2.3. 2016 Michal Fokt

Porsche 911 R: Pět stovek atmosférických koní s manuálem

 

Tak tohle je návrat ke kořenům jaksepatří. Elfer bez čtyřkolky, dvouspojky a turba, prostě čistokrevný sporťák, jak má být.

Rok co rok pravověrní příznivci sportovních aut spílají automobilkám, že vyřazují z nabídky manuální převodovky a nahrazují je dvouspojkami a automaty, zadokolky ustupují čtyřkolkám a na kafe vás neláká sexy spolujezdkyně, ale palubní počítač. Řada značek už s manuály definitivně skončila, jinde jsou na vymření, Porsche nevyjímaje. Ale teď přichází velmi sympatická náplast na rozšklebenou jizvu na duši - 911 R.

Novinka je prezentována jako "low volume special series", takže spíše, než o návrat starých časů jde možná naopak o rozloučení se s nimi, ale i kdyby tomu tak bylo, derniéra to je vskutku na úrovni. A o co tedy vlastně kráčí? Označení R odkazuje na limitovanou homologační sérii z roku 1967, nutnou pro tehdejší závodní program značky a v duchu tohoto odkazu Porsche 911 R dostává plochý šestiválec o objemu 4,0 l. Ano, ten samým, co má GT3 RS, tedy s výkonem 500 koní při 8000 otáčkách, točivým momentem 460 Nm při 6250 otáčkách a omezovačem v 8500/min. Síla šestiválce jde na zadní kola o šířce 305 mm, vpředu jsou 245mm „salámy“. Velmi „oldschoolová“ je papírová spotřeba 13,3 l na 100 km.

Jenže 911 R je také prošpikováno lehkými materiály, jako je hořčík, karbon a polykarbonát a chybí tlumící hmoty a další nezbytnosti (jako třeba vnitřní kliky dveří), jenže je ještě o 50 kg lehčí, má jen 1370 kg! Mělo by tedy být schopné "eresku" ukázat záda. Stovku zvládne za 3,8 s a rozjede se na rychlost 323 km/h. Standardem jsou karbonkeramické brzdy s průměrem kotoučů 410 a 390 mm, zdvihací systém přední nápravy (+30 mm) pro překonávání nerovností, automatické meziplyny (volitelné!), PSM naladěné motorsportovým oddělením, aktivní řízení kol zadní nápravy, mechanický samosvor a za příplatek lze pořídit mimo jiné třeba lehčí setrvačník, popřípadě "lze nechtít" klimatizaci nebo navigaci.

Pokud si Porsche tímto způsobem chtělo ověřit, jestli ještě existuje trh pro auta s atmosférou a manuálem, pak je třeba říci, že zcela jistě existuje. Omezená série, čítající stylově 991 kusů, totiž byla rozebraná ještě před oficiální premiérou a to i přesto, že za auto ve Stuttgartu chtějí 190 tisíc euro, tedy téměř 5,2 milionu korun. Šťastní majitelé začnou svá auta dostávat od června.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn,…

Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




Vyberte si: Novou Fabii, nebo zvýšení výkonu o 30 koní u Porsche 911? Vyberte si: Novou Fabii, nebo zvýšení výkonu o 30 koní u Porsche 911?

Porsche modifikovalo slavnou devětsetjedenáctku. Facelift…

Sériové Porsche 911 s motorem uprostřed se může stát skutečností Sériové Porsche 911 s motorem uprostřed se může stát skutečností

Porsche se přestává bránit možnému vzniku modelu 911 v…

 



 
Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Včera

V Estonsku jsme se poprvé svezli s nástupcem yetiho, karoqem. To ale nebylo jediné překvapení, které na nás čekalo.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice. Skolil ho zápal plic

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice.…

Bývalý americký prezident George Bush starší se od poloviny dubna zotavoval v houstonské nemocnici z lehkého…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Jihlava – Brno 3:0. Domácí slaví, Zbrojovka v problémech

CELÝ SESTŘIH: Jihlava – Brno 3:0. Domácí slaví,…

Fotbalisté Jihlavy porazili v 26. ligovém kole Brno 3:0. Vysočina rozhodla o výhře třemi góly v druhém poločase,…

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí. Zlato je můj sen

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších…

Bez vytáček přiznává, že to pro něj bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře. Jít do risku a bez smlouvy v…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…