Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 dostane atmosférický motor a šestistupňový manuál

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Ne všechny modely Porsche 911 po modernizaci budou pohánět ploché motory s turbem. Druhou výjimkou je GT3.

V Ženevě Porsche představilo limitovanou edici 911 R. V její zádi brumlá velký čtyřlitrový šestiválcový boxer s 368 kW, který se obejde bez turba. Jménem navazuje na původní model z roku 1967, kterému vzdává hold. Podobně na tom bude i nová hardcore GT3, která dosud modernizací neprošla. Jak to tak vypadá, tak nikoli až v další generaci, ale už po faceliftu! Včetně možná trochu staromódní, ale zároveň klasické šestistupňové mechanické převodovky, i když pouze za příplatek. Připomeňme, že dosavadní model měl taktéž nedopovaný motor s objemem 3,8 l/350 kW, standardní ústrojí však reprezentovalo sedmistupňové dvouspojkové PDK. Což dost lidí neslo ne zrovna libě.

Nejedná se o žádnou spekulaci, informaci potvrdil ten nejpovolanější, Andreas Preuninger, člověk, který je zodpovědný u Porsche za všechny modely GT. Preuninger prohlásil, že Zuffenhausen i přes momentální emisní turbošílenství zachová atmosférická auta pro opravdu horlivé puristy a fanoušky, kteří na ně mají dost peněz. To zní dobře, ne?

Limitka 911 R ostatně vzešla z původního prototypu manuální GT3, pro ni ale nakonec zvolili dvouspojku. To se v blízké budoucnosti změní... „Testovali jsme auto ve specifikaci GT3 s manuálem a všem se líbilo“, řekl Preuninger, tento vůz se zrodil v roce 2013. „Manuál měl pořád dost pozitivních stránek. Pak jsme sundali ten velký spoiler, trochu vůz odlehčili, přidali pruhy a klasický interiér. V tomto bodě jsme ho ukázali šéfovi. Líbil se mu, ale nebyla pro něj kapacita, takže práce začaly až před 13 měsíci. To je hodně krátká doba.“ Přesto se 911 R zrodila.

Skorozávodní 911 GT3 RS, která už se na běžné silnice moc nehodí, ale zůstane u sedmistupňového PDK. Turbo pak uvidíme i v GT2 a GT2 RS, tam však přeplňování není ničím novým... Přijdou na řadu v roce 2017. Preuninger k němu uvedl: „GT2 hraje jinou roli, úplná bestie to sice nebude, ale respekt bude určitě potřebovat.”. GT3 RS v současné podobě pohání čtyřlitr bez turba s 368 kW, tedy stejný jako v případě horké novinky. Čeká se také na to, za jak dlouho si „erko“ klientela rozebere. Už online odezva byla všeříkající, takže nakonec vznikne ve stylových 991 exemplářích, aktuální série přece nese takové kódové označení i po faceliftu. Jenže původně jich mělo být jen šest stovek...

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Avatar - simon_sez
8. 3. 2016 10:39
Re: Klacek bychom meli uz prestat resit
to nikoho nezaujima, kolko sa ich predalo, na diskusiach BY si (nie len) Porsche kazdy kupil jedine atmosfera + MT + RWD >:D

po tejto sprave lepim plagat Porsche spat na stenu ;-)
Avatar - Bully_
8. 3. 2016 00:31
Re: Palec hore pro Porsche
Ne, ja myslim v opravdu zabavnem aute, jenom proste ne s V8 reaktorem pod kapotou a dvema tunami vahy. O tomhle prave pisu, ze se to se zabavou v drtive vetsine pripadu vylucuje, pokud .... viz prispevek, na ktery reagujes.
Avatar - CHerokee
7. 3. 2016 21:45
Re: Klacek bychom meli uz prestat resit
Neplatí to obecně, ale jinak u nás je to drahé. Že ještě perolheadi nevymřeli je vidět v Evropě - u Posche zájem o 911R, Cayman GT4 nebo teď tlak na GT3 s manuálem. Ale i jiné vozy - Jaguar dělá F-Type s manuálem, a z Amerik se v Evropě prodá 51 % Mustangů s manuálem....zajímavé ani jeden vůz s turbem z těchto :-) .
Avatar - CHerokee
7. 3. 2016 21:41
Re: Palec hore pro Porsche
Jel a za necelé dva týdny pro něj jdu. Nebude jediný v rodině... 67 Shelby GT500.
Avatar - Bully_
7. 3. 2016 21:04
Re: Palec hore pro Porsche
Uz jsi s podobnym autem vubec nekdy jel? V8 neni vubec zadna podminka zabavy. Obrovsky motor ve velkem a tezkem aute ma svoje kouzlo, ale se zabavou se muze klidne i vylucovat. Teda pokud neni zabavou jenom ten zvuk a pocit "svagr ma bagr, pro poteseni, kdyz nadzvedava drapak, tak citi ze je chlapak, .." :-)