Tovární divize PoloStorico zrestaurovala nádherné Lamborghini Miura SV

 

Essenská Techno Classica přivítala zmrtvýchvstání zlatého Lamborghini Miura SV. Překrásná práce!

Miura je považována mnohými za první supersport vůbec, i když jiní preferují starší Mercedes-Benz 300 SL (W198). Nutno dodat, že dnes obrovsky ceněný klasik nevynikal přílišnou kvalitou výroby a závodní technika v kabátku silničního auta byla logicky patřičně choulostivá. Jenže při pohledu na jedno z veleděl Marcella Gandiniho mu odpustíte veškeré mouchy.

„Lambo“ je vzrušující a nádherné. Firemní restaurátorské oddělení PoloStorico vzkřísilo jeden exemplář výkonnějšího modelu Super Veloce (SV). Ten měl stejný motor jako základní verze, tedy uprostřed uložený vidlicový dvanáctiválec 3,93 l, ale výkon zvýšený ze základních 350 koní (257 kW) na 385 k (283 kW). Dosáhlo se jej jiným načasováním vačky a úpravou karburátorů.

96 kusů ze 150 vyrobených dostalo oddělený mazací systém pětistupňové manuální převodovky, kovové hobliny z rychlostní skříně tak nezničily motor, což se dříve stávalo. Samozřejmě bylo nutné použít vhodný olej doporučený výrobcem. Miury P 400 SV se také lišily absencí „řas“ kolem hlavních světel, širšími zadními blatníky a prodlouženými koncovými reflektory. Mohly být vybaveny samosvorným diferenciálem na zadní nápravě.

Konkrétní vůz s číslem šasi 5030 zabral více než 2.000 hodin práce, renovovalo se vše od pohonné jednotky přes karoserii i kokpit. S použitím originálních dílů pro Miuru, které má samotné Lamborghini stále v katalogu a PoloStorico fyzicky na skladě. Taktéž původní odstín zlaté metalízy (Oro Metallizzato) dokázali lakýrníci znovu namíchat. Kovové části vozu jsou ošetřeny proti hnědému moru, tady se spíše uplatily současné ochranné nástřiky.

Krásně oživený kousek se objevil na firemním stánku na Techno Classice v Essenu vedle šasi Countach LP 400 Periscopio. I na něm restaurátoři „zuřícího býka“ v současné době pracují.

Divize vznikla loni a od března 2017 sídlí v nové budově, přímo v komplexu Automobili Lamborghini v Sant'Agatě Bolognese. Její součástí je i firemní archiv. Přesto, že italská značka z globálního pohledu příliš dlouhou historii nevyniká, je přebohatý. Renovovaná auta, musejí být více než deset let stará, posléze jsou certifikována podobně jako u konkurence v Maranellu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
Zdroj: PoloStorico, Carscoops, Wiki

Štítky Lamborghini Video Supersport

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 






 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…