Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tovární divize PoloStorico zrestaurovala nádherné Lamborghini Miura SV

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Essenská Techno Classica přivítala zmrtvýchvstání zlatého Lamborghini Miura SV. Překrásná práce!

Miura je považována mnohými za první supersport vůbec, i když jiní preferují starší Mercedes-Benz 300 SL (W198). Nutno dodat, že dnes obrovsky ceněný klasik nevynikal přílišnou kvalitou výroby a závodní technika v kabátku silničního auta byla logicky patřičně choulostivá. Jenže při pohledu na jedno z veleděl Marcella Gandiniho mu odpustíte veškeré mouchy.

„Lambo“ je vzrušující a nádherné. Firemní restaurátorské oddělení PoloStorico vzkřísilo jeden exemplář výkonnějšího modelu Super Veloce (SV). Ten měl stejný motor jako základní verze, tedy uprostřed uložený vidlicový dvanáctiválec 3,93 l, ale výkon zvýšený ze základních 350 koní (257 kW) na 385 k (283 kW). Dosáhlo se jej jiným načasováním vačky a úpravou karburátorů.

96 kusů ze 150 vyrobených dostalo oddělený mazací systém pětistupňové manuální převodovky, kovové hobliny z rychlostní skříně tak nezničily motor, což se dříve stávalo. Samozřejmě bylo nutné použít vhodný olej doporučený výrobcem. Miury P 400 SV se také lišily absencí „řas“ kolem hlavních světel, širšími zadními blatníky a prodlouženými koncovými reflektory. Mohly být vybaveny samosvorným diferenciálem na zadní nápravě.

Konkrétní vůz s číslem šasi 5030 zabral více než 2.000 hodin práce, renovovalo se vše od pohonné jednotky přes karoserii i kokpit. S použitím originálních dílů pro Miuru, které má samotné Lamborghini stále v katalogu a PoloStorico fyzicky na skladě. Taktéž původní odstín zlaté metalízy (Oro Metallizzato) dokázali lakýrníci znovu namíchat. Kovové části vozu jsou ošetřeny proti hnědému moru, tady se spíše uplatily současné ochranné nástřiky.

Krásně oživený kousek se objevil na firemním stánku na Techno Classice v Essenu vedle šasi Countach LP 400 Periscopio. I na něm restaurátoři „zuřícího býka“ v současné době pracují.

Divize vznikla loni a od března 2017 sídlí v nové budově, přímo v komplexu Automobili Lamborghini v Sant'Agatě Bolognese. Její součástí je i firemní archiv. Přesto, že italská značka z globálního pohledu příliš dlouhou historii nevyniká, je přebohatý. Renovovaná auta, musejí být více než deset let stará, posléze jsou certifikována podobně jako u konkurence v Maranellu.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
11. 4. 2017 12:34
Nejkrásnější auto
všech dob... :yes: