reklama


2.3. 2016 Michal Fokt

Porsche 911 R: Pět stovek atmosférických koní s manuálem

 

Tak tohle je návrat ke kořenům jaksepatří. Elfer bez čtyřkolky, dvouspojky a turba, prostě čistokrevný sporťák, jak má být.

Rok co rok pravověrní příznivci sportovních aut spílají automobilkám, že vyřazují z nabídky manuální převodovky a nahrazují je dvouspojkami a automaty, zadokolky ustupují čtyřkolkám a na kafe vás neláká sexy spolujezdkyně, ale palubní počítač. Řada značek už s manuály definitivně skončila, jinde jsou na vymření, Porsche nevyjímaje. Ale teď přichází velmi sympatická náplast na rozšklebenou jizvu na duši - 911 R.

Novinka je prezentována jako "low volume special series", takže spíše, než o návrat starých časů jde možná naopak o rozloučení se s nimi, ale i kdyby tomu tak bylo, derniéra to je vskutku na úrovni. A o co tedy vlastně kráčí? Označení R odkazuje na limitovanou homologační sérii z roku 1967, nutnou pro tehdejší závodní program značky a v duchu tohoto odkazu Porsche 911 R dostává plochý šestiválec o objemu 4,0 l. Ano, ten samým, co má GT3 RS, tedy s výkonem 500 koní při 8000 otáčkách, točivým momentem 460 Nm při 6250 otáčkách a omezovačem v 8500/min. Síla šestiválce jde na zadní kola o šířce 305 mm, vpředu jsou 245mm „salámy“. Velmi „oldschoolová“ je papírová spotřeba 13,3 l na 100 km.

Jenže 911 R je také prošpikováno lehkými materiály, jako je hořčík, karbon a polykarbonát a chybí tlumící hmoty a další nezbytnosti (jako třeba vnitřní kliky dveří), jenže je ještě o 50 kg lehčí, má jen 1370 kg! Mělo by tedy být schopné "eresku" ukázat záda. Stovku zvládne za 3,8 s a rozjede se na rychlost 323 km/h. Standardem jsou karbonkeramické brzdy s průměrem kotoučů 410 a 390 mm, zdvihací systém přední nápravy (+30 mm) pro překonávání nerovností, automatické meziplyny (volitelné!), PSM naladěné motorsportovým oddělením, aktivní řízení kol zadní nápravy, mechanický samosvor a za příplatek lze pořídit mimo jiné třeba lehčí setrvačník, popřípadě "lze nechtít" klimatizaci nebo navigaci.

Pokud si Porsche tímto způsobem chtělo ověřit, jestli ještě existuje trh pro auta s atmosférou a manuálem, pak je třeba říci, že zcela jistě existuje. Omezená série, čítající stylově 991 kusů, totiž byla rozebraná ještě před oficiální premiérou a to i přesto, že za auto ve Stuttgartu chtějí 190 tisíc euro, tedy téměř 5,2 milionu korun. Šťastní majitelé začnou svá auta dostávat od června.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan chce znovuzavedení trestu smrti a pro sebe větší pravomoci Erdogan chce znovuzavedení trestu smrti a pro sebe větší pravomoci

Pokud znovuzavedení trestu smrti neschválí turecký…

Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice

Dozorčí rada německé automobilové skupiny Volkswagen…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

 




Lego není jediný výrobce stavebnic, který umí Porsche 911 (+video) Lego není jediný výrobce stavebnic, který umí Porsche 911 (+video)

Německý Playmobil má své bohaté nabídce figurek a…

Už došlo i na Porsche 911 GTS: Má nové biturbo a 450 koní Už došlo i na Porsche 911 GTS: Má nové biturbo a 450 koní

Facelift přinesl modelu Porsche 911 GTS také úplně nový,…

 



 
Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Dnes 18:47

Někdy to vypadá, jako kdyby se kola automobilu jedoucího určitým směrem otáčela nebo dokonce stála, přestože pohyb vozu je jasně zřetelný. Čím to je?




Blesk.cz

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby se nepřidali k teroristům

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby…

Východní Libye zakázala občanům mezi 18 a 45 lety vycestovat bez povolení úřadů. Řada z těch, kdo zemi opustí,…

Policisté si to rozdali ve služebním autě: Hlášení o loupeži úplně ignorovali!

Policisté si to rozdali ve služebním autě: Hlášení o…

Policisté byli přistiženi přímo při činu! Muž a žena v uniformě se oddávali intimním hrátkám při službě v…

 

iSport.cz

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku, Pardubice dál padají

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku,…

Hokejisté Liberce měli dnes první příležitost obhájit Prezidentský pohár. V rámci kompletního 49. kola bojovali…

GALERIE: Nové vozy ve formuli 1? Obří zadek i odvážný návrat do historie

GALERIE: Nové vozy ve formuli 1? Obří zadek i…

Sezona Formule 1 ještě nezačala, pár týdnu si motorističtí nadšenci musí počkat. Ale už nyní je stáje navnazují…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama