Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 (991): Nová generace oficiálně odhalena (foto, tapety, video)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (35)
V Česku bude možné nový model zakoupit od prosince 2011.

Podobně jako v roce 2004 při uvedení generace s interním označením 997 i nyní Porsche představuje zároveň základní Carreru a výkonnější Carreru S. Nová generace stojí na platformě s rozvorem náprav prodlouženým o 100 mm na 2450 mm a stejně jako všichni její předchůdci zůstává věrná tradičnímu uspořádání s motorem za zadní nápravou.

Designéři automobilky Porsche na nové platformě navrhli kupé, které je na první pohled jasnou devětestjedenáckou. Známá silueta se splývavou zádí zůstala zachována.

Porsche 911 je nyní delší a nižší. Na přídi zaujme řešení vstupů vzduchu spolu s denními světlomety i tvar hlavních světlometů. Z bočního pohledu vynikne při srovnání s předchozí generací nižší boční zasklení a štíhlejší záď.

Při konstrukci karoserie byly využity lehké hliníkové slitiny spolu s ocelí. Nová generace 911 má ve srovnání s tou odcházející až o 45 kg nižší hmotnost. Zároveň se ale může pochlubit vyšší tuhostí skeletu. Optimalizovány byly i aerodynamické vlastnosti karoserie a k zásadním novinkám patří širší výsuvný spoiler na zádi.

911 Carrera - Boxer 3,4 l (258 kW)

Za zadní nápravou je tradičně uložen plochý šestiválec. Základní model Carrera se dočkal snížení objemu z 3,6 l na 3,4 l. Nová pohonná jednotka disponuje výkonem 258 kW (350 k) a kupé s dvouspojkovou převodovkou PDK má akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,6 s (4,4 s s paketem Sport Plus). Současná 997 Carrera s výkonem 254 kW (345 k) zrychlí s PDK za 4,7 s (4,5 s Sport Plus).

Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu má být 8,2 litru benzinu na 100 km, což je o 1,6 litru méně než u předchůdce. Základní Carrera má jako první sportovní vůz značky Porsche emise CO2 pod hranicí 200 g/km, automobilka uvádí 194 g/km.

911 Carrera S - Boxer 3,8 l (294 kW)

Výkonnější provedení nese označení Carrera S a zůstává věrné objemu 3,8 litru. V nové generaci tato verze nabídne výkon 294 kW (400 k). Končící generace 997 v tomto provedení disponuje o 11 kW (15 k) nižším výkonem.

Porsche 911 Carrera S s dvouspojkovou převodovkou PDK zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 s, resp. s paketem Sport Plus za 4,1 s. Předchozí model akceleroval za 4,5 s, resp. 4,3 s. Podobně jako základní Carrera se i Carrera S může pochlubit nižší spotřebou paliva ve srovnání se svým předchůdcem. V kombinovaném cyklu spotřebuje 8,7 l benzinu na 100 km a to je o 1,5 l méně než u 997 Carrery S. Emise CO2 jsou u tohoto modelu 205 g/km.

Manuál se sedmi

Automobilka Porsche spolu s prvními informacemi o nové generaci 911 oficiálně potvrdila i použití nové sedmistupňové manuální převodovky pro tuto modelovou řadu. Ta má díky extrémně dlouhé sedmičce přispět k snížení spotřeby paliva při jízdě po dálnici. Ve městech se na hospodárném zacházení s palivem bude podílet start-stop systém. Alternativou k nové manuální převodovce bude již zmiňovaná dvouspojková převodovka PDK.

Novinka má ve srovnání se svým předchůdcem nabízet vedle nižší spotřeby a lepší podélné dynamiky i vylepšení jízdních vlastností. Na tom se má vedle tužší karoserie a delšího rozvoru podílet i širší rozchod kol vpředu, nová zadní náprava a elektromechanický posilovač řízení.

Inspirace z Carrery GT

Interiér nové generace Porsche 911 je inspirován supersportem Carrera GT a podobně jako Panamera nebo Cayenne má zvýšenou středovou konzolu. Vzdálenost mezi volantem a řadicí pákou je díky tomuto řešení velmi malá. Tradiční řešení pro 911 představuje umístění zapalování nalevo od volantu nebo pětice kruhových přístrojů.

K vidění na IAA, na českém trhu od prosince

Veřejnosti se nové Porsche 911 poprvé představí na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Nedočkaví zákazníci si mohou Carreru a Carreru S v Německu objednávat od 1. září 2011 a dodávky vozů klientům budou zahájeny 3. prosince letošního roku.

Ceny začínají na 88.037 euro (zhruba 2.160.000,- Kč) u Carrery a na 102.436 euro (okolo 2.510.000,- Kč) u Carrery S. Porsche uvádí ceny včetně 19% DPH pro Německo.

V Česku bude možné nový model 911 zakoupit od prosince 2011.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (35)
6. 4. 2012 08:40
...kombinovaná spotřeba by měla být 8.2 litru....
Když vezmeme fakt že ve městě si to vezme minimálně 12,takže mimo město by se s tím podle německých soudruhů mělo dát jet i pod 5 >:-[] >:-[] >:-[] Vidím že někdo se tu vůůůbec nestydí dělat z lidí blbce....
25. 8. 2011 22:23
Re: Dokonalost se těžko zdokonaluje
Něco na tom bude, nemůžu oponovat, zrovna s 911tkou nikoho neznám a sám ji ještě nemám.. :-) autíko v dobrém závidím :-)
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2011 00:08
Re: klub znalců
Nemenim. Ještě na to nemají cingrlatka v Techartu.. ;-)
Avatar - Ji/Ri
25. 8. 2011 00:07
Re: REKAPITULACE
Když myslíš, tygře... Dostals me, hombre... :'-( >:D začínáš psát jako cicinka Parda...nebo pipinka Carda? >:-[]
Avatar - Dylan McKay
24. 8. 2011 19:51
klub znalců
Vidím, že většině se 991 líbí. Těm co se nelíbí sice nechápu důvody, ale mě by se zase třeba nelíbily jejich holky. Každej má jinej vkus, ale mnohdy je v tom i dost velká neupřímnost.
Už jen z fotek a popisu jsem nadšenej! Nové fotky přinesly několik nových pohledů, a mě se o nové 911 začalo i zdát.

Já bych svoji 997 vyměnil, ale s ní bych musel vyměnit i manželku... ;-)