Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 208: S motorem 1.0 PureTech od 245.200 Kč, GTi pod půl milionu

Jan Mička
Diskuze (8)

Modernizovaný Peugeot 208 dorazil na náš trh. Známe ceny standardních verzí i ostrého GTi s výkonem posíleným na 153 kW.

Změny spojené s faceliftem byste u Peugeotu 208 mohli hledat pod lupou, již brzy si je však popíšeme v prvních jízdních dojmech ze Štýrského Hradce. V tuto chvíli je pro nás důležité, že již existuje kompletní český ceník včetně podrobných technických údajů, a to nejen pro základní verze, ale také pro ostré a mimořádně dravé GTi.

Nabídka standardní verze začíná linií Access, motorem 1.0 PureTech 68 o výkonu 50 kW, a třídveřovou karoserií. Takto konfigurovaný vůz stojí 245.200 Kč a v základu nabízí například šest airbagů, patnáctipalcová ocelová kola s velkoplošnými kryty, diodové zadní svítilny, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, přípravu pro rádio a volant nastavitelný ve dvou osách. Za praktičtější pětidveřovou karoserii se u všech výbav připlácí 15.000 Kč.

Prostřední výbavu Active nejlevněji pořídíte s motorem 1.2 PureTech 82 a třídveřovou karoserií za 268.200 Kč. Ve standardu dostanete například tempomat s omezovačem rychlosti, diodové denní svícení, přední mlhovky, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci (pro Access za 20.000 Kč), autorádio s dotykovou obrazovkou a šesti reproduktory, nebo kliky dveří v barvě karoserie. Roli nejlevnějšího turbodieselu zastává čtyřválec 1.6 BlueHDi 75 za 323.200 Kč.

Peugeot 208 facelift - technická data a české ceny
Motor 1.0 PureTech 1.2 PureTech 82 1.2 PureTech 110 S/S 1.6 BlueHDi 75 1.6 BlueHDi 100 S/S 1.6 BlueHDi 120 S/S
Zdvihový objem [cm3] 999 1199 1199 1560 1560 1560
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 4/2 4/2 4/2
Největší výkon [kW/min] 50/6000 60/5750 81/5500 55/3500 73/3750 88/3500
Točivý moment [N.m/min] 95/3000 118/2750 205/1500 230/1750 254/1750 285/1750
Převodovka 5M 5M(ETG5)** 5M(ETG6)*** 5M 5M 6M
Maximální rychlost [km/h] 165 175 190 171 187 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14.0 12.2(13.9) 9.6(10.7) 13.3 10.7 1.4
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] 4.3 4.5(4.1) 4.5(4.5) 3.5 3.0 3.6
Emisní norma Euro 6 Euro 6 Euro 6 Euro 6 Euro 6 Euro 6
Cena Access [Kč] 245.200* 266.200 - - - -
Cena Active [Kč] 277.200 268.200* - 323.200 343.200 -
Cena Allure [Kč] - 303.200* 323.200* * 378.200 396.700
Údaje v závorkách platí pro automat, *třídveřová karoserie, **příplatek za ETG5 je 24.000 Kč,***příplatek za ETG6 je 37.000 Kč

S nejvyšší linií Allure se vůz v základu poprvé dostává přes 300.000 Kč. Za malé lvíče s motorem 1.2 Pure Tech 82 zaplatíte minimálně 303.200 Kč, získáte však vůz na 16“ litých kolech, s dešťovým senzorem, monochromatickým vnitřním zpětným zrcátkem, koženým potahem volantu, infotainment s funkcí Mirror Screen a navigací, nebo chromavými kryty vnějších zpětných zrcátek.

Od prostřední linie můžete vybírat ze čtveřice typů laků karoserie. Šedá barva Hurricane stojí 3.000 Kč, metalíza je k mání za 11.000 Kč, perleťový lak je o 6.000 korun dražší, a novinku v podobě strukturovaného laku odolného vůči odřeninám (v rozumné míře) pořídíte za stejné peníze co perleť.

Modernizací prošla i ostrá verze GTi, kterou na českém trhu pořídíte s od 496.700 Kč. Nejenže je to o 13.300 Kč méně než v době příchodu vozu v dubnu 2013, ale získáte i více výkonu. Šestnáctistovka THP má nově 153 kW a 300 N.m (dříve 147 kW a 275 N.m), jedinou možností je „kratší“ šestistupňová manuální převodovka, a ve výbavě nechybí 17“ litá kola, sportovní sedadla s polokoženým čalouněním, a pořádná dávka „fun“ faktoru. Co víc si přát?

Peugeot 208 GTi - technická data a česká cena
Zdvihový objem [cm3] 1598
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 153/6000
Točivý moment [N.m/min] 300/3000
Převodovka 6M
Maximální rychlost [km/h] 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6.7
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] 5.4
Emisní norma Euro 6
Cena [Kč] 496.300
Jan Mička
Diskuze (8)
3. 6. 2015 20:15
Škoda toho i-cocpitu
Dvěstěosmička je povedené autíčko, část zákazníků ale bohužel odrazuje tím nezvykle řešeným kokpitem s nízko umístěným maličkým volantem a budíky až nad ním... :-(
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2015 16:34
chybicka v tabulke
1.0 aj 1.2ka su trojvalce a nie stvorvalce ;-)
Avatar - Blue Sun
3. 6. 2015 15:12
Re: Litr
Litráček je menší, lehčí... znáš to.
Avatar - twistedTSD
3. 6. 2015 14:34
Re: Litr
V základu byla akorát zpočátku a šlo o nadstandardní motorizaci, později doplněnou těmi slabšími...Otázkou je, zda by podladěná 1.4 méně žrala v EU cyklu (asi ne) a také jakou motivaci by k takovému kroku automobilka vlastně měla - když ti nestačí základ (vhodný spíše do města) a musíš si za tu 1.4 připlatit, pro automobilku je to jen dobře.
Avatar - KANKUNEN
3. 6. 2015 14:23
Re: Litr
Prostě daleko lepší je podladit 1,4 a natáhnout kvalty. Pak to jede líp a míň žere.