reklama


Porsche 911 (991): Nová generace oficiálně odhalena (foto, tapety, video)

Porsche 911 (991): Nová generace oficiálně odhalena (foto, tapety, video)

 
 

V Česku bude možné nový model zakoupit od prosince 2011.

Podobně jako v roce 2004 při uvedení generace s interním označením 997 i nyní Porsche představuje zároveň základní Carreru a výkonnější Carreru S. Nová generace stojí na platformě s rozvorem náprav prodlouženým o 100 mm na 2450 mm a stejně jako všichni její předchůdci zůstává věrná tradičnímu uspořádání s motorem za zadní nápravou.

Designéři automobilky Porsche na nové platformě navrhli kupé, které je na první pohled jasnou devětestjedenáckou. Známá silueta se splývavou zádí zůstala zachována.

Porsche 911 je nyní delší a nižší. Na přídi zaujme řešení vstupů vzduchu spolu s denními světlomety i tvar hlavních světlometů. Z bočního pohledu vynikne při srovnání s předchozí generací nižší boční zasklení a štíhlejší záď.

Při konstrukci karoserie byly využity lehké hliníkové slitiny spolu s ocelí. Nová generace 911 má ve srovnání s tou odcházející až o 45 kg nižší hmotnost. Zároveň se ale může pochlubit vyšší tuhostí skeletu. Optimalizovány byly i aerodynamické vlastnosti karoserie a k zásadním novinkám patří širší výsuvný spoiler na zádi.

911 Carrera - Boxer 3,4 l (258 kW)

Za zadní nápravou je tradičně uložen plochý šestiválec. Základní model Carrera se dočkal snížení objemu z 3,6 l na 3,4 l. Nová pohonná jednotka disponuje výkonem 258 kW (350 k) a kupé s dvouspojkovou převodovkou PDK má akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,6 s (4,4 s s paketem Sport Plus). Současná 997 Carrera s výkonem 254 kW (345 k) zrychlí s PDK za 4,7 s (4,5 s Sport Plus).

Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu má být 8,2 litru benzinu na 100 km, což je o 1,6 litru méně než u předchůdce. Základní Carrera má jako první sportovní vůz značky Porsche emise CO2 pod hranicí 200 g/km, automobilka uvádí 194 g/km.

911 Carrera S - Boxer 3,8 l (294 kW)

Výkonnější provedení nese označení Carrera S a zůstává věrné objemu 3,8 litru. V nové generaci tato verze nabídne výkon 294 kW (400 k). Končící generace 997 v tomto provedení disponuje o 11 kW (15 k) nižším výkonem.

Porsche 911 Carrera S s dvouspojkovou převodovkou PDK zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 s, resp. s paketem Sport Plus za 4,1 s. Předchozí model akceleroval za 4,5 s, resp. 4,3 s. Podobně jako základní Carrera se i Carrera S může pochlubit nižší spotřebou paliva ve srovnání se svým předchůdcem. V kombinovaném cyklu spotřebuje 8,7 l benzinu na 100 km a to je o 1,5 l méně než u 997 Carrery S. Emise CO2 jsou u tohoto modelu 205 g/km.

Manuál se sedmi

Automobilka Porsche spolu s prvními informacemi o nové generaci 911 oficiálně potvrdila i použití nové sedmistupňové manuální převodovky pro tuto modelovou řadu. Ta má díky extrémně dlouhé sedmičce přispět k snížení spotřeby paliva při jízdě po dálnici. Ve městech se na hospodárném zacházení s palivem bude podílet start-stop systém. Alternativou k nové manuální převodovce bude již zmiňovaná dvouspojková převodovka PDK.

Novinka má ve srovnání se svým předchůdcem nabízet vedle nižší spotřeby a lepší podélné dynamiky i vylepšení jízdních vlastností. Na tom se má vedle tužší karoserie a delšího rozvoru podílet i širší rozchod kol vpředu, nová zadní náprava a elektromechanický posilovač řízení.

Inspirace z Carrery GT

Interiér nové generace Porsche 911 je inspirován supersportem Carrera GT a podobně jako Panamera nebo Cayenne má zvýšenou středovou konzolu. Vzdálenost mezi volantem a řadicí pákou je díky tomuto řešení velmi malá. Tradiční řešení pro 911 představuje umístění zapalování nalevo od volantu nebo pětice kruhových přístrojů.

K vidění na IAA, na českém trhu od prosince

Veřejnosti se nové Porsche 911 poprvé představí na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Nedočkaví zákazníci si mohou Carreru a Carreru S v Německu objednávat od 1. září 2011 a dodávky vozů klientům budou zahájeny 3. prosince letošního roku.

Ceny začínají na 88.037 euro (zhruba 2.160.000,- Kč) u Carrery a na 102.436 euro (okolo 2.510.000,- Kč) u Carrery S. Porsche uvádí ceny včetně 19% DPH pro Německo.

V Česku bude možné nový model 911 zakoupit od prosince 2011.

Jake.auto.cz: Porsche 911 (přehled testů a dalších článků)

Video

Anketa

Ohodnoťte design Porsche 911 (991) jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Egypt ztíží rozvody. Nově budou moci jen se svolením duchovního Egypt ztíží rozvody. Nově budou moci jen se svolením duchovního

Egyptský prezident Abdal Fattáh Sísí chce nový zákon,…

Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD

Zdeněk Bakala se zbavil další firmy napojené na těžební…

Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek

Svěřenský fond, kam ministr financí a šéf hnutí ANO…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Porsche 911 (991): Nová generace oficiálně…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Lego není jediný výrobce stavebnic, který umí Porsche 911 (+video) Lego není jediný výrobce stavebnic, který umí Porsche 911 (+video)

Německý Playmobil má své bohaté nabídce figurek a…

Už došlo i na Porsche 911 GTS: Má nové biturbo a 450 koní Už došlo i na Porsche 911 GTS: Má nové biturbo a 450 koní

Facelift přinesl modelu Porsche 911 GTS také úplně nový,…

 



 
Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace a proč má reproduktor v sedačce?

Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace?

Dnes 14:51

Nissan označuje novou Micru za revoluční auto. Změnil se totiž její design, technika i velikost. A pozor, v žádném případě to není Clio s odlišnou karoserií!




Blesk.cz

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora světa se možná zmenšila

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora…

Nejvyšší hora světa Mount Everest kvůli nedávným zemětřesením už možná neměří rekordních 8848 metrů. Indie se…

Marie Doležalová slaví 30! V roli lesby byla skvělá, až StarDance ji proslavila!

Marie Doležalová slaví 30! V roli lesby byla skvělá,…

Když Marie Doležalová (30) vstoupila poprvé na taneční parket ve StarDance, moc šancí jí nikdo nedával. Ale kolo…

 

iSport.cz

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne jen fandit z lavičky

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne…

V první polovině ledna ještě absolvoval soustředění se Slavií v Číně, ale jeho pozice v kádru „sešívaných“ pro…

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a nevýrazný Moravec

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a…

Do startu biatlonového mistrovství světa v Hochfilzenu zbývá pouhých šestnáct dní. A přípravy jsou v plném…

 

Reflex.cz

Nebezpečím není globalizace, ale neschopnost národních ekonomik konkurovat

Nebezpečím není globalizace, ale neschopnost…

Řešení problémů ekonomické globalizace je teoreticky snadné – vzdělání, dovednosti založené na vzdělávání a…

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent. Policie zaznamenala i méně vražd

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent.…

V Česku loni meziročně klesla kriminalita o 12 procent na 217.927 trestných činů. Klesající trend policisté…

 
 
reklama