Pininfarina Sintesi v Ženevě 2008

Pininfarina Sintesi v Ženevě 2008

 
 

Projekt Sintesi vznikl ve středisku Pininfarina Design Department pod vedením designového ředitele Lowieho Vermeerscha.

Sintesi

On a jeho tým (Guglielmo Cartia, Fabrizio Valentini, Jason Castriota, Giovanni Piccardo, Goran Popovic a Giuseppe Randazzo) měli za cíl vytvořit koncept, který by v sobě zahrnoval jejich náklonnost k práci, důraz na inovaci, jednoduchou krásu, sportovního ducha a také pochopitelně eleganci.

Vnějším vzhledem navazuje Sintesi na poslední dvě studie z dílen Pininfarina SpA. – prototyp sportovního vozu Birdcage z roku 2005 a o rok starší koncept auta s maximální funkčností Nido. Čtyřmístný koncept Sintesi má karoserii dlouhou 4794 mm, široký 1988 mm a vysoký 1298 mm. Rozvor náprav je 2990 mm, rozchod kol je vpředu 1726 mm a vzadu 1676 mm.

K pohonu slouží čtveřice elektromotorů, z nichž každý produkuje 20 kW (27 k) a je schopen nabízet točivý moment až 750 Nm. Koncept s karoserií, jejíž koeficient aerodynamického odporu cx má hodnotu 0,272, se může pohybovat v normálním a sportovním režimu. V normálním režimu dosahuje koncept maximální rychlosti 222 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,1 s. Ve sportovním režimu se maximální rychlost zvýší na 248 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h koncept zvládne za 7,5 s.

Pininfarina o konceptu Sintesi uvádí, že se jedná o revoluci v rozmístění součástí pohonného systému. Nosnou strukturou karoserie má být podlaha se zesíleným středovým tunelem, ve které se nachází palivové články pro čistý pohon. Tato koncepce umožňuje rozmístit prostory pro zavazadla po celém autě. Na výrobu karoserie jsou použity uhlíkové materiály a rozměrné čelní sklo je z Perspexu (jiné obchodní označení pro plexisklo).

Dalším tématem konceptu Sintesi je balíček moderních komunikačních technologií pod názvem Clancast. Vizí Pininfariny jsou ulice bez semaforů a dopravních značek – všechny informace se budou zobrazovat uvnitř vozidla. Na auta se pohlíží jako na součásti jednotného systému, které mezi sebou komunikují a přizpůsobují se momentální dopravní situaci. Data budou proudit v plně decentralizované síti přímo mezi jednotlivými uzly systému.

Technologie použité na konceptu Sintesi nepocházejí pouze ze studia Pininfarina a na vývoji se podílejí společnosti Materialise, Nuvera, Osram, Pi Shurlok a Reicom.


Fotogalerie z výstaviště
 
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Svůj jaderný arzenál dále posilují Čína, Indie, Pákistán i KLDR, tvrdí studie Svůj jaderný arzenál dále posilují Čína, Indie, Pákistán i KLDR, tvrdí studie

Počet jaderných hlavic ve světě v průběhu loňského roku…

Blíží se rekonstrukce Staroměstské tržnice, město investuje čtvrt miliardy Blíží se rekonstrukce Staroměstské tržnice, město investuje čtvrt miliardy

Praha plánuje investovat 250 milionů korun do oprav…

Některé investory bych nejraději vyměnil, říká zakladatel kiwi.com Oliver Dlouhý Některé investory bych nejraději vyměnil, říká zakladatel kiwi.com Oliver Dlouhý

Jeho firma loni prodala letenky za osm miliard, letos to…

Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany

Kdyby byly tématem voleb jen obrana a bezpečnost, dohodly…

 
Zdroj: redakce

Štítky Pininfarina Ženeva 2008

 

Přidat názorDiskuse: Pininfarina Sintesi v Ženevě 2008

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.











Blesk.cz

Edge má 300 milionů aktivních zařízení, pravidelných uživatelů ale bude méně

Edge má 300 milionů aktivních zařízení, pravidelných…

Microsoft na Edge Web Summit oznámil, že jeho prohlížeč Edge z Windows 10 je aktivně používaný na 330 milionech…

Svatební zvony už bijí, napsal Noid k fotce z magistrátu! Koho si bral?

Svatební zvony už bijí, napsal Noid k fotce z…

Václav Noid Bárta (36) a Iva Pazderková (37) se na sociálních sítích chlubili společnými fotkami z pražského…

 

iSport.cz

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání vtipů o Kimovi

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání…

Fotbalisté indického klubu FC Bengaluru vyrazili minulý týden do Severní Koreje kvůli odvetě v AFC Cupu, asijské…

Otázky o Laver Cupu: Kolikrát nastoupí Federer? Proč Evropa uspěje na 90 %?

Otázky o Laver Cupu: Kolikrát nastoupí Federer? Proč…

Nebude to exhibice a pouhý kasaštyk, dušují se zúčastnění Laver Cupu. Ač jsou za taková slova placení, lze jim…

 

Reflex.cz

Tlučhuba zblízka aneb Neuróza jako nedostatek základní slušnosti

Tlučhuba zblízka aneb Neuróza jako nedostatek…

Ve svém zcela soukromém životě, při shánění medu, který pojídám ve velkém množství, jsem se omylem dostal do…

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se chyb? Odpovědi vás překvapí

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se…

V novém čísle Reflexu si můžete přečíst aktuální kulatý stůl o budoucnosti českých základních škol. Sešli se u…