Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel se pustil do odvážné C´MON-kampaně na novou Corsu

Ondřej Láník
Diskuze (40)
Pět „funky“ postaviček a odvážná směs marketingových nástrojů. To jsou klíčové prvky kampaně na podporu prodeje nové Corsy.

Současně s uvedením nového modelu Corsa rozjíždí Opel originální reklamní kampaň, která má ke Corse přitáhnout především obyvatele evropských měst ve věku 20 až 30 let, kteří si potrpí na módní trendy. Tito lidé podle Opelu velmi oceňují individualitu a věci, které si pořizují, považují za součást své vlastní osobnosti – kombinováním různých značek se snaží vytvořit si svůj individuální, nezaměnitelný „look“.

Jakýkoli výrobce či značka, která chce tuto cílovou skupinu zákazníků oslovit, musí splňovat dvě základní podmínky: Musí být důvěryhodná a autentická!

„Styl a nápaditost - to jsou nejdůležitější atributy nové Corsy,“ říká Alain Visser, ředitel Opelu pro evropský marketing. „Abychom zajistili, že těmto hodnotám budeme opravdu věrní a také proto, aby se obyvatelé evropských měst ve věku 20 až 30 let mohli s tímto vozem snadno identifikovat, odchýlili jsme se od tradičních nablýskaných reklamních kampaní, které jsou běžné při uvádění nových modelů na trh.“

Opel se obrátil na Borise Hoppeka, jednoho z nejuznávanějších německých představitelů moderního urbanistického umění, který je známý svým „undergroundovým“ stylem, aby vytvořil pět postaviček, jež budou odrážet mladistvý charakter nové Corsy. A Boris Hoppek vytvořil C.M.O.N.S. - pět funky postaviček s vlastní identitou a minulostí, které představují typické psychologické profily dnešních lidí ve věku kolem dvaceti let. Na hip-hopové scéně španělské Barcelony se tak zrodila pětice nerozlučných přátel: White, Moo, Blue, Red a Cherri, kteří spolu vystupují v hudební skupině The C.M.O.N.S.!

Vzápětí začal marketing Opelu vytvářet kolem C.M.O.N.S. patřičný „humbuk“ - během letních měsíců se konala invaze C.M.O.N.S. do řady evropských měst, na webových stránkách www.thecmons.com, které jsou centrálním komunikačním uzlem hnutí C.M.O.N.S., byla zahájena první fáze, která měla za cíl dostat tento „virus“ do povědomí cílové skupiny zákazníků. Vzápětí se samolepky a plakáty C.M.O.N.S. vyrojily na všemožných místech - od semaforů až po ploty kolem stavenišť a zdi myček aut, pod mosty, v průchodech i na zdích opuštěných budov se objevily grafitti C.M.O.N.S. Zároveň se sympatické postavičky vyrojily na nejnavštěvovanějších internetových stránkách, ve stylových restauracích, barech a nočních klubech od Paříže až po Berlín lidé dostávali sběratelské kartičky C.M.O.N.S., postavičky samotné se začaly objevovat na největších letních festivalech, jako je např. Lovelands v Nizozemsku, a dostaly se dokonce i na displeje mobilních telefonů.

Masivní informační kampaň doplnily také rozhlasové soutěže s C.M.O.N.S., které proběhly v Německu, Francii a Španělsku, v on-line soutěži s C.M.O.N.S. v Itálii byly hlavní cenou lístky na „Den MTV“, který se konal 16.září v Boloni.

Právě televizní stanice MTV jako hlavní strategický partner automobilky Opel pomáhá oslovit cílovou skupinu zákazníků. Postavičky C.M.O.N.S. vystupují v pořadu „MTV Under The Radar“, který mapuje dráhu "známé rockové skupiny The C.M.O.N.S.". V rámci partnerství s MTV bude Opel jedním z hlavních sponzorů udílení evropských hudebních cen MTV za rok 2006, které se bude konat 2. listopadu v Kodani – a nová Corsa bude oficiálním vozem této akce.

Ondřej Láník
Diskuze (40)
14. 10. 2006 16:06
Re: NAŠTĚSTÍ...
MB-A, BMW 1, A3, Jo, to jsou premioví reprezentantní nižší střední třídy. Nahoře v článku máš o tom fundovanej text... myslím v článku o premiovkách.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 10. 2006 12:03
Re: Alles špatně
OPC, netýká! Ano, vím o co se jedná.. Asi jsem to nenapsal dost jasně. Mě ta reklama v rádiu odrazuje, právě proto, že mi je úplně nesympatická...
13. 10. 2006 19:02
Re: NAŠTĚSTÍ...
Nelži si... >:D a tomuhle ty chceš říkat subprémie >:D ;-)
13. 10. 2006 17:30
no nevím
ňák jsem to přestal s odrůstajícím (naštěstí?) potěrem registrovat, ale oni se nám teleblbies rozmnožili? stupidní dětský postavičky zestárli se svou cílovou skupinou a tu se teď opel stejně stupidně snaží oslovit v době, kdy dosahla na řidičák. no svůj k svému, jak říká klasik, proti gustu žádnej dišputát, jak praví jinej ;-\ PS Bože, jak hluboko je ten opel schopnej klesnout
13. 10. 2006 17:25
Re: NAŠTĚSTÍ...
>:D >:D :yes: