Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vývoj Opelu nekončí. V Rüsselsheimu pracují na nových motorech pro celé PSA

David Bureš
Diskuze (8)
Chystané agregáty z dílny Opelu budou zážehové čtyřválce. Připraveny budou i na aplikaci v hybridních automobilech.

Když se Opel loni stal definitivně součástí Skupiny PSA, vládla v domovském Rüsselsheimu obava, že nový vlastník utlumí tamější vývojové oddělení a veškeré přípravy nových modelů a techniky postupně přesune do Francie. Po pár měsících pod PSA však tyto obavy vymizely, Opel sice v některých modelech využívá francouzské komponenty, vývojové oddělení v Rüsselsheimu ale pokračuje. A navíc mu vedení Skupiny PSA dalo důležitý úkol.

Technické centrum Opelu dostalo na starosti vývoj nové generace benzinových čtyřválců pro celou Skupinu PSA. Na trhu se nové agregáty objeví v roce 2022, přičemž určeny mají být nejen pro evropský a čínský trh, kde už dnes PSA působí, ale také pro ten severoamerický, kam se chystá vrátit.

Nová generace agregátů se má objevit v modelech všech značek PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel), přičemž půjde o druhou rodinu doplňující dnešní tříválce PureTech, oceněné naposledy anketou Motor roku. V duchu doby budou přizpůsobeny i spolupráci s elektromotorem, aby mohly být nasazeny v modelech s hybridním pohonem.

Základem nové rodiny motorů bude dnešní celohliníková šestnáctistovka PureTech z francouzské dílny. Čtyřválce budou přizpůsobeny teprve připravovaným emisním normám. Pro zvýšení účinnosti a tedy snížení spotřeby paliva využijí nejmodernější techniku, konkrétně budou přeplňované turbodmychadlem a vyzbrojené přímým vstřikováním nebo proměnným časováním ventilů.

„Rüsselsheim měl ještě v době General Motors globální zodpovědnost za vývoj motorů. Díky vývoji nové generace čtyřválcových zážehových motorů můžeme využít jednu z našich klíčových schopností. Úsporné přímé vstřikování v kombinaci s hybridní technikou upevní silnou pozici Skupiny PSA při snižování emisí oxidu uhličitého,“ výkonný ředitel inženýrství v Opelu Christian Müller.

Pro vývojové oddělení Opelu v Rüsselsheimu je to tak další důležitá zakázka, která zajišťuje jeho přežití i v následujících letech. Inženýři německého centra jsou rovněž zodpovědní za vývoj lehkých užitkových vozidel pro celou Skupinu PSA včetně nové platformy pro ně. Vedle toho mají v kompetenci vývoj sedadel, manuálních převodovek nebo alternativní paliva. A díky zkušenostem s prací pro GM pomůžou také s přizpůsobením vozů PSA pro severoamerický trh, kam se chce koncern po mnoha letech vrátit.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - Hammunasakra
14. 6. 2018 16:19
Re: Motory
Sakra = to vysvětli >:-[]
Avatar - holden2
14. 6. 2018 15:25
Re: Motory
jestli my spis nezivime nemce
Avatar - Hammunasakra
14. 6. 2018 13:58
Re: Motory
Nepřekrucuj ;-)

Zmenšit daně velkejm plátcum = to je samozřejmě sen každýho Babiše = já sem mluvil o běžně pracujících :-)
Avatar - Hammunasakra
14. 6. 2018 13:56
Re: Motory
Ty pako = Německo nás živí = evidentně nevíš co si přeješ = nebo si na ekonomický SM = socialismus? >:D
Avatar - WinDiesel
14. 6. 2018 13:54
Re: Motory
no nevím myslím že Američané nezchudnou, zchudnou Němci až se vyrovnají cla která jsou na americké vozy 4x vyšší
makrela má další problém, přijde o 7 mld €, kdepak vezme na další financování nelegální migrace? potřebuje každý rok 24 mld € …………
asi už Německo moc dlouho v plusu nebude
konečná se blíží, Mutti Merkel !!!!!!!!!!!!!