Peugeot 3008: Druhá generace se přesouvá mezi typická SUV

 

První Peugeot 3008 byl jakýmsi křížencem MPV a aut do lehkého terénu. O nástupci už to rozhodně neplatí.

Zájem o kompaktní SUV roste. Jen v segmentu C se za posledních sedm let zdvouapůlnásobil, každé desáté auto velikosti nižší střední třídy je v Evropě zvýšeným hatchbackem vhodným do lehkého terénu. Módní oplastování zahrnuje nárazníky, lemy blatníků a spodní část dveří. Vnější design nevybočuje nijak z trendu současných vozů značky. Jako správný zástupce této kategorie má 3008 dlouhou plochou kapotu, vysoko umístěnou spodní hranu bočních oken, která ještě stoupá díky efektní vlnce, velká kola (17-19 palců) a zvýšenou světlost, těžiště i místo pro posádku. Stylisté si naštěstí odpustili hrb na střeše s nezbytnými podélníky, který má menší a starší sourozenec 2008.

Široká maska je bohatě chromovaná, typicky vykousnutá hlavní světla mohou být za příplatek plně diodová, střecha pak kontrastně černá. Koncové reflektory umístěné až u hrany skla jsou LED standardně, jejich rozdělení na tři části vypadá efektně, Peugeot už je použil na konceptech.

Nová 3008 je postavena na platformě EMP2, díky které zhubla oproti předchůdci zhruba 100 kg, benzinové verze váží minimálně 1325 kg, naftové o 50 kg více. Ramena zavěšení jsou hliníková stejně jako blatníky a konstrukce zadních sedadel, kapota i víko kufru zase z plastu. Auto je 4447 mm dlouhé, 1840 mm široké a 1624 mm vysoké. Délka se mezigeneračně zvětšila o osm centimetrů, šířka zůstala stejná. Rozvor se natáhl o 62 mm na 2675 mm. Zaujme v úvodu zmíněná vysoká světlost 219 mm.

Základní pohonnou jednotkou je zážehový tříválec 1.2 PureTech s 96 kW, v nabídce najdeme i čtyřválec 1.6 THP/121 kW. Turbodiesely BlueHDi 1,6 l mají 74 a 88 kW, větší dvoulitry 110 a 132 kW. Motory se kombinují se šestistupňovými přímo řazenými i samočinnými převodovkami, ty disponují pádly pod volantem. Výjimkou je základní diesel s pětirychlostní skříní BVM, 1.6 THP má pouze automat. Agregáty dodávají motorárny v Douvrinu a Trémery.

Novince nechybí řada asistentů. Kontrola trakce AGC (Advanced Grip Control) zahrnuje pět módů (normální, sníh, bahno, písek a vypnutý ESP), které se volí páčkou na středové konzole. Asistent sjíždění prudkých kopců zvládne i minimální rychlost 3 km/h. Další pomocníci hlídají mrtvý úhel, vyjetí z pruhu, únavu řidiče, čtou dopravní značky, 3008 má i automatické brzdění s informací o bezpečné vzdálenosti a adaptivní tempomat. Parkovací kamery vidí kolem celého vozu, senzory vyhledají vhodné místo, pomocník mnohými nenáviděné operace je samočinný, řidič ovládá jen pedály a v případě manuálních ústrojí také řazení.

3008 nabídne také futuristický digitální i-Cockpit se zploštělým volantem. Přístroje mají úhlopříčku 12,3 palce a ovládají se páčkou na volantu, lze je přepínat do pěti režimů. Osmipalcová dotyková obrazovka dostala šest základních tlačítek: pro rádio, klimatizaci, navigaci, parametry auta, telefon a mobilní aplikace. Interiér jinak kombinuje kůži, chrom, karbon i textil. Ve výbavě (stupně se budou lišit jako obvykle dle jednotlivých trhů) najdeme třeba přední masážní sedačky, velkou prosklenou střechu a audio s desítkou reproduktorů a subwooferem dodané francouzskou firmou Focal.

Balíček Driver Sport obsahuje tužší posilovač řízení, lepší odezvu na plynový pedál, generátor sportovního zvuku a další digitální přístroje včetně ukazatele tlaku turba, aktuálního výkonu i zrychlení. Multimédia zastupují zrcadlení mobilu, které lze indukčně dobíjet, či trojrozměrná navigace TomTom. Podpora Apple CarPlay a Android Auto je samozřejmostí. Zadní dělená lavice při sklopení zapadne do podlahy a vytvoří rovnou plochu, peugeot do lehkého terénu může mít sklopné i sedadlo spolujezdce, takže se dá dovnitř naložit až třímetrový předmět. Zavazadelník má v základu objem 520 l, ve dvoumístném uspořádání pak 1580 l.

Peugeot k vozům hodlá dodávat také vlastní skládací elektrokolo a skútr Micro e-Kick s dokovacími stanicemi, takže se jejich baterie mohou dobíjet v autě za jízdy. Lví novinku uvidíme na podzim v Paříži. Výroba se rozběhne v hlavní továrně v Sochaux, prodávat se začne od října letošního roku.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje

Společnost Uber, která téměř po celém světě konkuruje…

Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva. Přečtěte si o nejposvátnější hoře světa Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva. Přečtěte si o nejposvátnější hoře světa

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat…

Umělá inteligence připraví o práci hlavně muže Umělá inteligence připraví o práci hlavně muže

Více jak deset milionů Britů přijde během příštích…

 
Zdroj: Peugeot
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 3008: Druhá generace se přesouvá…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory) Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory)

V rámci slavnostního vyhlášení evropského Auta roku jsme…

Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – Lumber, nebo metro? Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – Lumber, nebo metro?

Že už nikdo nechce klasické chlapácké off-roady, je jasná…

 



 
Rafinovaná reklama: Najdete dvanáctiválcový Bentley Flying Spur v Dubaji?

Rafinovaná reklama: Najdete Bentley Flying Spur v Dubaji?

Dnes 09:15

Prestižní britské automobilce funguje marketing velmi dobře. Reklamy v televizi nepotřebuje, ty jsou hluboko pod její noblesní úrovní. Jde na to jinak, mnohem rafinovaněji...




Blesk.cz

Obří výbuch plynu v Liverpoolu zranil 24 lidí. Taneční studio srovnal se zemí

Obří výbuch plynu v Liverpoolu zranil 24 lidí.…

Nejméně 24 zraněných si vyžádala v sobotu pozdě večer mohutná exploze v britském městě Wirral nedaleko…

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

 

iSport.cz

Washington vyhrál na palubovce Clevelandu, Satoranský uzavřel skóre

Washington vyhrál na palubovce Clevelandu,…

Basketbalisté Washingtonu vyhráli na palubovce úřadujících šampionů v Clevelandu 127:115. V prvním poločase…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální salafisté ovládli všechny mešity ve městě

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální…

„Každý ví, že všechny mešity v Bruselu, jsou v rukou salafistů,“ oznámil starosta hlavního města Belgie Yvan…

Slavní gumoví medvídci Haribo vyslyšeli Trumpa, otevřou první továrnu i v Americe

Slavní gumoví medvídci Haribo vyslyšeli Trumpa,…

Zná je pravděpodobně každý a většina lidí je i ochutnala. Legendární gumoví medvídci německé firmy Haribo,…