14.6. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Vývoj Opelu nekončí. V Rüsselsheimu pracují na nových motorech pro celé PSA

Vývoj Opelu nekončí. V Rüsselsheimu pracují na nových motorech pro celé PSA

Chystané agregáty z dílny Opelu budou zážehové čtyřválce. Připraveny budou i na aplikaci v hybridních automobilech.

Když se Opel loni stal definitivně součástí Skupiny PSA, vládla v domovském Rüsselsheimu obava, že nový vlastník utlumí tamější vývojové oddělení a veškeré přípravy nových modelů a techniky postupně přesune do Francie. Po pár měsících pod PSA však tyto obavy vymizely, Opel sice v některých modelech využívá francouzské komponenty, vývojové oddělení v Rüsselsheimu ale pokračuje. A navíc mu vedení Skupiny PSA dalo důležitý úkol.

Technické centrum Opelu dostalo na starosti vývoj nové generace benzinových čtyřválců pro celou Skupinu PSA. Na trhu se nové agregáty objeví v roce 2022, přičemž určeny mají být nejen pro evropský a čínský trh, kde už dnes PSA působí, ale také pro ten severoamerický, kam se chystá vrátit.

Nová generace agregátů se má objevit v modelech všech značek PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel), přičemž půjde o druhou rodinu doplňující dnešní tříválce PureTech, oceněné naposledy anketou Motor roku. V duchu doby budou přizpůsobeny i spolupráci s elektromotorem, aby mohly být nasazeny v modelech s hybridním pohonem.

Opel poodhalil plány: Elektrická Corsa už příští rok, plug-in hybridní Grandland X v roce 2020

Základem nové rodiny motorů bude dnešní celohliníková šestnáctistovka PureTech z francouzské dílny. Čtyřválce budou přizpůsobeny teprve připravovaným emisním normám. Pro zvýšení účinnosti a tedy snížení spotřeby paliva využijí nejmodernější techniku, konkrétně budou přeplňované turbodmychadlem a vyzbrojené přímým vstřikováním nebo proměnným časováním ventilů.

„Rüsselsheim měl ještě v době General Motors globální zodpovědnost za vývoj motorů. Díky vývoji nové generace čtyřválcových zážehových motorů můžeme využít jednu z našich klíčových schopností. Úsporné přímé vstřikování v kombinaci s hybridní technikou upevní silnou pozici Skupiny PSA při snižování emisí oxidu uhličitého,“ výkonný ředitel inženýrství v Opelu Christian Müller.

Pro vývojové oddělení Opelu v Rüsselsheimu je to tak další důležitá zakázka, která zajišťuje jeho přežití i v následujících letech. Inženýři německého centra jsou rovněž zodpovědní za vývoj lehkých užitkových vozidel pro celou Skupinu PSA včetně nové platformy pro ně. Vedle toho mají v kompetenci vývoj sedadel, manuálních převodovek nebo alternativní paliva. A díky zkušenostem s prací pro GM pomůžou také s přizpůsobením vozů PSA pro severoamerický trh, kam se chce koncern po mnoha letech vrátit.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit

Ceny zemědělské půdy loni vzrostly o 5,8 procenta, uvedla…

Udělal jsem některé personální chyby, teď si dávám větší pozor, řekl Babiš Udělal jsem některé personální chyby, teď si dávám větší pozor, řekl Babiš

Vládní hnutí ANO se sešlo v neděli na celostátním sněmu,…

Charanzová povede kandidátku ANO do evropských voleb Charanzová povede kandidátku ANO do evropských voleb

Lídrem hnutí ANO do voleb do Evropského parlamentu bude…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Zimní vs. letní pneumatiky v zimě: Vyvracíme mýtus jménem 7 °C! Když jsou zimáky i v zimě horší

Zimní vs. letní pneumatiky v zimě: Vyvracíme mýtus 7 °C! Když jsou zimáky i v zimě horší

Dnes 08:00

Z nezávislých testů vyplývá, že zejména na suchu fungují letní pneu lépe i v zimě. Kde je tedy pravda?




Blesk.cz

Konec bratrů! Harry s Williamem půlí domácnost i služebnictvo: Může za to Meghan

Konec bratrů! Harry s Williamem půlí domácnost i…

Napětí mezi královskými bratry a jejich neurozenými manželkami by se už měsíce dalo krájet. William a Harry už…

Kanaďan zdolává hory se svým věrným psem a vše dokumentuje na úžasných fotkách

Kanaďan zdolává hory se svým věrným psem a vše…

„Horský Mike“ - tak si říká muž z Kanady, který se svým pejskem objíždí ta nejkrásnější místa tamních pohoří a…

 

iSport.cz

Ledecká na prkně válí. V Pchjongčchangu brala po zlatu bronz a vede SP

Ledecká na prkně válí. V Pchjongčchangu brala po…

Ester Ledecká skončila v druhém paralelním obřím slalomu Světového poháru na snowboardu v Pchjongčchangu třetí.…

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek, který se žene korytem

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek,…

Deset zápasů bez vítězství, pět zápasů bez vstřeleného gólu a hořký pád na čtrnácté místo. Kdyby ve FORTUNA:LIZE…

 

Reflex.cz

Léto s gentlemanem Jaromíra Hanzlíka třeští ode zdi ke zdi, ale s žánrem romantické komedie se míjí

Léto s gentlemanem Jaromíra Hanzlíka třeští ode zdi…

Od pozdního scenáristického debutu herce Jaromíra Hanzlíka se dala čekat usedlá nuda: herec chtěl navázat na…

Marek: Česku hrozí osud Detroitu či Nokie. Automatizace výroby nahradí pracovní sílu ze střední Evropy

Marek: Česku hrozí osud Detroitu či Nokie.…

Stovky miliard korun by mohla ztratit česká ekonomika, pokud se jí nevydaří přechod k elektromobilitě. Vyplývá z…