Peugeot v Ženevě představí facelift všech tří verzí modelu 308. Společně se změnami designu přijde i několik technických inovací.

Aktuální zástupce Peugeotu v nižší střední třídě, model 308, se prodává od září 2007 a za tu dobu si našel 900 tisíc majitelů. Facelift se představí v březnu na ženevském autosalonu, prodávat se začne od dubna 2011. V souladu s obvyklou strategií koncernu PSA přichází facelift tohoto modelu krátce po uvedení nové generace sesterského Citroënu C4.

Kromě modernizovaného vzhledu se může faceliftovaná 308 pochlubit nižší hmotností, v průměru o 25 kg. Ke snížení spotřeby paliva přispěje zlepšení aerodynamiky (součinitel odporu 0,28), optimalizace motorů a použití nových 16palcových pneumatik s nízkým valivým odporem.

Zážehové motory zachovávají současnou paletu: 1,4 VTi (72 kW), 1,6 VTi (88 kW), 1,6 THP (115 kW) a pro 308 GTi 1,6 THP (147 kW).

Z turbodieselů po faceliftu pokračují 1,6 HDi (68 kW) a 2,0 HDi (120 kW). Novinkou je 2,0 HDi (110 kW), který nahrazuje verzi se 103 kW.

Pro oba dvoulitry, 1,6 VTi a slabší 1,6 THP se bude volitelně dodávat šestistupňová automatická převodovka.

Místo konvenčního 1,6 HDi o výkonu 82 kW se v nabídce objeví stejně výkonný mikrohybrid 1,6 e-HDi. Novinka, která se představila v modelu 508, bude v případě 308 nabízena s robotizovanou i obvyklejší manuální převodovkou. Díky samočinnému vypínání motoru mají emise CO2 hodnotu 98 g/km, tomu kombinovaná spotřeba zhruba 3,8 l/100 km.

Podstatou e-HDi je odpojitelný alternátor (2,2 kW), který slouží zároveň jako startér. Ve srovnání se systémy se zesíleným startérem je restart motoru e-HDi o 40 % rychlejší. K vypínání motoru dochází s manuální převodovkou už při rychlosti 20 km/h, s robotizovanou převodovkou při 8 km/h. Peugeot uvádí životnost alternátoru na 600 tisíc startování.

Označení Blue Lion, vyhrazené pro nejúspornější Peugeoty, ovšem ponese e-HDi jen v kombinaci s robotizovanou převodovkou.

308 Motion & Emotion

Facelift kombinuje originální prvky modelu 308 s detaily z nové 508. Všechny karosářské verze si zachovají charakteristický tvar písmene V, který začíná v přední části karoserie a přes kapotu motoru přímo navazuje na sloupky čelního okna. Po stranách tohoto tvaru se nachází nové, menší světlomety.

V případě natáčecích bi-xenonových světel mají světlomety atraktivní tmavé titanové pozadí.

Spodní část nárazníku je kompletně přepracovaná. Jediný otvor v přední části má méně zaoblený tvar a vizuálně se výrazně zúžil. Registrační značka se přemístí ze spodní hrany nárazníku na bezpečnější umístění uprostřed tohoto otvoru. Svisle orientované mlhovky zůstávají zachovány, lemují je nová diodová světla pro denní svícení.

I přes výrazné designové změny se vnější rozměry Peugeotu 308 nezmění.

Další partie podstoupí jen kosmetické změny. Samozřejmostí jsou nové vzory 16-, 17- a 18palcových kol. Páté dveře u hatchbacku opticky rozšíří chromovaná lišta. Kabriolet 308 CC má mírně upravenou grafiku zadních diodových světel.

JAKE.AUTO.CZ: PEUGEOT 308 (přehled všech testů a dalších článků)

Anketa

Ohodnoťte facelift Peugeotu 308 jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Z Penty je kvůli nové trase metra předvolební terč, říká manažer skupiny David Musil Z Penty je kvůli nové trase metra předvolební terč, říká manažer skupiny David Musil

Výstavba kolem stanic plánovaného metra D představuje…

Zápisník Michala Tomeše: Stanice T. Rosického Zápisník Michala Tomeše: Stanice T. Rosického

Pražany pobouřil krok Prahy 1, která se rozhodla pomocí…

Leo Express zdvojnásobil obrat, pomohly hlavně vlaky na německých kolejích Leo Express zdvojnásobil obrat, pomohly hlavně vlaky na německých kolejích

Zatímco za loňské první pololetí dosáhl obrat Leo…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Peugeot 308: 3x facelift







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 



Peugeot 308 1.5 BlueHDi vs. VW Golf 1.5 TSI – Diesely v troskách? Nevypadá to... Peugeot 308 1.5 BlueHDi vs. VW Golf 1.5 TSI – Diesely v troskách? Nevypadá to...

Golf 1.5 TSI zastupuje benzinové revolucionáře. Vypíná…

Další oběť striktních emisních norem: Peugeot stopnul výrobu 308 GTi Další oběť striktních emisních norem: Peugeot stopnul výrobu 308 GTi

Kvůli homologačnímu emisnímu testu WLTP pozastaví…

 



 
Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Dnes 08:00

Dlouhých 24 let figuroval pod kapotami mnoha větších evropských vozů motor označený PRV. Pod trojicí písmen se však za ta léta ukrývala celá rodina různorodých agregátů.




Blesk.cz

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku Peake a velké drzosti

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku…

Bývalý ministr dopravy za Věci veřejné a později strany LIDEM Pavel Dobeš se pokouší o politický návrat. Loni na…

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Otec vévodkyně Meghan (36) si nechal zaplatit tučnou sumu za nafocení naaranžovaných snímků a nevynechá jedinou…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Rittichův konkurent je v Calgary pod smlouvou

Přestupy NHL ONLINE: Rittichův konkurent je v…

Základní část ročníku 2017/18 je dávno pryč a také boje o Stanley Cup jsou za námi. Draft se letos konal v…

Chorvatsko vítalo hrdiny. Narvané ulice, obří oslavy i kolabující fanoušci

Chorvatsko vítalo hrdiny. Narvané ulice, obří oslavy…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Chorvatský Záhřeb v pondělí zažil erupci národní hrdosti a nadšení. Více než půl milionu lidí…

 

Reflex.cz

Junckera na summitu NATO zachránila až Zemanova ochranka. A Taťána Malá prostě odstoupila

Junckera na summitu NATO zachránila až Zemanova…

Jak si navzájem pomohli politici, kteří se z oficiálně nespecifikovaných důvodů motali na důležitých veřejných…

Houževnatá národnostní menšina žijící na pomezí Itálie a Rakouska

Houževnatá národnostní menšina žijící na pomezí…

Žijí zhruba sedm set kilometrů od nás a odlehlé horské doliny severní Itálie obývají již dva tisíce let. Přesto…