Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel prozradil, jak u nové Astry docílil výrazného snížení hmotnosti

Jan Mička
Diskuze (9)
Opel pokračuje v postupném odhalování hlavních předností nové Astry. Dnes se podíváme, jak bylo dosaženo snížení hmotnosti až o 200 kilogramů.

Do představení nové generace Opelu Astra (K) moc dlouho nezbývá. Veřejnost si bude moci vůz poprvé prohlédnout již o druhém zářijovém týdnu na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, a my velmi záhy po skončení tiskových dnů (připadají na 15. a 16. září) vyrazíme do Rakouska nabírat první jízdní dojmy. Než se tak ale stane, povíme si něco o tom, jak se automobilce podařilo snížit ve srovnání se současnou generací hmotnost vozu až o 200 kilogramů.

Záměrně uvádíme snížení hmotnosti „až o“, protože napříč výbavami se může hodnota lišit. Opel v každém případě zaručuje redukci minimálně 120 kilogramů, přičemž největší část úspěchu zaručil nový skelet. Váží jenom 280 kilogramů, tedy o 77 kilogramů méně než u předchůdce. Dalšího půl metráku ušetřily komponenty podvozku (pomocné rámy, sestavy zavěšení a podobně) z velké části vyrobené z vysokopevnostních ocelí. Upustilo se také od plného zakrytí podvozku, což podle Opelu šetří nejenom hmotnost, ale také výrobní náklady.

U podvozku ještě zůstaneme. Menší sestavy kol s pneumatikami šetří 11,5 kilogramů a kompaktnější brzdy mají i přes lepší výkon vážit o 10 kilogramů méně. O celých 25 procent (4,5 kilogramu) je lehčí také výfukový systém.

Opel Astra bude vybaven přeplňovanými motory o objemech od 1.0 do 1.6 litru, přičemž hlavním želízkem v ohni zřejmě bude čtrnáctistovka Ecotec Direct Injection Turbo o výkonech 92 a 110 kW. Jenom samotný hliníkový blok ušetřil ve srovnání s litinovým předchůdcem deset kilogramů. Základem se nicméně stane litrový tříválec Ecotec z Adamu a Corsy (77 kW, i v kombinaci s robotizovanou převodovkou Easytronic 3.0) a příznivce nafty potěší nabídka „šeptajícího“ turbodieselu 1.6 CDTi ve verzích se 70, 81 a 100 kilowatty.

Ruku v ruce se snižováním hmotnosti jde také lehká kompaktnější karoserie. Astra K je s délkou 4,37 metru o téměř pět centimetrů kratší než předchůdce, ve srovnání s ním je o 2,5 centimetru nižší (1,48 metru) a nepatrně užší (1,81 metru). Navzdory tomu v interiéru přibude místo pro posádku, konkrétní závěry ale přineseme až po prvním statickém seznámení.

Jan Mička
Diskuze (9)
Avatar - eLzyx
31. 8. 2015 08:22
Re: a co ostatní?
ano, techničáková byla jen o chlup nižší než skutečná. Váženo na stejné mostní váze. Přesnost ale netuším, váží se na tom hlavně kamiony.
31. 8. 2015 07:07
Re: Na úkor životnosti?
"...nech to vydrží do konca záruky. ." :yes: souhlas. Planned obsolescence.
30. 8. 2015 21:53
Re: a co ostatní?
Astru si tiež vážil?
30. 8. 2015 21:50
Na úkor životnosti?
Keby sme žili v ideálnom svete, tak by som veril, že to nebude na úkor životnosti. Že napr. u zadnej nápravy ubrali 4 kg použitím pevnejšej ocele. Ale v ideálnom svete nežijeme, takže sa bojím, že ju len zoštíhlili, podľa hesla, nech to vydrží do konca záruky.
30. 8. 2015 19:12
Opel
Nikde ve článku nepíšou skutečnou výslednou hmotnost, ale minulá generace Astry vážila cca 1390, tzn že nová bude mít 1250 i méně? To teda Corsa váží víc... viz zrovna včerejší srovnávací test s Fiestou a Polem, kde ostatní "poráží" Opel suverénně o 150 kg...