Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel prozradil, jak u nové Astry docílil výrazného snížení hmotnosti

opel ceniky ceskytrh novemodely nizsistredni
opel ceniky ceskytrh novemodely nizsistredni
opel ceniky ceskytrh novemodely nizsistredni
opel ceniky ceskytrh novemodely nizsistredni
27 Fotogalerie
Jan Mička
Opel pokračuje v postupném odhalování hlavních předností nové Astry. Dnes se podíváme, jak bylo dosaženo snížení hmotnosti až o 200 kilogramů.

Do představení nové generace Opelu Astra (K) moc dlouho nezbývá. Veřejnost si bude moci vůz poprvé prohlédnout již o druhém zářijovém týdnu na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, a my velmi záhy po skončení tiskových dnů (připadají na 15. a 16. září) vyrazíme do Rakouska nabírat první jízdní dojmy. Než se tak ale stane, povíme si něco o tom, jak se automobilce podařilo snížit ve srovnání se současnou generací hmotnost vozu až o 200 kilogramů.

Záměrně uvádíme snížení hmotnosti „až o“, protože napříč výbavami se může hodnota lišit. Opel v každém případě zaručuje redukci minimálně 120 kilogramů, přičemž největší část úspěchu zaručil nový skelet. Váží jenom 280 kilogramů, tedy o 77 kilogramů méně než u předchůdce. Dalšího půl metráku ušetřily komponenty podvozku (pomocné rámy, sestavy zavěšení a podobně) z velké části vyrobené z vysokopevnostních ocelí. Upustilo se také od plného zakrytí podvozku, což podle Opelu šetří nejenom hmotnost, ale také výrobní náklady.

U podvozku ještě zůstaneme. Menší sestavy kol s pneumatikami šetří 11,5 kilogramů a kompaktnější brzdy mají i přes lepší výkon vážit o 10 kilogramů méně. O celých 25 procent (4,5 kilogramu) je lehčí také výfukový systém.

Opel Astra bude vybaven přeplňovanými motory o objemech od 1.0 do 1.6 litru, přičemž hlavním želízkem v ohni zřejmě bude čtrnáctistovka Ecotec Direct Injection Turbo o výkonech 92 a 110 kW. Jenom samotný hliníkový blok ušetřil ve srovnání s litinovým předchůdcem deset kilogramů. Základem se nicméně stane litrový tříválec Ecotec z Adamu a Corsy (77 kW, i v kombinaci s robotizovanou převodovkou Easytronic 3.0) a příznivce nafty potěší nabídka „šeptajícího“ turbodieselu 1.6 CDTi ve verzích se 70, 81 a 100 kilowatty.

Ruku v ruce se snižováním hmotnosti jde také lehká kompaktnější karoserie. Astra K je s délkou 4,37 metru o téměř pět centimetrů kratší než předchůdce, ve srovnání s ním je o 2,5 centimetru nižší (1,48 metru) a nepatrně užší (1,81 metru). Navzdory tomu v interiéru přibude místo pro posádku, konkrétní závěry ale přineseme až po prvním statickém seznámení.