Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peterbilt 389 Canadian 150th Anniversary Edition připomíná významný historický milník

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Severoamerický výrobce nákladních vozidel představil speciální vydání modelové řady 389, jímž oslavuje významné výročí v historii Kanady.

Texaský Peterbilt si pro své zákazníky připravil speciální edici modelové řady 389, pojmenovanou Canadian 150th Anniversary Edition. Ta svým vzhledem odkazuje na 150. výročí ustanovení Kanady konfederací a britským dominiem.

Modelová řada 389 je již ve své standardní podobě tím nejstylovějším zástupcem svého výrobce, připomínajícím staré čase. Její historie se přitom začala psát teprve v roce 2006, kdy byla představena jako přímý nástupce vlajkové lodi značky Peterbilt, kterou byla v letech 1987 až 2007 modelová řada 379. Tu mimochodem proslavila řada filmových rolí, z nichž tou nejslavnější je Optimus Prime z celovečerních trháků Transformers.

Peterbilt nabízí vozidla řady 389 v klasickém třínápravovém provedení s hliníkovou denní i spací kabinou. V jejím případě lze volit mezi nízkou nebo zvýšenou střechou s aerodynamickým spoilerem. U Canadian 150th Anniversary Edition je u spací nástavby možnost výběru z délek 1,83 m a 1,98 m. Vnitřní osvětlení v kabině i spací nástavbě zajišťují světelné diody a standardem je automatická klimatizace.

Peterbilt 389 ve speciální výroční edici sází v případě exteriéru na hojné využití chromu, který zdobí tahač od masivní masky chladiče, která svým provedením odkazuje na Peterbilt 351 z padesátých let, přes jen těžko přehlédnutelné komíny výfukového systému až po blatníky zadních kol. Na střeše nad čelním sklem pak nechybí pro severoamerický truck typická oranžová světla. Samozřejmostí je specifické barevné provedení se stylizovanými javorovými listy na bocích spací kabiny.

Interiéru dominuje palubní deska kombinující černou s šedou barvou a její součástí je i sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému SmartNav, jehož součástí je mimo jiné navigace Garmin, audio se satelitním rádiem a přehrávač MP3, rozhranní Bluetooth a nechybí ani vstupy pro USB a iPod. Standardem pro speciální vydání jsou kůží čalouněná sedadla s javorovými listy vyšitými na opěrkách hlav.

V přídi Peterbiltu 389 může být uložen 12,9litrový vznětový motor PACCAR MX-13 s výkonem od 280 kW (380 k) do 368 kW (500 k) a točivým momentem od 1966 do 2508 N.m. K dispozici jsou rovněž 15litrové motory Cummins ISX 15 s výkony 294 až 441 kW (400 až 600 k) a točivými momenty 1966 až 2779 N.m. Tyto pohonné jednotky mohou být kombinovány s manuálními nebo automatickými převodovkami Eaton.

Základem modelové řady 389 je ocelový žebřinový rám. V případě náprav jsou vpředu i vzadu použity tuhé nápravy Dana Spicer a na přání může být namontována zadní tandemová náprava Meritor. Přední náprava může být odpružena pouze listovými pery nebo je může doplňovat i vzduchové odpružení, které je standardem pro zadní nápravy.

Vzduchotlakový brzdový systém využívá vpředu standardně kotouče, které mohou na přání nahradit zadní bubnové brzdy. Standardem je elektronický stabilizační systém Bendix.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Barrichello
21. 4. 2017 08:47
Nádherný kousek
ty barvy v rámci kanadského výročí mu seknou, jinak tradiční conventional, 600 HP a automat musí být super. Chtěl bych se v tom někdy projet