Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot Traveller i-Lab je koncept luxusní dodávky pro VIP klienty

David Bureš
Diskuze (13)
Převoz z letiště na hotel v obyčejné osobní dodávce není pro každého. Náročným cestujícím by Peugeot mohl nabídnout luxusnější alternativu.

Peugeot na letošním ženevském autosalonu bude prezentovat novou osobní dodávku Traveller. Tu představí i ve formě konceptu Traveller i-Lab, který bude ukázkou vozu pro přepravu těch nejnáročnějších zákazníků. v Ženevě se rovněž ukážou sourozenci Travelleru z dílny Citroënu (SpaceTourer) a Toyoty (Proace).

Specialitou konceptu je obří obrazovka s úhlopříčkou 32 palců, která se nachází v prostoru pro cestující. Displej je umístěn na speciálním otočném čepu, a tak je možné jej snadno posouvat a sklápět. S vývojem systému pomohl Samsung, součástí výbavy jsou i nabíjecí doky pro různá zařízení, wi-fi hotspot nebo head set pro zobrazení virtuální reality.

Obrazovku je možné používat dvěma způsoby. Jednak je možné na ní zobrazit obraz v jednom velkém celku, nebo tento obraz rozdělit do čtyř. Díky tomu mohou displej individuálně využívat cestující sedící ve čtyřech křeslech orientovaných proti sobě. Sedačky jsou čalouněny alcantarou, o kvalitní muziku se stará hudební systém firmy Focal se 17 reproduktory.

Peugeot při vývoji Travelleru i-Lab myslel nejen na zábavu posádky, ale také na její bezpečí. Důležité je, aby pasažéři dojeli do cíle odpočatí a hlavně v pořádku. Automobil proto disponuje hlídáním bdělosti řidiče nebo sledováním dopravních značek. Navigace pak v reálném čase informuje o aktuální dopravní situaci.

Luxus na palubě má evokovat i elegantní bronzová metalíza, posádka je diskrétně skryta za zatmavenými skly. Zadní posuvné dveře se pak nemusí otevírat manuálně pomocí kliky, stačí nohou „kopnout“ pod vůz a dveře se následně automaticky otevřou.

Automobilka o sériové výrobě Traveller i-Lab zatím nemluví. Pouze tvrdí, že se jedná o vizi toho, jak by v budoucnu mohla vypadat přeprava VIP klientů.

Tři verze

Osobní varianta Travelleru bude dostupná ve třech nabízených délkách, které budou měřit 4,6, 4,95 a 5,3 metru. Auto pojme až devět osob, případně po vyjmutí zadních sedadel prostor až pro 4,9 m3 zavazadel.

Základem vozu je platforma EMP2 známou třeba z Citroënu C4 Picasso, díky níž je Traveller ve srovnání s konkurenty o 100 až 400 kilogramů lehčí. Nabídka motorů se omezí na turbodiesely – dvě verze 1.6 BlueHDi (se 71 a 86 kW) a dvě varianty 2.0 BlueHDi (112 kW a 134 kW).

David Bureš
Diskuze (13)
Re: Víčko nádrže
Ty čo máš v hlave, vatu? Ak sú dvere v ponuke v opcii, to znamená, že je to konštrukčne vyriešené tak, aby tam hrdlo nádrže mohlo byť ohľadu na to, či tam dvere sú alebo nie sú. Jeden snímač navrch kvôli klapke nádrže je voči tomu halierová položka, ktorú ku dverám na ľavej strane ľahko pripočítajú. Žiadny užitkáč sa nevyrába iba ako furgon.

Tankovanie vľavo dávajú na autá rozumní konštruktéri, aby všetci nestáli pri stojanoch vpravo, a aby to mal vodič pohodlnejšie a nemusel kvôli tankovaniu obchádzať celé auto. >:D
Re: Stvárnenie Peugeotu
Ja som písal o autách, nie o ich vodičoch...
12. 2. 2016 12:19
Re: Víčko nádrže
no právě, v opci, takže 90% všech furgonů vyjede z továrny bez dveří na levé straně, proto je tam i hrdlo nádrže.
12. 2. 2016 09:43
VIP klient v Peugeotu?
To nevím tedy...
Re: Víčko nádrže
Blbosť, minimálne v opcii majú ľavé odsuvné dvere všetky.