Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polestar: Nové modely dostanou čtyřválcový turbodiesel a elektromotor

Jan Mička
Diskuze (2)
Budoucnost Volva se bude ubírat směrem k elektrifikaci pohonných ústrojí. Tomuto systému se nebrání ani Polestar, který dělá ze švédských pohodářů opravdové bestie.

S příchodem pohonných jednotek Drive-E, které již švédská automobilka Volvo s úspěchem zakomponovala do nabídky některých svých modelů, nastává v rámci značky malá revoluce. Současné agregáty, patřící do rodiny Drive-E, mají v benzin i naftu spalujících verzích (čtyřválce T5, T6 a D4) shodný objem 1969 kubických centimetrů a kromě toho, že mají vykazovat (a vykazují) nízkou spotřebu paliva, položí základ nové éry elektrifikace.

Co si pod tím představit? Především spalovací motor vpředu, pohánějící kola přední nápravy a elektromotor vzadu, který se postará o pohon těch zadních. Takový systém není v rámci značky novinkou, podrobně jsme se s ním již seznámili v rámci představení plug-in hybridní verze modelu V60. Nyní se však tohoto nápadu chytla i společnost Polestar, která navíc nevylučuje dostupnost systému ERAD (Electric Rear Axle Drive) také ve spojení se vznětovými motory.

Hans Baath, šéf společnosti Polestar, navíc v rozhovoru pro britský Autocar prozradil, že vliv firmy nemusí být v budoucnu vynaložen pouze pro modely V60 a S60. Znamenalo by to tedy, že se setkáme s „nadopovonaným“ sedanem S80, sportovními verzemi nabízených SUV nebo či ostrého hatchbacku V40. Stranou by nakonec nemusela zůstat ani „sedmdesátková“ řada.

Jen tak brzy to ale nebude. O rozšíření nabídky společnosti Polestar se totiž hovořilo až ve spojitosti s novou generací vozů Volvo. Vzhledem k novému směru švédské automobilky se navíc pravděpodobně můžeme pod kapotami modelů Polestar rozloučit se šesti - či osmiválcovými motory. Ty totiž vzhledem ke stále přísnějším evropským regulím v budoucnu nahradí právě přeplňované agregáty Drive-E.

Jan Mička
Diskuze (2)
Avatar - Honza Mička
13. 5. 2014 10:27
Re: ?
Díky za upozornění ;-)
Avatar - Iv8
13. 5. 2014 09:14
?
Stranou by nakonec nemusela zůstat ani „sedmdesátkou“ řada.