Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 dostane šestiválec 3.0 Turbo

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
V modernizovaném provedení se modely 911 Carrera a 911 Carrera S již nejspíš nebudou odlišovat objemem motoru, ale jen jeho výkonem.

Premiéra modernizovaného Porsche 911 se odehraje na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, ale již nyní známe některé detaily ohledně úprav v oblasti designu a německý Auto Bild je doplňuje o prozatím nejpřesnější informace o pohonných jednotkách.

V případě pohonných jednotek bylo doposud jisté jen zachování počtu šesti válců a použití přeplňování, ale o spekulovalo se ohledně objemu a výkonu.

Aktuální modely 911 Carrera a 911 Carrera S s atmosférickými plochými šestiválci se od sebe odlišují objemem motoru 3,4 l a 3,8 l. Samozřejmostí jsou i různé výkony, kdy základní provedení nabízí 257 kW (350 k), zatímco Carrera S má 294 kW (400 k).

Po modernizaci mají mít podle Auto Bildu oba výše zmíněné modely v zádi nově vyvinutý přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0 litru. Porsche 911 Carrera s tímto motorem pak má disponovat výkonem 272 kW (370 k) a Carrera S má nabízet 309 kW (420 k).

Nový motor má sice poskytovat o 15 kW (20 k) vyšší výkon, ale zároveň má mít nižší spotřebu paliva a to až o 1,2 l benzinu na 100 km.

Hodnota točivé momentu se může u modernizovaných Porsche 911 údajně oproti současným verzím zvýšit až o 60 N.m, což znamená pro Carreru až 450 N.m a pro Carreru S rovných 500 N.m.

Změny viditelné na první pohled se budou týkat především designu kapoty motoru a předního i zadního nárazníku, v jehož případě došlo k odhalení prostřednictvím snímku modernizovaného Porsche v Praze. Na ně pak mají navazovat úpravy v provedení předních světlometů a grafice koncových svítilen.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
25. 7. 2015 12:39
Re: Je třeba se na to dívat z té lepší stránky:)
Samozřejmě. Rozdíl je ovšem v tom, že to, co se před pár lety povazovalo treba za tu dost šílenou hodnotu a znamenalo často drahé a zásadní zásahy do motoru, je při současném stavu techniky otázkou sériové produkce nebo její levné modifikace, kdy i různé rodinné vozítka mají motory výkonově srovnatelné s nedávnými supersporty.
25. 7. 2015 12:09
Re: Neexistuje
U starší metodiky měření to nebyl až takový problém. Nová je ovšem nereálná do té míry, že běžný řidič při normální jízdě je obvykle 20 - 30% nad tuto "normovanou". Možná je někdo schopen jezdit i pod NEDC, ale pak, pokud jde skutečně o klasickou kombinaci, se jedná o jízdu vcelku extrémně nenormální a pocitově nepřirozenou, hluboko pod vyuvyužitím výkonového a dynamického potenciálu motoru.
25. 7. 2015 11:43
Re: Neexistuje
Kazdy motor ( o to turbo) umi jezdit za mene nez je udavano,zalezi jen na provoznich podminkach...(mesto-mimomesto. Studeny-teply motor atd.)
25. 7. 2015 10:59
Re: Je třeba se na to dívat z té lepší stránky:)
No "dnes"... Tunilo se vzdycky a treba s koncernovym 1.8T lze dosahnout dost silenych hodnot.
25. 7. 2015 10:56
Re: Neexistuje
Novy testovaci cyklus se pripravuje, zatim by stacilo prevzit americky model. Technicky udaj je take maximalni rychlost, akcelerace, hmotnost, vykon a ackoli jsou i tyto udaje dosazitelne za specifickych podminek, tak odpovidaji. Ty odchylky u spotreby jsou u turbomotoru opravdu velke (to, ze ty se hodnot drzis jeste nic neznamena) a mimojine diky temto testum prakticky vymizely atmosfericke motory, ktere naopak umely jezdit za mene, nez tabulka.