Peugeot 307 Break XR Presence 1,6 16V - Prostorová orientace (07/2002)

Peugeot 307 Break XR Presence 1,6 16V - Prostorová orientace (07/2002)

 
 

Peugeot 307 slaví u nás i ve světě velké prodejní úspěchy. Už tak dobrou pozici přichází nyní posílit i prodloužené verze 307 Break a 307 SW.

Verze Break je vlastně "obyčejný" kombík, SW pak vystupuje v roli mini-MPV, protože je díky třetí řadě sedadel schopen pojmout až 7 cestujících. To je možné díky vyšší stavbě karosérie, která překonává u nás nejprodávanější vůz této třídy - Octavii Combi o plných 87 mm. Můžeme jen potvrdit, že výška 307 Break je nepřehlédnutelná, pokud tyto vozy vidíte vedle sebe stát.

V nedávno zveřejněném testu "krátké" třistasedmičky s motorem 2,0 HDI jsem vám popsal řadu výhod a také několik nedostatků tohoto modelu. Mezi výhodami stojí za vyjmenování: zvýšená karoserie, velký vnitřní prostor, velký zavazadlový prostor, velmi dobré jízdní vlastnosti, dobrá ovladatelnost, slušná kvalita zpracování a nefrancouzsky pevná sedadla s dobrým bočním vedením. Kritiku však zaslouží velmi tvrdé odpružení přenášející rázy od kol k posádce, tuhé řazení či zasekávající se kliky dveří (za kliky se musí tahat kolmo ke dveřím jinak se zadrhávají). Všechny tyto vlastnosti bez vyjímky zdědila i verze Break. O 100 mm prodloužený rozvor verze Break nepřidal cestujícím vzadu ani milimetr, ale ono to není nijak zvlášť potřeba. Break však má díky prodloužení rozvoru krátké převisy karosérie a vypadá tak opticky velmi dobře.

Objem zavazadlového prostoru narostl oproti hatchbacku z 420 litrů na velmi zajímavých 594 litrů a překonal tak dosud rekordní Octavii Combi, která se chlubí 548 litry. V praxi však tento rozdíl asi nepoznáte, ale u 307 Break je navíc krytá schránka za zadními opěradly na odkládání drobností a po stranách jsou prostory na ukrytí lahví s nápoji. Výhodou oproti Octavii je velké vykrojení nárazníku na který prakticky v rovině navazuje podlážka zav. prostoru. Zavazadla je tak nutné při nakládání zvedat zhruba o 7 centimetrů níž. Praktická je dodávaná síť, která zabraňuje nákupu v cestování po velké ploše zav. prostoru. Po sklopení dělených opěradel vznikne téměř rovná plocha o celkovém objemu 2032 litrů.

Testovaný Peugeot 307 Break bylo osazen šestnácitventilovým motorem o objemu 1,6 l a maximálním výkonu 80 kW. Poměrně vysoko položený vrchol točivého momentu (147 Nm/4000 ot/min) však naznačuje nutnost motor v případě potřeby výkonu více točit, což se projevilo i v praxi. Při vyšších rychlostech byla akcelerace vozu již slabší a motor ve vyšších otáčkách o sobě dával vědět i zvýšeným hlukem. Spotřeba se překvapivě dala udržet na solidní úrovni. Ve městě se pohybovala okolo 9,5 litrů a mimo město a na dálnici při dodržování limitů pak klesla až na 7,3 l na 100 km. Celkovou výhodu tohoto motoru pak spatřuji především v ceně, protože u výkonově srovnatelného vznětového motoru 2,0 HDI s výkonem 66 kW a točivým momentem 205 Nm je cena o plných 50 tisíc korun vyšší (!)

Interiér 307 Break od krátké verze nerozeznáte a tak jak jsem již psal, zdědil všechny klady i zápory. Klady však převažují a patří mezi ně dobrá kvalita zpracování, tuhá přední sedadla s výrazným bočním vedením, tříramenný volant s poměrně silným věncem a přehledná přístrojová deska. Pochvalu zaslouží také prostornost interiéru jak vepředu, tak i vzadu. Ne každému ale bude v jinak líbivém autě vyhovovat středová konzoles rádiem a ovladači klimatizace strohého designu.

Peugeot 307 Break je, jak se zdá, zřejmě dalším dobře cíleným typem, který chytí mnohé motoristy za srdce. Za rozumný příplatek třiceti tisíc korun, oproti krátké verzi, získává zákazník plnohodnotné kombi. Cena testovaného Breaku 1,6 16V začíná v základní výbavě XR na 485 tisících korunách a v pak stojí 515 tisíc korun. Podnikatelé pak mají navíc možnost uplatnit odpočet DPH.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 515 000 Kč Cena v testované výbavě: 585 700 480 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil (REF), podpora brzdění v kritických situacích (EVA), variabilní posilovač řízení, přední mlhové světlomety, automatické stěrače + samočinná aktivace světlometů, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, elektrické ovládání předních oken, sekvenční ovládání předních oken + el. a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, reflexní čelní sklo, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní sedadlo sklopné a dělené 1/3 - 2/3, kryt zavazadlového prostoru, podélné střešní nosiče, Peugeot audio RB3 + kazetový přehrávač + ovládání u volantu, nárazníky, zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie.

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak (+11.500,-), palubní počítač (+3.800,-), automatická klimatizace (+49.000,-), ochranné lišty v barvě karoserie (+1.100,-), zadní loketní opěrka + zásuvky pod předními sedadly + zásuvka 12V vzadu + odkládací schránka pro brýle (+2.000,-), el. ovládaní zadních oken sekvenční (+3.300,-)

Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1587
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 147 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.9 / 6.3 / 7.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 594 / 2032
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1344 / 506
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4419
b) šířka (mm): 1757
c) výška (mm): 1544
d) rozvor (mm): 2708
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Peugeot 307 Break již s možností odpočtu DPH Peugeot 307 Break již s možností odpočtu DPH

Již u třetího osobního vozu z produkce automobilky…

Peugeot 307 Break a 307 SW již v prodeji Peugeot 307 Break a 307 SW již v prodeji

Ve čtvrtek 16. května se začnou prodávat dvě nové…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Jiří Kajínek je na svobodě. Jeho doživotní trest ukončila prezidentská milost a v úterý ve 13:40 opustil…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…