23.7. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Opel odhaluje další detaily budoucnosti pod PSA. Kdy se zbaví techniky GM?

Opel odhaluje další detaily budoucnosti pod PSA. Kdy se zbaví techniky GM?

Německá značka si pod novým vlastníkem věří. Hodlá expandovat a vstoupí na nové trhy, možná i na ten severoamerický.

Opel se loni definitivně stal součástí Skupiny PSA, což mnohé v oboru překvapilo. I v Rüsselsheimu nějakou dobu vládla nejistota, protože se přesně nevědělo, co nový vlastník s německou značkou plánuje. Nyní se ale ukazuje, že PSA má s Opelem smělé plány. V Rüsselsheimu tak opět vládne pozitivní nálada.

Nový majitel totiž chce zachovat charakter značky a dále s ní expandovat. V praxi to má znamenat zachování svébytného stylu nebo německé preciznosti a expanzi na nové trhy. Opel určitě vstoupí na dnes tak důležitý čínský trh, v budoucnu by dokonce mohl začít prodávat i v Severní Americe, kam se PSA hodlá vrátit. S návratem má Opel dokonce přímo pomáhat (konkrétně se postará o splnění tamějších norem), díky svým zkušenostem s prací pro GM.

Opel konečně přiznal, co chystá pod PSA. Do roku 2020 představí devět novinek

Nejprve se ale musí vyřešit potíže na evropském trhu. Hlavním úkolem vedení je dosažení výdělečnosti, s níž měl Opel v minulých letech takové problémy. Cílem je dosažení šestiprocentní provozní marže, a to co nejdříve to bude možné.

Prostředkem toho bude přezbrojení na novou techniku, respektive na techniku Skupiny PSA, jejíž využití má snížit vývojové náklady o 20 až 50 %. Jestliže dnes firma napříč svým portfoliem využívá devět platforem, do budoucna budou jen dvě, CMP pro menší vozy a EMP2 pro větší modely. EMP2 údajně může být využit pro sedany, hatchbacky, kombi, dodávky i kupé nebo kabriolety, přičemž umožňuje čtyři varianty rozchodu, pět délek rozvoru, dvě různé architektury interiéru či dvě různá řešení zadního zavěšení.

Ukončit pouta s General Motors chce Opel do roku 2024, do kdy by měl zcela přezbrojit na techniku PSA. Dnes ještě Opel vyrábí auta pro GM, konkrétně přeznačkované verze Insignie pro Buick (Regal) a Holden (Commodore), respektive jiné dováží z korejské továrny GM (Karl).

Nová auta přitom budou nadále vyvíjena v centru Opelu v domovském Rüsselsheimu, byť se objevily zprávy, že jeho část chce PSA prodat. Středisko Opelu nicméně dostalo na starosti hned 15 klíčových oblastí vývoje, a tak by jeho budoucnost měla být zajištěna. Značka bude mimo jiné vyvíjet pro celý koncern novou generaci zážehových čtyřválců, vycházející z motoru 1.6 PureTech, které se na trhu začnou objevovat od roku 2022.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 

Štítky Opel Nové modely

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 





 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…