
24. 7. 2018 09:29
Re: Opel nová francouzská značka
1) O serióznosti serveru autoforum pochybuji.
2) Článek z novinek.cz uvádí téměř samá dobře vybavená auta, která jsou složitější než nějaké chudobky, navíc dost stará, nevím ani co se skrývá pod pojmem průměrná oprava, takže informační hodnota článku se limitně blíží číslu 0, v bodě 2 rovněž platí bod 1.

Nová 508 je zajímavá, Rasťo Chvala ji v garáž.tv hodnotil jako skvělou po jízdní stránce.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2018 09:11
Re: Opel nová francouzská značka
S kvalitou a spolehlivostí je to většinou spíš jinak než si lidi představujou [odkaz] + [odkaz] + [odkaz] Vauxhall je Opel kdyby někdo náhodou nevěděl >:-[]

Na ACZ sou jako obvwykle pozadu = budoucí technika nepůsobí špatně [odkaz]
24. 7. 2018 08:56
Re: Opel nová francouzská značka
Insignia II je hezká, poslední Astra taky, ale ty ještě nejsou v dikci Frantíků, otázka je co kvalita.
Avatar - Googlit
24. 7. 2018 08:48
Re: Opel nová francouzská značka
Nebuď směšný. Pokud si jedna automobilka koupí jinou tak přece proto aby si rozšířila portfolio, technologie, odbytiště a vydělávala víc peněz a ne proto aby do ní implementovala svoje zažité postupy. To by na tom nevydělali ani vindru a nemuseli nic kupovat. Navíc u Oplu už toho není moc co zmršit, spíš naopak. Já čekám skvělá auta ;)