Papež František jde s dobou. Bude jezdit v elektrickém Opelu Ampera-e
Městský stát Vatikán má pro příští léta jeden ambiciózní plán – chce se zcela oprostit od CO2. Tedy ne, že by jeho obyvatelé přestali vyprazdňovat plíce, pochopitelně se hovoří o spojení s automobily. Ty vypouštějí oxidu uhličitého více než dost, samotný Vatikán však má situaci ulehčenou tím, že není moc velký. S rozlohou pouhých 44 hektarů je zhruba stejně velký jako obec Závist, která se nachází asi dvacet kilometrů od Brna a žije zde okolo 140 obyvatel.
Významným krokem k dosažení cíle je používání automobilů na elektrický pohon, a kdo jiný by měl jít největším příkladem, než hlava katolické církve, papež František. Ten si v polovině tohoto týdne během konference zaměřené na životní prostředí a budoucí mobilitu převzal přímo ve Vatikánu zcela nový Opel Ampera-e, který na jedno nabití ujede až 520 kilometrů. Oficiální tiskové informace nehovoří o jakýchkoliv úpravách automobilu, lze jej tedy považovat za plně sériový bez dalších úprav na míru papeži.
„Jsme velmi hrdí na to, že jako Opel můžeme přispět k ambiciózním cílům Vatikánu,“ řekl Karl-Thomas Neumann, šéf automobilky Opel, který vůz papeži Františkovi předával.
Sluší se nicméně dodat, že pomyslné základy elektromobility ve Vatikánu položila již v roce 2012 automobilka Renault, která papeži Papež Benediktu XVI. poskytla model Kangoo Maxi Z.E. Předání se tehdy účastnil i Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan. Vůz nebyl zcela sériový – prošel úpravami v karosárně Gruau, dostal elektricky výklopné schůdky nebo druhý pár křídlových dveří otevíraných proti směru jízdy.