Opel prozradil, jak u nové Astry docílil výrazného snížení hmotnosti
Do představení nové generace Opelu Astra (K) moc dlouho nezbývá. Veřejnost si bude moci vůz poprvé prohlédnout již o druhém zářijovém týdnu na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, a my velmi záhy po skončení tiskových dnů (připadají na 15. a 16. září) vyrazíme do Rakouska nabírat první jízdní dojmy. Než se tak ale stane, povíme si něco o tom, jak se automobilce podařilo snížit ve srovnání se současnou generací hmotnost vozu až o 200 kilogramů.
Záměrně uvádíme snížení hmotnosti „až o“, protože napříč výbavami se může hodnota lišit. Opel v každém případě zaručuje redukci minimálně 120 kilogramů, přičemž největší část úspěchu zaručil nový skelet. Váží jenom 280 kilogramů, tedy o 77 kilogramů méně než u předchůdce. Dalšího půl metráku ušetřily komponenty podvozku (pomocné rámy, sestavy zavěšení a podobně) z velké části vyrobené z vysokopevnostních ocelí. Upustilo se také od plného zakrytí podvozku, což podle Opelu šetří nejenom hmotnost, ale také výrobní náklady.
U podvozku ještě zůstaneme. Menší sestavy kol s pneumatikami šetří 11,5 kilogramů a kompaktnější brzdy mají i přes lepší výkon vážit o 10 kilogramů méně. O celých 25 procent (4,5 kilogramu) je lehčí také výfukový systém.
Opel Astra bude vybaven přeplňovanými motory o objemech od 1.0 do 1.6 litru, přičemž hlavním želízkem v ohni zřejmě bude čtrnáctistovka Ecotec Direct Injection Turbo o výkonech 92 a 110 kW. Jenom samotný hliníkový blok ušetřil ve srovnání s litinovým předchůdcem deset kilogramů. Základem se nicméně stane litrový tříválec Ecotec z Adamu a Corsy (77 kW, i v kombinaci s robotizovanou převodovkou Easytronic 3.0) a příznivce nafty potěší nabídka „šeptajícího“ turbodieselu 1.6 CDTi ve verzích se 70, 81 a 100 kilowatty.
Ruku v ruce se snižováním hmotnosti jde také lehká kompaktnější karoserie. Astra K je s délkou 4,37 metru o téměř pět centimetrů kratší než předchůdce, ve srovnání s ním je o 2,5 centimetru nižší (1,48 metru) a nepatrně užší (1,81 metru). Navzdory tomu v interiéru přibude místo pro posádku, konkrétní závěry ale přineseme až po prvním statickém seznámení.