reklama


2.3. 2016 Michal Fokt

Porsche 911 R: Pět stovek atmosférických koní s manuálem

 

Tak tohle je návrat ke kořenům jaksepatří. Elfer bez čtyřkolky, dvouspojky a turba, prostě čistokrevný sporťák, jak má být.

Rok co rok pravověrní příznivci sportovních aut spílají automobilkám, že vyřazují z nabídky manuální převodovky a nahrazují je dvouspojkami a automaty, zadokolky ustupují čtyřkolkám a na kafe vás neláká sexy spolujezdkyně, ale palubní počítač. Řada značek už s manuály definitivně skončila, jinde jsou na vymření, Porsche nevyjímaje. Ale teď přichází velmi sympatická náplast na rozšklebenou jizvu na duši - 911 R.

Novinka je prezentována jako "low volume special series", takže spíše, než o návrat starých časů jde možná naopak o rozloučení se s nimi, ale i kdyby tomu tak bylo, derniéra to je vskutku na úrovni. A o co tedy vlastně kráčí? Označení R odkazuje na limitovanou homologační sérii z roku 1967, nutnou pro tehdejší závodní program značky a v duchu tohoto odkazu Porsche 911 R dostává plochý šestiválec o objemu 4,0 l. Ano, ten samým, co má GT3 RS, tedy s výkonem 500 koní při 8000 otáčkách, točivým momentem 460 Nm při 6250 otáčkách a omezovačem v 8500/min. Síla šestiválce jde na zadní kola o šířce 305 mm, vpředu jsou 245mm „salámy“. Velmi „oldschoolová“ je papírová spotřeba 13,3 l na 100 km.

Jenže 911 R je také prošpikováno lehkými materiály, jako je hořčík, karbon a polykarbonát a chybí tlumící hmoty a další nezbytnosti (jako třeba vnitřní kliky dveří), jenže je ještě o 50 kg lehčí, má jen 1370 kg! Mělo by tedy být schopné "eresku" ukázat záda. Stovku zvládne za 3,8 s a rozjede se na rychlost 323 km/h. Standardem jsou karbonkeramické brzdy s průměrem kotoučů 410 a 390 mm, zdvihací systém přední nápravy (+30 mm) pro překonávání nerovností, automatické meziplyny (volitelné!), PSM naladěné motorsportovým oddělením, aktivní řízení kol zadní nápravy, mechanický samosvor a za příplatek lze pořídit mimo jiné třeba lehčí setrvačník, popřípadě "lze nechtít" klimatizaci nebo navigaci.

Pokud si Porsche tímto způsobem chtělo ověřit, jestli ještě existuje trh pro auta s atmosférou a manuálem, pak je třeba říci, že zcela jistě existuje. Omezená série, čítající stylově 991 kusů, totiž byla rozebraná ještě před oficiální premiérou a to i přesto, že za auto ve Stuttgartu chtějí 190 tisíc euro, tedy téměř 5,2 milionu korun. Šťastní majitelé začnou svá auta dostávat od června.

Video

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny

Apple bude největším nájemcem kanceláří v právě…

Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem

Proti neoliberálním a konzervativním politikám a proti…

V mnoha hospodách se těžce podvádí, říká hostinský z Divoké Šárky V mnoha hospodách se těžce podvádí, říká hostinský z Divoké Šárky

„Lidi k nám musí přijít, i kdyby nechtěli,“ žertuje v…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Nárazovými testy Euro NCAP prošly další novinky na trhu.…

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Na evropský trh by mohlo dorazit nové nejlevnější auto.…

 




Porsche 911 RSR šokuje motorem uloženým uprostřed! Porsche 911 RSR šokuje motorem uloženým uprostřed!

Nejvýše postavený typ v hierarchii závodních derivátů…

TechArt GTstreet R: Ohromující výkon a vzhled pro Porsche 911 Turbo TechArt GTstreet R: Ohromující výkon a vzhled pro Porsche 911 Turbo

Nový TechArt GTstreet R je pokračovatelem dlouhé linie…

 



 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Dnes 08:00

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Herečka Vlastina Svátková čeká třetí dítě: Zase kluka!

Herečka Vlastina Svátková čeká třetí dítě: Zase kluka!

Vlastina Svátková (34), známá z filmu Gangster Ka nebo seriálu První krok, je potřetí těhotná! Herečka, která se…

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval po trase Karavany svobody

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval…

Desítky tisíc Kubánců se během posledních tří dnů přišly rozloučit se svým revolučním vůdcem Fidelem Castrem,…

 

iSport.cz

Barcelona – Real Madrid 1:1. Ramos vyrovnal El Clásico v poslední minutě!

Barcelona – Real Madrid 1:1. Ramos vyrovnal El…

Zase on! Obránce Realu Madrid Sergio Ramos opět dokázal, že je střelcem důležitých gólů. Kapitán „bílého baletu“…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama