Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308: 3x facelift

Diskuze (61)

Peugeot v Ženevě představí facelift všech tří verzí modelu 308. Společně se změnami designu přijde i několik technických inovací.

Aktuální zástupce Peugeotu v nižší střední třídě, model 308, se prodává od září 2007 a za tu dobu si našel 900 tisíc majitelů. Facelift se představí v březnu na ženevském autosalonu, prodávat se začne od dubna 2011. V souladu s obvyklou strategií koncernu PSA přichází facelift tohoto modelu krátce po uvedení nové generace sesterského Citroënu C4.

Kromě modernizovaného vzhledu se může faceliftovaná 308 pochlubit nižší hmotností, v průměru o 25 kg. Ke snížení spotřeby paliva přispěje zlepšení aerodynamiky (součinitel odporu 0,28), optimalizace motorů a použití nových 16palcových pneumatik s nízkým valivým odporem.

Zážehové motory zachovávají současnou paletu: 1,4 VTi (72 kW), 1,6 VTi (88 kW), 1,6 THP (115 kW) a pro 308 GTi 1,6 THP (147 kW).

Z turbodieselů po faceliftu pokračují 1,6 HDi (68 kW) a 2,0 HDi (120 kW). Novinkou je 2,0 HDi (110 kW), který nahrazuje verzi se 103 kW.

Pro oba dvoulitry, 1,6 VTi a slabší 1,6 THP se bude volitelně dodávat šestistupňová automatická převodovka.

Místo konvenčního 1,6 HDi o výkonu 82 kW se v nabídce objeví stejně výkonný mikrohybrid 1,6 e-HDi. Novinka, která se představila v modelu 508, bude v případě 308 nabízena s robotizovanou i obvyklejší manuální převodovkou. Díky samočinnému vypínání motoru mají emise CO2 hodnotu 98 g/km, tomu kombinovaná spotřeba zhruba 3,8 l/100 km.

Podstatou e-HDi je odpojitelný alternátor (2,2 kW), který slouží zároveň jako startér. Ve srovnání se systémy se zesíleným startérem je restart motoru e-HDi o 40 % rychlejší. K vypínání motoru dochází s manuální převodovkou už při rychlosti 20 km/h, s robotizovanou převodovkou při 8 km/h. Peugeot uvádí životnost alternátoru na 600 tisíc startování.

Označení Blue Lion, vyhrazené pro nejúspornější Peugeoty, ovšem ponese e-HDi jen v kombinaci s robotizovanou převodovkou.

308 Motion & Emotion

Facelift kombinuje originální prvky modelu 308 s detaily z nové 508. Všechny karosářské verze si zachovají charakteristický tvar písmene V, který začíná v přední části karoserie a přes kapotu motoru přímo navazuje na sloupky čelního okna. Po stranách tohoto tvaru se nachází nové, menší světlomety.

V případě natáčecích bi-xenonových světel mají světlomety atraktivní tmavé titanové pozadí.

Spodní část nárazníku je kompletně přepracovaná. Jediný otvor v přední části má méně zaoblený tvar a vizuálně se výrazně zúžil. Registrační značka se přemístí ze spodní hrany nárazníku na bezpečnější umístění uprostřed tohoto otvoru. Svisle orientované mlhovky zůstávají zachovány, lemují je nová diodová světla pro denní svícení.

I přes výrazné designové změny se vnější rozměry Peugeotu 308 nezmění.

Další partie podstoupí jen kosmetické změny. Samozřejmostí jsou nové vzory 16-, 17- a 18palcových kol. Páté dveře u hatchbacku opticky rozšíří chromovaná lišta. Kabriolet 308 CC má mírně upravenou grafiku zadních diodových světel.

Ohodnoťte facelift Peugeotu 308 jako ve škole
  • 1
    42,5%
  • 2
    8,7%
  • 3
    8,8%
  • 4
    13,9%
  • 5
    26,1%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 995 čtenářů.

Diskuze (61)
Avatar - Ronault.
9. 2. 2011 12:35
Re: ...FRANCOUZSKÝ GOLF
No jenže to by Laguna nemohla stát od 420 000 kč. To už spoustu zájemců bude koukat na Lagunu, i když se slabším motorem.
9. 2. 2011 10:01
Re: ...FRANCOUZSKÝ GOLF
Jasné, rozdiely tam sú, a je ich dosť, a výrazných. To nijak nerozporujem. len by som ich neposúval príliš do roviny horší/lepší. Horší iba ak v prípade prílišnej nedotáčavosti, odskakovania nápravy, odhlučnení. Čo sa týka jazdných vlastností ako takých, každému môže vyhovovať niečo iné a preto za lepšie môže považovať zrovna napríklad to, čo niektorí berú ze negatívum.
Avatar - salamoon
9. 2. 2011 09:46
Re: Světla
na 3. a 4. fotke v galerii vyzera FANTASTICKY.

avsak pohlad z nadhladu mu nesvedci.vacsina ludi ale to auto bude vidiet presne tak ako je na 3-4 fotke... :yes:
Avatar - salamoon
9. 2. 2011 09:39
Vyzera uzasne
na titulnej fotke ako studia.... :yes: terasi model sa mi nepaci,ale tento novy hatch vyzera velmi dobre :yes:
Avatar - iudex
9. 2. 2011 08:51
Re: ...FRANCOUZSKÝ GOLF
Vieš na čo poukazujem. Konkrétne 308 je taká rozvláčna, v reakciách na pokyny volantu pomalá, bez citu vo volante a bez spätnej väzby od predných kolies. Podvozok je ladený jednoznačne do komfortna, v zákrutách sa necíti moc dobre a isto, čo je iste aj vplyvom vyššej stavby karosérie a hmotnosti. Prevodovka je dlhá a nepresná, extra rýchle radenie môže človek vypustiť z hlavy. V porovnaní s ním je Megane podvozkovo istejší a tvrdší, aj keď na klasickú "nemeckú školu" typu Focus alebo Astra samozrejme nemieri a v porovnaní s nimi aj Megane je Francúz.
P.S. Tým netvrdím, že 308 robí niečo zle, naopak, aj Ty potvrdzuješ, že toto pro-rodinné mäkké ladenie mnohým vyhovuje. Ten rozdiel medzi 308 ako typickým zástupcom francúzskej podvozkovej školy a trebárs Focusom ako typickým Nemcom ale musíš cítiť aj Ty. Len nám každému vyhovuje niečo iné.