Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tlačítka v autech mám stále rád, říká šéfdesignér Kie Peter Schreyer

David Bureš
Diskuze (17)
Velké „tablety“ v autech jsou stále populárnější, v praxi ale mají své chyby. V Kie to vědí...

Zatímco množství automobilek dnes přechází ve svých vozech na velké obrazovky multimediálních systémů, do nichž přesouvají stále více funkcí, Kia zůstává v tomto směru naštěstí staromódní. Nový Ceed tak sice rozměrný displej infotainmentu má, stále ho ale doplňuje o konvenční tlačítka. Je to i tím, že šéfdesignér Kie, uznávaný Peter Schreyer má tlačítka rád. Přiznal nám to v exkluzivním rozhovoru vedeném na letošním ženevském autosalonu.

„Je tu teď trend, že můžete spoustu věcí provést hlasem nebo gestem, já ale vždycky preferuji nastavit si to sám, rukou, pomocí tlačítka. Je to jednodušší. A pro mě intuitivnější, nemusím navíc na tlačítko koukat, poznám ho po dotyku. Velké obrazovky jsou důležité pro navigaci, to je ale asi tak všechno,“ říká Schreyer s tím, že ovládání auta by mělo zůstat hlavně praktické.

A jak se podle Schreyera bude design interiérů vyvíjet do budoucna? „Nemyslím si, že se budou donekonečna zvětšovat, je nesmysl mít obrazovku přes celou palubní desku. V tomto ohledu jsem poněkud kritický. Pokud nejedu v autonomním autě, proč bych měl pořád koukat na displej? A v autonomním autě si přece jako řidič konečně můžu užít výhledu ven z okna,“ říká šestašedesátiletý stylista, který ke Kie nastoupil již v roce 2006.

Hlavní hvězdou ženevského stánku Kie byl nový Ceed. Při jeho prezentaci automobilka mnohokrát zdůrazňovala, že se jedná o evropské auto pro evropské zákazníky. Museli jsme se tak zeptat na to, co to vlastně z hlediska designu znamená:


„Při navrhování nových aut naše designérská centra obvykle soupeří mezi sebou, v případě Ceedu jsme se ale spolehli výhradně na evropské designérské centrum. Mají nejlepší přehled o tom, co zákazníci v Evropě skutečně chtějí,“ říká původem německý designér s tím, že evropští zákazníci žádají vysokou kvalitu nebo jiné karosářské verze než jinde ve světě. Konkrétně kombíky jsou evropská záležitost, pro Američany jsou dle Schreyera moc malé, zatímco v Asii je nepovažují za auto, nemají typický „tříprostorový“ tvar.

Z hlediska tvarů některé fanoušky Ceedu zklamalo, že v třetí generaci přišel o masivní C-sloupek, který se stal charakteristickým pro minulou generaci. „Chtěli jsme zlepšit výhled z auta,“ přiznává Schreyer.

David Bureš
Diskuze (17)
20. 3. 2018 16:04
tlačítka a kolečka nám neberte!
Nedovedu si představit, že bych něco nastavoval za jízdy na dotykové obrazovce. Bohatě mi stačí, že někdy musím ovládat navigaci na mobilu a není to nijak bezpečné. Viděl jsem dokonce test nějakýho luxusního auta (možná to byl Lexus) a tam se musela nastavovat teplota klimatizace přes menu, strašné! Kolečko ovládání teploty a kolečko hlasitosti rádia + tlačítka paměti stanic + tlačítka vyhřívání skel a čtyřblinkrů - bez toho auto nekupuji.
Avatar - Jaros71
15. 3. 2018 19:25
Re: sklamanie
Taky nejsem zcela nedšený..
Ale proti kreacím hjondaje je to ještě docela pohledné auto.
15. 3. 2018 08:47
Re: správně
To že se něco děje teď neznamená, že se za pár let nezjistí, že to nebyla správná cesta. Ano dle logiky by nejčastější používané prvky v autě měly zůstat pod mechanickým ovladačem. Je to sice dražší řešení, ale ergonomičtější a bezpečnější. Já si u svého auta dokážu i v plným tempu v zatáčkách seřídit topení a foukání vzduchu. V takovým šrotu jako třeba Tesla a spousta dalších aut to udělat nejde, protože to poslepu, nedejbože v rukavicích, prostě neuděláš.
Avatar - Emel
14. 3. 2018 21:20
Re: správně
Tam je to aspoň doplněno o nějaký ovládací systém...
14. 3. 2018 18:56
iPhone je slozity
Pamatujete kdyz Steve prestavil iPhone a srovnaval ho s Nokii, ze iPhone je jednodussi na pouzivani? Dodnes nemuzu presvedcit rodice, at prejdou na smartfon, pry je moc slozity.