Porsche 911 dostane šestiválec 3.0 Turbo
Premiéra modernizovaného Porsche 911 se odehraje na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, ale již nyní známe některé detaily ohledně úprav v oblasti designu a německý Auto Bild je doplňuje o prozatím nejpřesnější informace o pohonných jednotkách.
V případě pohonných jednotek bylo doposud jisté jen zachování počtu šesti válců a použití přeplňování, ale o spekulovalo se ohledně objemu a výkonu.
Aktuální modely 911 Carrera a 911 Carrera S s atmosférickými plochými šestiválci se od sebe odlišují objemem motoru 3,4 l a 3,8 l. Samozřejmostí jsou i různé výkony, kdy základní provedení nabízí 257 kW (350 k), zatímco Carrera S má 294 kW (400 k).
Po modernizaci mají mít podle Auto Bildu oba výše zmíněné modely v zádi nově vyvinutý přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0 litru. Porsche 911 Carrera s tímto motorem pak má disponovat výkonem 272 kW (370 k) a Carrera S má nabízet 309 kW (420 k).
Nový motor má sice poskytovat o 15 kW (20 k) vyšší výkon, ale zároveň má mít nižší spotřebu paliva a to až o 1,2 l benzinu na 100 km.
Hodnota točivé momentu se může u modernizovaných Porsche 911 údajně oproti současným verzím zvýšit až o 60 N.m, což znamená pro Carreru až 450 N.m a pro Carreru S rovných 500 N.m.
Změny viditelné na první pohled se budou týkat především designu kapoty motoru a předního i zadního nárazníku, v jehož případě došlo k odhalení prostřednictvím snímku modernizovaného Porsche v Praze. Na ně pak mají navazovat úpravy v provedení předních světlometů a grafice koncových svítilen.