Automobili Pininfarina zahajuje sériovou výrobu modelu Battista
První zákazníci se italského hypersportu s výkonem 1900 koní dočkají již letos v létě.
Společnost Automobili Pininfarina se dnes pochlubila zahájením sériové výroby svého čistě elektrického modelu Battista, který označuje za první čistě elektrické hyper GT na světě. Výroba vozu bude probíhat v nových prostorách Battista Atelier, určených pouze pro ruční výrobu tohoto stroje, v italské oblasti Cambiano, ležící v regionu Piemonte.
Výroba jednoho vozu přitom zkušeným technikům zabere zhruba 1250 hodin, u pěti speciálních vozů ze série Battista Anniversaio se však doba výroby protáhne až na 1340 hodin, což má být způsobeno především unikátními doplňky a speciálním lakováním.
Výroba vozu přitom začíná sestavením pojízdného šasi, složeného z karbonového monokoku, elektrického pohonného systému, baterií uspořádaných do tvaru písmene T a různých elektrických systémů. Dalším krokem je instalace karosářských panelů, nicméně ty jsou prozatím nenalakované.
Dalším krokem je totiž umístění sestaveného vozu na testovací zařízení, kde se během dvou dnů provádí ladění a měření, přičemž výsledky musí odpovídat přísně nastavené toleranci. Jakmile je pohonný systém vozu odladěn a všechno sedí, technici opět sundají panely karoserie a pustí se do jejich lakování.

Ve stejnou dobu se další skupinka techniků pustí do zhotovování interiéru, který dosud ve voze chyběl. Společnost přitom slibuje až 13,9 trilionů konfigurací exteriéru, zatímco kabina může údajně nabídnout až 128 milionů kombinací. Účelem takto pestré nabídky barev, materiálů a doplňků je zajistit, aby každé auto bylo zcela jiné.
Proces lakování a sestavování interiéru může trvat až tři nebo čtyři týdny, po kterých následuje kontrola vozu pomocí software i speciálních nástrojů. Jedním z předposledních kroků je pak postavení vozu na 24 hodin na zvedák a provádění kontrol nastavení kol, respektive jejich odklonů, a nastavení řízení. Poté následuje ještě testování na silnicích, během kterých si automobilka ověřuje, že se každý vůz chová přesně podle očekávání. Celkem by tak výroba každého vozu měla trvat okolo 10 týdnů.
Kromě toho jsou ale vozy vybavené i funkcí vzdálené diagnostiky a společnost má tým tzv. „létajících lékařů,“ který je schopen pomoci majitelům vozu bez ohledu na to, kde žijí. Firemní program Eterna navíc zajišťuje produkci náhradních karosářských panelů pro snazší a rychlejší opravy v případě poškození vozu.
Na závěr pak snad jen připomeňme, že elektrické hyper GT Automobili Pininfarina Battista je osazeno čtveřicí elektromotorů (každý pohání jedno kolo), které nabízejí nejvyšší systémový výkon 1417 kW (cca 1900 k) a nejvyšší točivý moment 2300 Nm.
Vůz by měl nabízet lepší zrychlení z 0 na 100 km/h než současné vozy Formule 1, namísto konkrétního čísla však výrobce uvádí pouze pod dvě sekundy. O napájení elektromotorů se stará baterie s kapacitou 120 kWh, která by měla zajistit dojezd až 476 km na jedno nabití (dle WLTP).