Plány PSA pro blízkou budoucnost: Přes sto nových aut v příštích dvou letech a expanze do světa
Strategický plán představila skupina PSA již v roce 2016 a jedním z pilířů bylo stát se globálním výrobcem automobilů. Od té doby získala společnost pod svá křídla Opel a Vauxhall, navíc se chystá vstoupit na několik nových trhů.
Právě to je jeden z cílů pro druhou fází plánu, která startuje letošním rokem a uskutečnit se má do roku 2021. Kromě nových destinací mají produkty skupiny PSA více vynikat zaměřením na elektrifikaci a digitální technologie.
A PSA to myslí opravdu vážně. Mimo Evropu chce do roku 2021 zvýšit tržby o 50 %. Pomoci má několik klíčových rozhodnutí: návrat Peugeotu na severoamerický trh, Citroën se zase objeví v Indii a Opel v Rusku. Francouzská automobilka se v USA neobjeví poprvé. Součástí tamního automobilového trhu se stala již v roce 1958, ale v roce 1991 se kvůli špatným prodejům stáhla. Zachován byl alespoň prodej v Mexiku, což ale zájemcům v USA a Kanadě nebylo nic platné. Auta zkrátka nesplňovala požadavky na prodej v těchto destinacích.
Skupina PSA chce do roku 2021 představit 116 nových automobilů včetně futuristických konceptů. Očekává se také vlna užitkových vozidel, které mají pomoci k růstu společnosti. Zároveň je jejím cílem snížení průměrného věku zákazníků o 3,5 roku.
Nezapomnělo se ani na elektrifikaci, se kterou už se napříč jednotlivými značkami postupně začalo. Do roku 2021 má PSA nabídnout elektrifikovanou verzi poloviny své flotily. O čtyři roky později už má být elektrifikovaný každý jeden model. Zároveň se firma soustředí na výzkum a vývoj pokročilých bezpečnostních a asistenčních systémů.