Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí

Bazarové Recenze
Diskuze (20)
Líbivé tvary automobilů Peugeot si oblíbila řada řidičů a řidiček. Dámy přitom upřednostňují menší modely, jako třeba 206. Proto jsme tento malý hatchback podrobili našemu testu.

Při příchodu na trh zaujal nováček Peugeot 206 mimořádně líbivým designem a nutno poznamenat, že ani dnes, tedy roky po uvedení, nevypadá vůbec špatně. Zejména pokud má slušivý lak v zachovalém stavu, jako je tomu v případě testovaného pětidveřového hatchbacku v zelené metalíze. Vybrali jsme ho z nabídky pražské pobočky autocentra Auto ESA. Model 206 vyjel i ve verzích třídveřový hatchback, kombi pod označením SW a kupé-kabriolet nesoucí přídomek CC. Na trhu s ojetými automobily ale panuje největší zájem o pětidveřový hatchback, který je praktičtější než třídveřový model a levnější než kombi nebo nepraktický kupé-kabriolet. Zájem o tento vůz mají především ženy, které vyzdvihují kromě designu i kompaktní rozměry, usnadňující parkování.

Prostor pro posádku

Peugeot 206 rozhodně není nějaký stěhovák. Malý automobil nabízí posádce jenom omezený prostor, zejména na zadních sedadlech. Vpředu je místa dostatek, avšak menší a měkké sedačky mohou být některým lidem nepohodlné. Zavazadelník o objemu 245 litrů také není žádné terno, ale vzhledem k dané třídě, do níž vozidlo spadá, nad ním lze přimhouřit oko.

Samotný stav interiéru není špatný. Testovaný automobil má za sebou podle počítadla ujeté vzdálenosti 105 798 kilometrů, nějaké známky opotřebení přitom pozorujeme pouze na volantu. Jinak kabina působí velmi zachovale, ostatně stejně jako karoserie. Projevy nadměrného opotřebení nevykazují ani páčky pod volantem nebo ovladače na palubní desce. Stejně tak čalounění sedadel můžeme prohlásit za opravdu zachovalé. Za zmínku stojí odkládací schránka před spolujezdcem. Ta má slušný objem, držáky nápojů na vnitřní straně víka ale působí jako špatný vtip. Využít je lze snad jenom při stání, protože za jízdy nápoj nemohou udržet.

Motor a převodovka

Testovaný Peugeot 206 pohání méně rozšířený turbodiesel objemu 1,4 litru. Většina vozů na trhu je vybavena zážehovým motorem, přeplňovaný 1.4 HDi ale určitě není špatnou volbou. Jedná se totiž o jeden z nejspolehlivějších agregátů, který navíc zdobí velice nízká spotřeba. Podle údajů výrobce dává výkon 50 kW, na nás ale dělal dojem silnějšího motoru. „Dvěstěšestka“ se po šlápnutí na plyn chovala jako splašená.

Turbodiesel pod kapotou přitom nevykazoval nadměrnou hlučnost ani kouřivost. Celkově na nás udělal výborný dojem. Jenom to řazení, to je u modelu 206 šílené. Říci o něm, že je nepřesné, by bylo hodně mírné, protože „nakvedlat“ tu správnou rychlost kolikrát vyžaduje více pokusů. Tedy alespoň při rozjezdu. Za jízdy se už jistě nanejvýš na druhý pokus trefíte. Nemůžeme přitom tvrdit, že by to bylo nějakým opotřebením. Vůz měl nepřesné řazení už při uvedení na trh, i když skalní příznivci značky to dodnes neuznali.

Jestli se o francouzských autech říká, že mají nepřesné řazení, tak o Peugeotu 206 to platí dvojnásob. Nejspíše i proto tenhle model volí častěji ženy, které jak známo v drtivé většině případu jezdí se znatelně větší rozvahou než muži. Nějaké nepřesnosti v kulise řazení pak často vnímají o poznání méně. Větší hodnotu přikládají jiným vlastnostem automobilu a nad tímto minusem mnohdy jen mávnou rukou.

Jízdní vlastnosti a komfort

Peugeot 206 má měkce nastavený podvozek a slušně tlumí nerovnosti. Obstojí na městské dlažbě i na našich lajdácky udržovaných okreskách, i když zde jsou limitujícím prvkem malá kola, hůře snášející větší výmoly.

Jízdní vlastnosti zůstávají citelně pod průměrem, což poznáte v zatáčkách. Zde se projevují měkčí silentbloky zadní nápravy, které se mohou při ostřejším průjezdu zatáčky deformovat a negativně ovlivnit chování vozu. Přitom je výrobce krátce po uvedení modelu na trh měnil za tvrdší. Změna se dostavila, ale jenom malá. Držení zvolené jízdní stopy tedy není doménou „dvěstěšestky“, vyhovovat bude spíše pomaleji jezdícím řidičům, kteří upřednostní schopnosti podvozku na nerovné silnici.

Výbava a cena testovaného vozu

Kdo dnes kupuje ojetinu s vidinou prodeje za dva či více let, měl by klást velký důraz na výbavu. Již dnes se obtížně prodávají vozy bez čelních airbagů, klimatizace a ABS, s přibývajícími roky bude cena těchto automobilů stále rychleji klesat a zbavit se jich bude čím dál obtížnější.

Tento problém se ale netýká budoucího majitele testovaného Peugeotu 206. Vůz totiž na poměry ve třídě nabízí opravdu slušnou výbavu, mezi níž patří třeba ABS, šest airbagů nebo klimatizace. Nechybí ani elektrické ovládání předních oken, vnějších zpětných zrcátek či centrální zamykání na dálkové ovládání. Originální autorádio s přehrávačem CD má ovládání pod volantem, samozřejmě je zde i posilovač řízení. Ten přitom každá „dvěstěšestka“ nemá.

Testovaný Peugeot 206 1.4 HDi z roku 2005 dosud podle palubních přístrojů ujel zmíněných 105 798 km. Prodejce Auto ESA za něj požaduje 95 000 korun při platbě v hotovosti, přičemž daný vůz je celkově v dobrém stavu. Investici ale bude vyžadovat koncový tlumič výfuku včetně držáku, protože zde se již projevuje koroze.

Expert Auto ESA radí

Koroze výfuku není u „dvěstěšestky“ ničím výjimečným. Mnohdy také zarezne držák rezervního kola, které je umístěno zespodu vozu pod zavazadelníkem. Spustit je v případě potřeby pak může být nemožné.

Vyskytují se poruchy páček pod volantem i jejich značné opotřebení, motory 1.1 a 1.4 může trápit nepravidelný běh, za nějž většinou mohou vadné zapalovací cívky. Turbodiesel 1.6 HDi se nezřídka potýká s prodřenými hadicemi od turbodmychadla, s problémy se vstřikovači, ventilem EGR nebo škrticí klapkou. Známé jsou vůle na přední nápravě v táhlech stabilizátoru i čepech. Častěji se objevují u těžších motorů, jako jsou dvoulitrové benziny nebo diesely.

Peugeot 206 1.4 HDi
Objem motoru (cm3):1398
Maximální výkon (kW/ot. za min.):50/4000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):160/1750
Zrychlení 0-100 km/h (s):14,7
Největší rychlost (km/h):168
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):4,3
Rok výroby testovaného vozu:2005
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:105 798
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):95 000/65 000

Bazarové Recenze
Diskuze (20)
12. 11. 2013 21:39
Re: za 8 let 106 tis km?
my jsem ho taky měli a za 6let jsme najeli 45000km. byl to sice 1.1 benzin, ale pro to na co jsme ho měli to stačilo. Ta náprava se ozvala už při 30t km. Jinak ted je autu 12 let a známý s nim jezdí stále bez problémů.
25. 10. 2013 13:26
Re: za 8 let 106 tis km?
Úplně klidně. Ne každý má jen jedno auto a zejména malé francouzské vozy často plní funkci "manželčina vozu" a jsou tedy používány jen na drobné pojíždění. Také ale moc nerozumím tomu, kdo by si pro takové účely kupoval diesel...
25. 10. 2013 10:01
zkušenosti z provozu
v benzinu 1,4 8V to mame doma a zkušenosti..? 120kkm, 12let, první majitel. Ještě v záruce se reklamovala přední náprava. už přesně nevím, co to bylo, ale tuším nějaké čepy. Teď jsme měnili silenbloky na přední nápravě.. začalo to šíleně tlouct. Jinak motor poslední 4 roky za studena při rozjezdu do 20s po startu chcípá (a cívkami to není). Nějak si s tím nikdo neví moc rady. To řazení je gumové, dvojce se tam moc nechce, a každý zařazený stupeň doprovází zvuk, jakoby se tam mělo něco lámat. Ale to je tak od začátku a je to vlastnost. Soused má taky 206ku (s papírově nižším nájezdem) a tam je to ještě horší. Když s tím chci jet svižněji, řeším to meziplyny. Ale pokud můžu něco pochválit, tak to je protikorozní ochrana. Podvozku bych tolik let rozhodně netipnul. Motor má pěkný zvuk, spotřeba kolem 7l. Jízdní vlastnosti jsou vtipné.. auto se při průjezdu zatáčkou kroutí a chce mu utéct zadek. Ještě si vzpomínám, že asi po 5letech odešel větrák topení.. v autorizovaném za to chtěli přes 5k.... tak jsme to opravili přes známého za pár stovek :). Suma sumárum.. pro nenáročného jezdce je to pěkné auto, které se odvděčí (až na tu přední nápravu). Chlap s trochou sebeúcty se poohlédne jinam... >:D :-!
Avatar - KubikCv
24. 10. 2013 23:17
Re: No a...
Punto nejen pro ženskou naprosto cajk...navíc s CITY režimem posilovače a i bez nafty jezdí úsporně :yes:
24. 10. 2013 22:59
Re: Potvrzuji...
uz zase se vyjadrujes k necemu o cem vis z vlastni zkusenosti kulovy?