Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot Partner 2015 dostal tvář osobních modelů

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Veskrze praktický Peugeot Partner se pro rok 2015 podrobil velmi výrazné vzhledové modernizaci. Motory už jsou připraveny na emisní normu Euro 6.

Druhá generace Partneru je nadále osobní dodávkou, ale svůj užitkový vzhled pomalu opouští. Má za sebou takřka sedm let života, první vzhledová modernizace přišla v roce 2012, nyní je tedy na řadě další, tzv. fáze III. Reprezentuje ji hlavně nová maska ve stylu čistě osobních modelů značky. Výrazná černá mřížka končí hluboko v předním nárazníku a je ozdobena chromovaným rámečkem, jeho dolní část však zasahuje jen do zhruba poloviny „grilu“. Přepracované hlavní světlomety mají dole „vlnku“ a části mohutného předního nárazníku lze měnit samostatně. Vzadu se toho příliš nezměnilo.

Všechny motory splňují emisní normu Euro 6, jsou tedy úspornější. Zážehový čtyřválec 1.6 VTi je k dispozici se výkonových variantách 72 a 88 kW. Přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech/81 kW přijde až zhruba za rok. Turbodiesel 1.6 BlueHDi má v osobních verzích buď 55 kW, nebo 74 kW. Silnější přidává k jinak standardně dodávané pětistupňové manuální převodovce i méně žíznivé provedení se start-stopem, za další peníze navíc lze koupit k tomuto motoru robotizované ústrojí ETG6. Užitkové modely nemůže pohánět benzinová šestnáctistovka s 88 kW, naftovou špičku u nich představuje 1.6 BlueHDi/88 kW s přímo řazeným „šestikvaltem“. Starší 1.6 HDi s 55 a 66 kW, které vyhovují jen normě Euro 5, se budou vyrábět do června. Dodávka Partner Electric má motor o výkonu 49 kW a dojezd na jedno nabití až 170 km, ani ona z programu nemizí.

Partner může mít dle úrovně výbavy denní diodová světla a mlhovky. Osobní rodinná verze Tepee také zůstává, stejně jako oplastovaná Outdoor s bočními airbagy a trojicí samostatných sedadel vzadu. Až sedmimístný Tepee lze pořídit v bílé barvě, dále v červené, modré a pěti odstínech šedé, osmipaprsková šestnáctipalcová kola jsou za příplatek.

Sedmipalcový dotykový displej zahrnuje i v dodávkách obvyklé funkce: rádio včetně digitálního, navigaci s harddiskem,hlasové ovládání, propojení s mobilem včetně MirrorScreen nebo Apple CarPlay a jack a USB zdířky. Elektronické asistenty zastupují detekce překážek a samočinné brzdění, které je schopné auto zastavit do 30 km/h. Nechybí parkovací čidla a couvací kamera. Systém Grip Control s vypínatelnou stabilizací, který zvyšuje trakci na nezpevněném povrchu (sníh, terén, písek), taktéž nevypadl. Partnery ale mají stále pohon jen předních kol, verze 4x4 dodával doposud specialista Dangel a určitě tomu tak bude i nadále. Záleží samozřejmě na zvolené výbavě, základ nedisponuje ani klimatizací a tempomatem, povinné ABS, stabilizaci, kontrolu tlaku v pneumatikách a pomocníka rozjezdu do kopce však ano.

Zavazadelník má 675-3000 l a u Tepee se dá samostatně vyklopit i zadní okno, dalších 184 l je k dispozici ve střeše a v dalších uzavřených a otevřených přihrádkách (v užitkových verzích jen 60 l). Nezapomínejme na prosklenou střechu Zenith. Dodávky mají kromě dvoukřídlých asymetricky dělených zadních dveří dvě délky karoserie: 4,38 a 4,63 m, s čímž souvisí i objem nákladového prostoru v rozmezí 3,3-4,1 m3 a užitečná hmotnost 625-890 kg. I krátká verze pojme dvě europalety. Zákazník může dále zvolit přední lavici Multiflex, takže se dovnitř vejdou kromě řidiče ještě další dva pasažéři. Peugeot továrně nabízí dokonce podvozek s jednoduchou kabinou pro montáž svébytných nástaveb.

Nové Partnery se neobjeví překvapivě ve výstavní premiéře v Ženevě, ale na severu Afriky v Alžíru až 18. března. Tamní výstava prestiží neoplývá, ale Peugeot určitě ví, co dělá. Více než čtvrtina Partnerů se totiž prodává mimo Evropu. V příštím roce oslaví spolu s dvojčetem Citroënu dvacet let od premiéry první generace.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
27. 2. 2015 19:41
Škraboška
Vůbec to tomu vozu nesvědčí.