reklama


Peugeot 307 Break XR Presence 1,6 16V - Prostorová orientace (07/2002)

Peugeot 307 Break XR Presence 1,6 16V - Prostorová orientace (07/2002)

 
 

Peugeot 307 slaví u nás i ve světě velké prodejní úspěchy. Už tak dobrou pozici přichází nyní posílit i prodloužené verze 307 Break a 307 SW.

Verze Break je vlastně "obyčejný" kombík, SW pak vystupuje v roli mini-MPV, protože je díky třetí řadě sedadel schopen pojmout až 7 cestujících. To je možné díky vyšší stavbě karosérie, která překonává u nás nejprodávanější vůz této třídy - Octavii Combi o plných 87 mm. Můžeme jen potvrdit, že výška 307 Break je nepřehlédnutelná, pokud tyto vozy vidíte vedle sebe stát.

V nedávno zveřejněném testu "krátké" třistasedmičky s motorem 2,0 HDI jsem vám popsal řadu výhod a také několik nedostatků tohoto modelu. Mezi výhodami stojí za vyjmenování: zvýšená karoserie, velký vnitřní prostor, velký zavazadlový prostor, velmi dobré jízdní vlastnosti, dobrá ovladatelnost, slušná kvalita zpracování a nefrancouzsky pevná sedadla s dobrým bočním vedením. Kritiku však zaslouží velmi tvrdé odpružení přenášející rázy od kol k posádce, tuhé řazení či zasekávající se kliky dveří (za kliky se musí tahat kolmo ke dveřím jinak se zadrhávají). Všechny tyto vlastnosti bez vyjímky zdědila i verze Break. O 100 mm prodloužený rozvor verze Break nepřidal cestujícím vzadu ani milimetr, ale ono to není nijak zvlášť potřeba. Break však má díky prodloužení rozvoru krátké převisy karosérie a vypadá tak opticky velmi dobře.

Objem zavazadlového prostoru narostl oproti hatchbacku z 420 litrů na velmi zajímavých 594 litrů a překonal tak dosud rekordní Octavii Combi, která se chlubí 548 litry. V praxi však tento rozdíl asi nepoznáte, ale u 307 Break je navíc krytá schránka za zadními opěradly na odkládání drobností a po stranách jsou prostory na ukrytí lahví s nápoji. Výhodou oproti Octavii je velké vykrojení nárazníku na který prakticky v rovině navazuje podlážka zav. prostoru. Zavazadla je tak nutné při nakládání zvedat zhruba o 7 centimetrů níž. Praktická je dodávaná síť, která zabraňuje nákupu v cestování po velké ploše zav. prostoru. Po sklopení dělených opěradel vznikne téměř rovná plocha o celkovém objemu 2032 litrů.

Testovaný Peugeot 307 Break bylo osazen šestnácitventilovým motorem o objemu 1,6 l a maximálním výkonu 80 kW. Poměrně vysoko položený vrchol točivého momentu (147 Nm/4000 ot/min) však naznačuje nutnost motor v případě potřeby výkonu více točit, což se projevilo i v praxi. Při vyšších rychlostech byla akcelerace vozu již slabší a motor ve vyšších otáčkách o sobě dával vědět i zvýšeným hlukem. Spotřeba se překvapivě dala udržet na solidní úrovni. Ve městě se pohybovala okolo 9,5 litrů a mimo město a na dálnici při dodržování limitů pak klesla až na 7,3 l na 100 km. Celkovou výhodu tohoto motoru pak spatřuji především v ceně, protože u výkonově srovnatelného vznětového motoru 2,0 HDI s výkonem 66 kW a točivým momentem 205 Nm je cena o plných 50 tisíc korun vyšší (!)

Interiér 307 Break od krátké verze nerozeznáte a tak jak jsem již psal, zdědil všechny klady i zápory. Klady však převažují a patří mezi ně dobrá kvalita zpracování, tuhá přední sedadla s výrazným bočním vedením, tříramenný volant s poměrně silným věncem a přehledná přístrojová deska. Pochvalu zaslouží také prostornost interiéru jak vepředu, tak i vzadu. Ne každému ale bude v jinak líbivém autě vyhovovat středová konzoles rádiem a ovladači klimatizace strohého designu.

Peugeot 307 Break je, jak se zdá, zřejmě dalším dobře cíleným typem, který chytí mnohé motoristy za srdce. Za rozumný příplatek třiceti tisíc korun, oproti krátké verzi, získává zákazník plnohodnotné kombi. Cena testovaného Breaku 1,6 16V začíná v základní výbavě XR na 485 tisících korunách a v pak stojí 515 tisíc korun. Podnikatelé pak mají navíc možnost uplatnit odpočet DPH.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 515 000 Kč Cena v testované výbavě: 585 700 480 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil (REF), podpora brzdění v kritických situacích (EVA), variabilní posilovač řízení, přední mlhové světlomety, automatické stěrače + samočinná aktivace světlometů, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, elektrické ovládání předních oken, sekvenční ovládání předních oken + el. a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, reflexní čelní sklo, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní sedadlo sklopné a dělené 1/3 - 2/3, kryt zavazadlového prostoru, podélné střešní nosiče, Peugeot audio RB3 + kazetový přehrávač + ovládání u volantu, nárazníky, zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie.

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak (+11.500,-), palubní počítač (+3.800,-), automatická klimatizace (+49.000,-), ochranné lišty v barvě karoserie (+1.100,-), zadní loketní opěrka + zásuvky pod předními sedadly + zásuvka 12V vzadu + odkládací schránka pro brýle (+2.000,-), el. ovládaní zadních oken sekvenční (+3.300,-)

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou…

Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1587
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 147 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.9 / 6.3 / 7.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 594 / 2032
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1344 / 506
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4419
b) šířka (mm): 1757
c) výška (mm): 1544
d) rozvor (mm): 2708
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Peugeot 307 Break již s možností odpočtu DPH Peugeot 307 Break již s možností odpočtu DPH

Již u třetího osobního vozu z produkce automobilky…

Peugeot 307 Break a 307 SW již v prodeji Peugeot 307 Break a 307 SW již v prodeji

Ve čtvrtek 16. května se začnou prodávat dvě nové…

 



 
Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Dnes 11:53

Nová generace Subaru XV si odbude globální premiéru už na březnovém autosalonu v Ženevě. Podle prvního snímku to bude fešák!




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama