Porsche 911 Carrera 2.7 RS: Ceny čisté klasiky letí vzhůru

 

Ceny některých klasických, ale pořád ještě relativně mladých aut stoupají do takřka nebeských výšin. Určitě vás napadne třeba Lamborghini Miura. Ale ani Porsche se nemají za co stydět.

Porsche 911 nebylo levné nikdy a není ani jako veterán. Ale pochopitelně ne všechny verze mají vysokou hodnotu po čtyřiceti nebo padesáti letech. U jiných zase rapidně roste. Takovým příkladem je slavná Carrera 2.7 RS. Okřídlená devětsetjedenáctka s tím správným nápisem na bocích je klasikou a prvním skutečně ostrým modelem pro běžný silniční provoz. Přišla až po deseti letech od premiéry původní 901 a vyráběla se polovinu této doby (1972-1977).

Ceny Carrery RS se v zádi uloženým vzduchem chlazeným plochým šestiválcem 2,69 l o výkonu 154 kW při 6300 otáčkách vzrostly za dekádu skoro osminásobně. Skalní fanoušci ji považují za tu úplně nejčistší ze všech. Jenže, podle britského Telegraphu se ještě před deseti lety dal RS Touring pořídit za 65 tisíc liber. Nebudeme teď řešit, že na začátku osmdesátek jste za lehce ojetý kus zaplatili jen devět tisíc v bankovkách s královnou. Byla přece nějaká ta krize, inflace a tak dále. Jenže v roce 2011 částky nutné ke koupi jednoho kusu globálně přesáhly 200 tisíc a aktuálně už atakovaly půlmilionovou metu. To je o 669 % více než dekádu nazpět. Kdepak, tady nejde jen o inflaci!

Nezávislý specialista na Porsche Autofarm z Oxfordshire má v současné době v nabídce jeden světle žlutý cestovní kousek ročníku 1973 s číslem podvozku 911 360 0814 a registrační značkou HWK 832L. Tři předchozí majitelé, kompletní historie včetně servisní knihy a manuálu, zcela původní šasi s rozvorem 2270 mm i motor, o nádherných kolech Fuchs nemluvě. Agregát s rozvodem OHC a vstřikováním Bosch i pětistupňová manuální převodovka vyžadovaly pouze výměnu spotřebního materiálu, pro jistotu ale byly kompletně rozebrány a zrepasovány, o to se postaral v roce 1986 Paul Edwards. Převodné ústrojí mělo na starosti nejvýše 255 N.m v maximálních 5100 otáčkách, které přenášelo dozadu. Karoserie musela v letech 1991-1993 projít kompletní renovací, protože se na ní zub času (a také nějaká ta koroze) prostě podepsaly. Připomeňme, že tahle ostrá 911 měřila na délku jen 4,1 m, byla 1,61 m široká a 1,32 m nízká. Do roku 1985 přitom konkrétní žluté auto jezdilo v Německu, takže má volant vlevo, pak si jej pořídil šéf britského zastoupení Volkswagenu a Audi.

Podpis Dereka Bella na popelníku, kdysi dávno pilota F1 a později úspěšného závodníka s prototypy Porsche se dovnitř dostal asi až v Anglii. Ale je tam! Za svůj dlouhý život vůz najel 210.868 km, účastnil se klubových závodů a nevyžaduje žádné další investice. Jedinou modernu uvnitř představuje rádio Becker Mexico s MP3. Divíte se, že za něj chce prodejce údajně zhruba 600 tisíc liber, tedy 21,4 milionu korun?

Ona tahle sotva tunová (konkrétně 1010 kg lehká) raketa umí i dnes stovku za 5,7 s a rozjede se na 240 km/h. Ale kdo by ji takhle ničil? A to se občas ještě objeví originál odlehčená verze RS Lightweight, jenže ty se vždycky draží, konečné sumy jsou velmi individuální. Ale nějakých 32 milionů, tentokrát opět v přepočtu v českých korunách není žádným problémem. Za starší porsche to představuje opravdu hodně peněz, jenomže také určitě investice do budoucnosti... A o ni jde přece především.

JAKE.AUTO.CZ: Klasické Porsche 911 z let 1964-1989 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 
Zdroj: Autofarm, Telegraph, Auta5P

Štítky Porsche Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Porsche 911 GT2 RS: Nejvýkonnější 911 ve velké galerii Porsche 911 GT2 RS: Nejvýkonnější 911 ve velké galerii

Porsche v souvislosti s prezentací modelu 911 GT2 RS v…

Obyčejné Porsche? Tahle 911 Turbo má ve své zádi motor z F1 Obyčejné Porsche? Tahle 911 Turbo má ve své zádi motor z F1

Na první pohled toto Porsche 911 Turbo z osmdesátých let…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…