Peugeot 3008: Druhá generace se přesouvá mezi typická SUV

 

První Peugeot 3008 byl jakýmsi křížencem MPV a aut do lehkého terénu. O nástupci už to rozhodně neplatí.

Zájem o kompaktní SUV roste. Jen v segmentu C se za posledních sedm let zdvouapůlnásobil, každé desáté auto velikosti nižší střední třídy je v Evropě zvýšeným hatchbackem vhodným do lehkého terénu. Módní oplastování zahrnuje nárazníky, lemy blatníků a spodní část dveří. Vnější design nevybočuje nijak z trendu současných vozů značky. Jako správný zástupce této kategorie má 3008 dlouhou plochou kapotu, vysoko umístěnou spodní hranu bočních oken, která ještě stoupá díky efektní vlnce, velká kola (17-19 palců) a zvýšenou světlost, těžiště i místo pro posádku. Stylisté si naštěstí odpustili hrb na střeše s nezbytnými podélníky, který má menší a starší sourozenec 2008.

Široká maska je bohatě chromovaná, typicky vykousnutá hlavní světla mohou být za příplatek plně diodová, střecha pak kontrastně černá. Koncové reflektory umístěné až u hrany skla jsou LED standardně, jejich rozdělení na tři části vypadá efektně, Peugeot už je použil na konceptech.

Nová 3008 je postavena na platformě EMP2, díky které zhubla oproti předchůdci zhruba 100 kg, benzinové verze váží minimálně 1325 kg, naftové o 50 kg více. Ramena zavěšení jsou hliníková stejně jako blatníky a konstrukce zadních sedadel, kapota i víko kufru zase z plastu. Auto je 4447 mm dlouhé, 1840 mm široké a 1624 mm vysoké. Délka se mezigeneračně zvětšila o osm centimetrů, šířka zůstala stejná. Rozvor se natáhl o 62 mm na 2675 mm. Zaujme v úvodu zmíněná vysoká světlost 219 mm.

Základní pohonnou jednotkou je zážehový tříválec 1.2 PureTech s 96 kW, v nabídce najdeme i čtyřválec 1.6 THP/121 kW. Turbodiesely BlueHDi 1,6 l mají 74 a 88 kW, větší dvoulitry 110 a 132 kW. Motory se kombinují se šestistupňovými přímo řazenými i samočinnými převodovkami, ty disponují pádly pod volantem. Výjimkou je základní diesel s pětirychlostní skříní BVM, 1.6 THP má pouze automat. Agregáty dodávají motorárny v Douvrinu a Trémery.

Novince nechybí řada asistentů. Kontrola trakce AGC (Advanced Grip Control) zahrnuje pět módů (normální, sníh, bahno, písek a vypnutý ESP), které se volí páčkou na středové konzole. Asistent sjíždění prudkých kopců zvládne i minimální rychlost 3 km/h. Další pomocníci hlídají mrtvý úhel, vyjetí z pruhu, únavu řidiče, čtou dopravní značky, 3008 má i automatické brzdění s informací o bezpečné vzdálenosti a adaptivní tempomat. Parkovací kamery vidí kolem celého vozu, senzory vyhledají vhodné místo, pomocník mnohými nenáviděné operace je samočinný, řidič ovládá jen pedály a v případě manuálních ústrojí také řazení.

3008 nabídne také futuristický digitální i-Cockpit se zploštělým volantem. Přístroje mají úhlopříčku 12,3 palce a ovládají se páčkou na volantu, lze je přepínat do pěti režimů. Osmipalcová dotyková obrazovka dostala šest základních tlačítek: pro rádio, klimatizaci, navigaci, parametry auta, telefon a mobilní aplikace. Interiér jinak kombinuje kůži, chrom, karbon i textil. Ve výbavě (stupně se budou lišit jako obvykle dle jednotlivých trhů) najdeme třeba přední masážní sedačky, velkou prosklenou střechu a audio s desítkou reproduktorů a subwooferem dodané francouzskou firmou Focal.

Balíček Driver Sport obsahuje tužší posilovač řízení, lepší odezvu na plynový pedál, generátor sportovního zvuku a další digitální přístroje včetně ukazatele tlaku turba, aktuálního výkonu i zrychlení. Multimédia zastupují zrcadlení mobilu, které lze indukčně dobíjet, či trojrozměrná navigace TomTom. Podpora Apple CarPlay a Android Auto je samozřejmostí. Zadní dělená lavice při sklopení zapadne do podlahy a vytvoří rovnou plochu, peugeot do lehkého terénu může mít sklopné i sedadlo spolujezdce, takže se dá dovnitř naložit až třímetrový předmět. Zavazadelník má v základu objem 520 l, ve dvoumístném uspořádání pak 1580 l.

Peugeot k vozům hodlá dodávat také vlastní skládací elektrokolo a skútr Micro e-Kick s dokovacími stanicemi, takže se jejich baterie mohou dobíjet v autě za jízdy. Lví novinku uvidíme na podzim v Paříži. Výroba se rozběhne v hlavní továrně v Sochaux, prodávat se začne od října letošního roku.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové

Komunisté i část ČSSD má výhrady k poslankyni Taťáně…

Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš

Novou vládu by měl prezident Miloš Zeman jmenovat ve…

Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan je na cestě k…

Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

 
Zdroj: Peugeot

Štítky SUV Peugeot Video

 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 3008: Druhá generace se přesouvá…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI

Audi začala na českém trhu nabízet novou generaci svého…

 



Peugeot rozšiřuje nabídku nového turbodieselu 1.5 BlueHDi. Dostala ho 3008 i 5008 Peugeot rozšiřuje nabídku nového turbodieselu 1.5 BlueHDi. Dostala ho 3008 i 5008

Po kompaktním modelu 308 se nové patnáctistovky dočkaly i…

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq… Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

Nový Peugeot 3008 už na Auto.cz dokázal vyhrát nad VW…

 



 
GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

Včera

Velkou cenu Francie na okruhu Paula Ricarda vyhrál Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Kimim Räikkönenem.




Blesk.cz

Loď plná uprchlíků dál marně hledá přístav. Nesmí do Itálii, ani na Maltu

Loď plná uprchlíků dál marně hledá přístav. Nesmí do…

Už čtvrtý den pokračuje praktická blokáda lodě Lifeline s přibližně 230 migranty na palubě ze strany Itálie a…

Otřesné záběry smrtelné nehody na Děčínsku: Osobák to napálil do kamionu

Otřesné záběry smrtelné nehody na Děčínsku: Osobák…

Hrůzné video zachycující smrtelnou nehodu na Děčínsku se šíří sociálními sítěmi. Nahrávka pochází z kabiny…

 

iSport.cz

Hokejisté bavili na hřišti, Pastrňák byl jako Marcelo. Vybralo se přes milion

Hokejisté bavili na hřišti, Pastrňák byl jako…

Pobavili lidi fotbalovým uměním. Rozdali jim podpisy. I radost. A to hlavní: Pomohli vybrat více než milion…

Hvězdný Sagan o (ne)plánovaném úniku, nájezdu fanoušků i Tour

Hvězdný Sagan o (ne)plánovaném úniku, nájezdu…

Peter Sagan ukázal na společném mistrovství silničních cyklistů České republiky a Slovenska svou extratřídu.…

 

Reflex.cz

Diskuse o Pochem byla nesmyslná, českou zahraniční politiku dnes i tak řídí Babiš

Diskuse o Pochem byla nesmyslná, českou zahraniční…

Všimli jste si, že naši zahraniční politiku od 6. prosince minulého roku, kdy byl jmenován premiérem, řídí…

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…