Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový simulátor jako umělecké dílo, však je od Pininfariny

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Věhlasné umělecké studio zasáhlo do interaktivního světa počítačových závodů. Designový simulátor nemohl dopadnout jinak než výtvarným skvostem po vzoru skutečných aut do Pininfariny.

Originálním názvem Carrozzeria Pininfarina se úspěšně blíží jednomu století od založení. Globálně respektovanou karosářskou dílnu z Turína rozběhl Battista Pinin Farina v roce 1930, tehdy vůbec neměl šanci předpovídat zářivou budoucnost plnou poklon a uznání. Podnik je podepsaný pod ikonami italského automobilového průmyslu, řadu překrásných veteránů i konzervativních sportovních aut doplnil obraz doby zrcadlící automobilismus současnosti.

Už je tomu 91 let od vzniku karosářského studia, které pamatuje jednotlivé etapy automobilového vývoje. Poslední éra ovládaná počítači a řídícími jednotkami se projevila na debutu interaktivního simulátoru Leggenda eClassic. Hned v devítinásobném provedení se rozvířily klidné vody počítačového hraní.

Dle zvyků Pininfariny bylo stvořeno umělecké dílo, které „přinese revoluci myšlenky virtuálních automobilových závodů“. Už na první pohled je převratné vnější tvarování, herní stroj je totiž kombinací starého sportovního vozu s moderními technologiemi okolo. Část stříbrného roadsteru je fyzicky zasazena do počítačové sestavy, výhled vpřed tak nahrazuje plochý monitor Dell lehce zahnutý pro zvýšení zážitků z jízdy.

Obrazovka široká více než jednomístný kokpit je v zorném poli pilota neboli hráče, který sedí v krémovém interiéru plném kůže. Pomyslným i faktickým vrcholem báječného retro vnitřku je dřevěný volant se třemi rameny přesně kopírující všechny dobové prvky. U podlahy se vyjímají tři pedály a radost sledovat detailní propracování nabízí i chronometr Hanhart. Po pravé straně je v dosahu ruky navržena řadící páka s kulatou hlavicí opět pečlivě potaženou světle hnědou kůží Marrone Tobacco. Rozvržení ovládacích prvků a ukazatelů kopíruje poválečný vzor považovaný za jeden z nejhezčích automobilů.

Vzorem krásné architektury se stalo aerodynamické kupé Cisitalia 202 z roku 1947. Poválečný milník automobilového designu je znát na úžasné kabině Leggendy, neméně působivý je exteriér předlohy a tím pádem i nového simulátoru. Nestárnoucí čisté linie pasovaly po válce a skvěle působí i dnes. Hrací sestavě sluší uhlazený design krytý stříbrným lakem Argento Vivo. Záměrným kopírováním 202 je vzdávána pocta tomuto vzoru.

Návrat do minulosti v monitorem na přídi vychází na cca 4,5 milionu českých korun, což je ekvivalent vydražené ceny ve švýcarské aukci. Obecenstvo ve Svatém Mořici bylo svědkem vítězného příhozu 192 tisíc švýcarských franků za první z devíti kusů omezené edice. Spojení moderního počítačového prostředí a minulosti se vážně povedlo, projevily se léta praxe italských mistrů podporovaných společností The Classic Car Trust.

Nový majitel Leggendy eClassic má možnost nechat softwarově nahrát jakýkoliv automobil, přitom posedí v novodobé konverzi Cisitalie 202. Po aktivaci nároku Pininfarina také nabídne tříletý přístup k aplikaci eClassic Membership App slučující možnosti povozit se na nejznámějších místech planety a porovnávat přitom časy mezi dalšími členy komunity. Program počítá i s učením správné stopy a jízdních zvyklostí, to vše za nemalé peníze z pohodlí herny nebo obývacího pokoje.

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Doporučujeme