Peugeot 4008: Oficiální fotogalerie (aktualizováno)
Technicky vychází jak Peugeot 4008, tak jeho dvojče C4 Aircross z Mitsubishi ASX. Nový model 4008 doplňuje nabídku vozů Peugeot s pohonem všech kol.
Jedinou konvenční čtyřkolkou Peugeotu je dnes větší model 4007, který využívá techniku Mitsubishi Outlander. Hybridní pohon všech kol (vpředu spalovací motor, vzadu elektromotor) pracuje také v 3008 Hybrid4 a kombi 508 RXH.
V Evropě se model 4008 podle výrobce zaměří především na klienty, pro které je důležitý robustní vzhled a jeho dynamika. Mimo to kompaktní SUV nabídne architekturu uzpůsobenou multifunkčnímu využití a přijatelnou spotřebu paliva. Verze s pohonem 4x4 budou představovat více než 80 % odbytu modelu 4008. Na vybraných trzích, včetně většiny evropských zemí, bude Peugeot 4008 nabízen výhradně s pohonem 4x4.
Elektronicky řízený pohon 4x4 převzatý od Mitsubishi využívá tří režimů: pohon dvou kol "2WD", všech čtyř "4WD" a pohon všech 4 kol s uzávěrkou diferenciálu "LOCK". V případě obou režimů s pohonem všech 4 kol – 4WD a LOCK, je rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola řízeno elektronicky.
Vůz je 4340 mm dlouhý, 1768 mm široký a 1625 mm vysoký. Rozvor náprav má hodnotu 2670 mm. Zavazadlový prostor by měl pojmout 416 litrů, v případě vymontování rezervního kola (s sebou pak vozíte lepící sadu) až 442 litrů. Motorová nabídka pro 4008 bude shodná jako u C4 Aircrossu.
Základem bude motor 1,6 l (86 kW, 154 Nm) s pětistupňovou převodovkou, dodávaný výhradně s pohonem předních kol. Všechny ostatní motorizace budou k mání s uspořádáním pohonu 4x2 i 4x4.
Pouze mimo Evropu bude dodáván čtyřválec 2,0 l (110 kW, 197 Nm) s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo s bezestupňovou skříní CVT.
Klíčovým prodejním tahákem Citroënu bude motor 1,6 HDi (84 kW, 280 Nm) se šestistupňovou převodovkou. Prodávat se bude i japonská dieselová motorizace 1,8 l (110 kW, 300 Nm).
Na evropských trzích se 4008 začne prodávat v květnu.