Peugeot 2008: Nové motory e-VTi a e-THP

Peugeot 2008: Nové motory e-VTi a e-THP

Od konce roku nabídku obohatí nové úsporné tříválce, které se emisemi CO2 téměř vyrovnají dieselovým HDi.

Peugeot 2008 od svého uvedení spoléhá především na známé dieselové motory HDi/e-HDi a atmosférický čtyřválec 1.6 VTi o výkonu 88 kW. Tomu na straně zážehových motorů sekunduje i tříválec 1.2 VTi o výkonu 60 kW.

Ve Francii již lze objednávat i úspornou verzi 1.2 e-VTi, která se začne dodávat na konci roku. Od výchozího provedení se liší instalací systému start-stop (dieselové jako e-HDi) a pětistupňové robotizované převodovky. Díky tomu se kombinovaná spotřeba sníží na 4,8 l/100 km, emise CO2 budou politicky korektních 99 g/km. Méně v modelu 2008 vykazuje už jen dieselový 1.6 e-HDi s výkonem 68 kW a robotizovanou převodovkou – ten se chlubí hodnotou 98 g/km.

Automobilka se také chystá nasadit dva přeplňované tříválce. Jmenují se 1.2 e-THP a zamíří do výkonnostní sféry současného agregátu 1.6 VTi. Slabší ze dvou nabízených verzí bude mít 81 kW a 205 N.m silnější verze pak na přední kola pošle až 96 kW nebo 230 N.m. Standardem bude systém start-stop, motor je navíc o 12 kg lehčí než čtyřválec. Podle verze bude v normovaném cyklu úspornější o 15 až 20 %, takže můžeme počítat s kombinovanou spotřebou okolo 5 l/100 km.

Peugeot 2008 - technická data
Motor1.2 VTi1.2 e-VTi1.6 VTi1.6 VTi
Převodovka5M5MA5M4A
Zdvihový objem [cm3]1199119915981598
Válce/ventily3/43/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]60/575060/575088/600088/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]118/2750118/2750160/4250160/4250
Max. rychlost [km/h]169171196189
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,515,99,511,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,85,96,5

Peugeot 2008 - technická data
Motor1.4 HDi1.6 e-HDi1.6 e-HDi1.6 e-HDi
Převodovka5M5M6MA6M
Zdvihový objem [cm3]1398156015601560
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]50/400068/400068/400084/3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/1750230/1750230/1750270/1750
Max. rychlost [km/h]159181180188
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,911,513,310,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,04,03,84,0

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman ujistil Babiše, že by ho sestavením vlády pověřil zase Zeman ujistil Babiše, že by ho sestavením vlády pověřil zase

Prezident Miloš Zeman během pondělní večeře na zámku v…

Dohoda o brexitu je hotová, vydrží ale Mayová? Dohoda o brexitu je hotová, vydrží ale Mayová?

Celkem 585 stran má v angličtině text dohody mezi Velkou…

NASA již brzy pokročí s výrobou nástupce Concordu, prohlédněte si futuristický letoun NASA již brzy pokročí s výrobou nástupce Concordu, prohlédněte si futuristický letoun

Vesmírná agentura NASA ve spolupráci s americkým výrobcem…

Vláda hledá peníze, aby zalepila miliardové díry v rozpočtu Vláda hledá peníze, aby zalepila miliardové díry v rozpočtu

Na opravy krajských silnic nebo na výpadek způsobený…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení? Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Premiéra třetí řady motoristického pořadu The Grand Tour…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Peugeot pracuje na nové 2008. Co od malého SUV čekat? Peugeot pracuje na nové 2008. Co od malého SUV čekat?

Druhá generace 2008 bude chtít nabídnout luxusnější…

Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější? Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých…

 



 
Revoluční turbínu Nikoly Tesly nikdo nechtěl. Uměla zázraky, dočká se ale využití?

Revoluční turbínu Nikoly Tesly nikdo nechtěl. Uměla zázraky, dočká se ale využití?

Dnes 18:50

Nikola Tesla je jedním z největších vynálezců všech dob. Díky němu máme třeba střídavý proud. Jenže Tesla toho vymyslel mnohem více. Třeba turbínu, která se obejde bez lopatek.




Blesk.cz

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze Spyro Reignited Trilogy

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze…

Před rokem způsobil poprask remake původní trilogie legendárního Crashe Bandicoota. Vydavatelský dům Activision…

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije jako pračlověk: Do jeskyně vodí turistky na sex!

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije…

Doma chodí zásadně nahý, žije v opuštěné jeskyni, bez nábytku, elektřiny a přívodu vody jako v době kamenné. A…

 

iSport.cz

Slavia má oficiálně nového majoritního vlastníka. Čínskou společnost Sinobo

Slavia má oficiálně nového majoritního vlastníka.…

Čínská společnost Sinobo se stala novým majoritním vlastníkem fotbalové Slavie Praha. Jméno nového většinového…

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v týdnu i o víkendu

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v…

V sobotu se odehrála úvodní kvalifikace CZC.cz iSportCup, kde se soutěží o 50 000 korun a profesionální kontrakt…

 

Reflex.cz

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla chránit hitlerovské Německo

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla…

„Válka bude vyhrána nebo prohrána na plážích. Máme jen jednu šanci zastavit nepřítele, a to když je ve vodě a…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…