Peugeot 208: S motorem 1.0 PureTech od 245.200 Kč, GTi pod půl milionu
Modernizovaný Peugeot 208 dorazil na náš trh. Známe ceny standardních verzí i ostrého GTi s výkonem posíleným na 153 kW.
Změny spojené s faceliftem byste u Peugeotu 208 mohli hledat pod lupou, již brzy si je však popíšeme v prvních jízdních dojmech ze Štýrského Hradce. V tuto chvíli je pro nás důležité, že již existuje kompletní český ceník včetně podrobných technických údajů, a to nejen pro základní verze, ale také pro ostré a mimořádně dravé GTi.
Nabídka standardní verze začíná linií Access, motorem 1.0 PureTech 68 o výkonu 50 kW, a třídveřovou karoserií. Takto konfigurovaný vůz stojí 245.200 Kč a v základu nabízí například šest airbagů, patnáctipalcová ocelová kola s velkoplošnými kryty, diodové zadní svítilny, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, přípravu pro rádio a volant nastavitelný ve dvou osách. Za praktičtější pětidveřovou karoserii se u všech výbav připlácí 15.000 Kč.
Prostřední výbavu Active nejlevněji pořídíte s motorem 1.2 PureTech 82 a třídveřovou karoserií za 268.200 Kč. Ve standardu dostanete například tempomat s omezovačem rychlosti, diodové denní svícení, přední mlhovky, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci (pro Access za 20.000 Kč), autorádio s dotykovou obrazovkou a šesti reproduktory, nebo kliky dveří v barvě karoserie. Roli nejlevnějšího turbodieselu zastává čtyřválec 1.6 BlueHDi 75 za 323.200 Kč.
Peugeot 208 facelift - technická data a české ceny | ||||||
Motor | 1.0 PureTech | 1.2 PureTech 82 | 1.2 PureTech 110 S/S | 1.6 BlueHDi 75 | 1.6 BlueHDi 100 S/S | 1.6 BlueHDi 120 S/S |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 1199 | 1199 | 1560 | 1560 | 1560 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 | 4/2 | 4/2 | 4/2 |
Největší výkon [kW/min] | 50/6000 | 60/5750 | 81/5500 | 55/3500 | 73/3750 | 88/3500 |
Točivý moment [N.m/min] | 95/3000 | 118/2750 | 205/1500 | 230/1750 | 254/1750 | 285/1750 |
Převodovka | 5M | 5M(ETG5)** | 5M(ETG6)*** | 5M | 5M | 6M |
Maximální rychlost [km/h] | 165 | 175 | 190 | 171 | 187 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14.0 | 12.2(13.9) | 9.6(10.7) | 13.3 | 10.7 | 1.4 |
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] | 4.3 | 4.5(4.1) | 4.5(4.5) | 3.5 | 3.0 | 3.6 |
Emisní norma | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 |
Cena Access [Kč] | 245.200* | 266.200 | - | - | - | - |
Cena Active [Kč] | 277.200 | 268.200* | - | 323.200 | 343.200 | - |
Cena Allure [Kč] | - | 303.200* | 323.200* | * | 378.200 | 396.700 |
Údaje v závorkách platí pro automat, *třídveřová karoserie, **příplatek za ETG5 je 24.000 Kč,***příplatek za ETG6 je 37.000 Kč |
S nejvyšší linií Allure se vůz v základu poprvé dostává přes 300.000 Kč. Za malé lvíče s motorem 1.2 Pure Tech 82 zaplatíte minimálně 303.200 Kč, získáte však vůz na 16“ litých kolech, s dešťovým senzorem, monochromatickým vnitřním zpětným zrcátkem, koženým potahem volantu, infotainment s funkcí Mirror Screen a navigací, nebo chromavými kryty vnějších zpětných zrcátek.
Od prostřední linie můžete vybírat ze čtveřice typů laků karoserie. Šedá barva Hurricane stojí 3.000 Kč, metalíza je k mání za 11.000 Kč, perleťový lak je o 6.000 korun dražší, a novinku v podobě strukturovaného laku odolného vůči odřeninám (v rozumné míře) pořídíte za stejné peníze co perleť.
Modernizací prošla i ostrá verze GTi, kterou na českém trhu pořídíte s od 496.700 Kč. Nejenže je to o 13.300 Kč méně než v době příchodu vozu v dubnu 2013, ale získáte i více výkonu. Šestnáctistovka THP má nově 153 kW a 300 N.m (dříve 147 kW a 275 N.m), jedinou možností je „kratší“ šestistupňová manuální převodovka, a ve výbavě nechybí 17“ litá kola, sportovní sedadla s polokoženým čalouněním, a pořádná dávka „fun“ faktoru. Co víc si přát?
Peugeot 208 GTi - technická data a česká cena | |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 153/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 300/3000 |
Převodovka | 6M |
Maximální rychlost [km/h] | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6.7 |
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] | 5.4 |
Emisní norma | Euro 6 |
Cena [Kč] | 496.300 |