Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peking 2006: Škoda Octavia 1.8 TFSI (118 kW) jen pro Čínu?

Ondřej Láník
Diskuze (48)
Octavia s novým motorem bude pro čínský trh dodávána v kombinaci se známou šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.

Oficiální tisková zpráva čínské pobočky, zastupující automobilku Škoda Auto, prezentuje novou Octavii pro čínský trh s řadou známých prvků výbavy, ale také s jednou v rámci VW Group dosud málo rozšířenou motorizací. Agregát, který poprvé představilo Audi na pařížském autosalonu na konci září 2006 se dostane pod kapotu čínské Octavie velmi pravděpodobně proto, že výroba tohoto motoru odstartovala podle tiskové zprávy Audi prakticky současně v evropské motorárně v maďarském Gyoru i v čínském Dalianu. Podle zprávy čínské Škody se jedná o první v Číně vyráběny motor s přímým vstřikováním benzinu do válců.

Podobnosti o motorizaci ve voze SVW (Shanghai Volkswagen) Škoda Octavia bohužel nejsou k dispozici, ale je pravděpodobné, že konstrukce se nebude významně lišit od toho, co nabízí Audi. Z původního pětiventilového motoru příliš mnoho převzato nebylo. Společný je oběma motorům je základ v litinovém bloku s roztečí válců 88 mm. Nová je pochopitelně (vzhledem k přímému vstřikování paliva) hlava válců, ve které našlo své místo jen šestnáct místo původních dvaceti ventilů. V každém válci je navíc umístěna šestiotvorová vstřikovací tryska, kterou proudí palivo zvýšeným maximálním tlakem až 15 MPa. Komfortní orientaci tohoto agregátu naznačují vyvažovací hřídele integrované do konstrukce motoru.

Podle údajů Audi je motor 1.8 TFSI připraven odevzdávat točivý moment 165 Nm již od 1000 ot./min, maximum 250 Nm je k dispozici mezi 1500 a 4200 ot./min. Další extrém čeká znalce tabulkových hodnot při pohledu na otáčkový rozsah, v němž je k dispozici maximum výkonu. Tato hodnota činí 118 kW mezi 5000 a 6200 ot./min. Za to vděčí kompaktní pohonná jednotka především vodou chlazenému turbodmychadlu Borg Warner K03.

Octavia určená pro čínský trh bude dodávána v kombinaci se známou šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.

Příchod podobné sestavy či nového motoru na český trh je v současné době nepravděpodobný, i když v budoucnu jej nelze vyloučit.

Ondřej Láník
Diskuze (48)
21. 11. 2006 13:52
Malé objemy, veľké tlaky...
Jeden pán z filozofických kruhov mi na toto povedal: Keď začnú takéto motory chŕliť všetci výrobcovia, to aby sme s každým novým modelom vysadili nový les - na výrobu kyslíka, ktorého každý turbomotor spáli 3x viac ako atmosférický...
Avatar - Dinar
21. 11. 2006 12:36
Re: Pro všechny ráchy, kteří si stále myslí, že jsou v Číně
O tom jsem neslyšel, ale je fakt, že jsem v Číně viděl např. Touran se starým 1,8T, který se v Evropě nenabízel. Připisoval jsem to výběhovosti motoru.
Avatar - Dinar
21. 11. 2006 12:25
Re: Pro všechny ráchy, kteří si stále myslí, že jsou v Číně
To co píšeš, je pravda, s tím 1,8TSI to zas ale tolik nesouvisí. Prostě se ten motor bude v vyrábět i Číně , je použitelný do všeho co tam VW dělá, tak jej vrazili i do octavie, kterou zrovna začínají nabízet. U nás už octavie nějaký rok jezdí, takže má motory, které byly dostupné při jejím uvedení. V rámci modernizace pak dostane i tento, že by to souviselo s větší důležitostí čínského trhu pro uvedení nového motoru právě na něm, je nesmysl.
Avatar - Dinar
21. 11. 2006 12:08
Re: 1.8 TFSI v českých Octaviích
Nějak detailně jsem po tom nepátral, ale tady máš zbytek toho, co mi u B&B řekli o nových motorech. 1,4 - 2,0 jsem už napsal, TT-S má mít to samé co S3 tj. 2,0 TFSI 195kW (silnější sériová varianta 2,0TFSI nebude), TT-RS má dostat nový R5 2,5l(350PS)jaký způsob přeplňování tam bude, zatím nevědí. Zbývají jen atm. šestiválce, ty už budou jen dva 2,8FSI 155 kW a 3,6FSI ten už jezdí.
Avatar - Dinar
21. 11. 2006 10:38
Re: 1.8 TFSI v českých Octaviích
S 1,6TSI i 2,0TSI máš pravdu, mám info od hochů z B&B, kteří mají na motořáře od VW dobré kontakty, v tom smyslu, že o použití 1,6TSI není ještě zcela rozhodnuto a 2,0TSI postupně nahradí souč. 2,0TFSI, v nejsilnější seriové variantě by měl mít těch zmíněných 220kW. Konkurenční boj Audi a VW se nekoná, koncepce je společná, vývoj jednotlivých kubatur rozdělen. Pokud jde o 2,0FSI, pak stejně jako 1,6FSI nebo 1,4FSI vznikly jako nová generace benz. motorů koncernu, s tím, že s postupným zaváděním přeplňovaných variant se počítalo už při jejich vývoji. V jedné generaci modelů si své odslouží, v dalších už budou jen jejich přeplňované varianty.