Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina a Mercedes. Spojení vzniklo díky neodbytnému zákazníkovi

Dominik Kovář
Diskuze (1)

Tento více než 50 let starý Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 prošel zásadní změnou, která ho činí naprosto jedinečným.

Psal se rok 1968 a světu se představila fascinující limuzína Mercedes-Benz 300 SEL 6.3. Jak už název napovídá, pod kapotu byl uložen 6,3litrový osmiválec o výkonu 250 koní při 4000 min-1, který v kombinaci se čtyřstupňovým automatem zvládl dostat auto z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a maximální rychlost činila 220 km/h.

Zatímco dnes jsou tato čísla běžnějším jevem, na konci šedesátých let minulého století se jednalo o hodnoty, kterých dosahovaly ryze sportovní automobily. Německá automobilka dodala k rychlosti také pořádnou porci luxusu. Limuzína měla vzduchové odpružení, klimatizaci, střešní okno nebo elektrická okna. 

Video se připravuje ...

Mezi lety 1968 až 1972 se vyrobilo 6526 exemplářů modelu 300 SEL 6.3. Již za několik týdnů se však bude prodávat kus, který je možná ze všech nejvzácnější. Nezasloužil se o to Mercedes, jako spíš samotný majitel, který chtěl mít svojí W109 vskutku speciální.

Vůz na konci šedesátých let zakoupil (údajně) holandský podnikatel, který oslovil továrnu s prosbou o vytvoření zakázkového modelu ve stylu dvoudveřového kupé. Mercedes s díky odmítl, což ale majitele nezastavilo. 

Trochu překvapivě se nakonec dohodl se známou italskou karosárnou Pininfarina, která se rozhodla přijmout výzvu a model 300 SEL 6.3 na přání přestavěla. Designéři z Turína vyrobili nové dveře, víko kufru, kapotu a přemístili A i C sloupky. Upravená limuzína je díky tomu přibližně o 7,5 centimetru nižší než originál.

Pininfarina si následně pohrál s přední maskou i zadní částí vozu, která je nápadně podobná modelu Rolls-Royce Camargue, pod který se Pininfarina v polovině sedmdesátých let podepsal taktéž. 

Okolo vozu je mnoho tajemství. V historii karosárny Pininfarina o něm není žádný záznam, zatímco původní majitel měl být šéf holandské pivovarské společnosti Heineken, což se nakonec nepotvrdilo. Vozidlo s veškerými úpravami stálo v přepočtu na dnešní kurz téměř 20 milionů korun.

Jeho dnešní cena bude pravděpodobně i díky korozi, menším škrábancům a jiným stopám po používání o několik milionů menší. Pro sběratele se však jedná o skvělou příležitost získat naprosto unikátní vůz z šedesátých let minulého století, který nikdo jiný na světě určitě mít nebude. 

Video se připravuje ...

Dominik Kovář
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
1. 7. 2023 20:49
Unikátní možná,
ale co naplat, když zezadu vypadá jako Škoda 100 a zepředu jako Fiat 127.