Porsche 911 GT3: Modernizace a posílení nejrychlejšího atmosférického Porsche

Porsche 911 GT3: Modernizace a posílení nejrychlejšího atmosférického Porsche

 
 

Na březnovém autosalonu v Ženevě se představí Porsche 911 GT3 ve faceliftované podobě. Součástí modernizace bude také posílení motoru o 15 kW na výsledných 320 kW a řada dalších technických vylepšení. V Evropě se k prvním zákazníkům dostane v květnu.

911 GT3 je v nabídce Porsche nejvýkonnějším a nejsportovnějším modelem s atmosférickým motorem. Stejně jako výchozí model podstoupí tato verze facelift. Karoserie dostane nový aerodynamický paket, změní se tvar otvorů pro vstup vzduchu, zadní světla budou složena ze světelných diod a přední budou bi-xenonová.

Hlavní změny se ale odehrají pod karoserií. Objem motoru vzroste o 200 cm3 na 3,8 l a variabilní časování VarioCam dostanou nově také výfukové ventily. Výsledkem je nárůst výkonu o 15 kW na 320 kW (435 koní), ale také zvýšení točivého momentu ve středním pásmu otáček.

Díky tomu modernizovaná 911 GT3 potřebuje pro akceleraci z 0 na 100 km/h jen 4,1 s (zlepšení o 0,2 s) a pro zrychlení na 160 km/h je potřeba 8,2 s. Maximální rychlost je 312 km/h (+ 2 km/h). Stejně jako dosud bude pro tuto vyhraněně sportovní variantu v nabídce jen pohon zadních kol a manuální převodovka.

Konstruktéři Porsche se současně zaměřili na vylepšení ovladatelnosti. Aktivní podvozek PASM umožnil použít tužší pružiny a stabilizátory. Ve sportovním režimu je charakteristika podvozku ještě tvrdší než dosud, zároveň ale netrpí komfort v normálním režimu. Při jízdě na rozbitých cestách je možné zvýšit světlou výšku na přední nápravě o 30 mm.

Přepracovaná aerodynamika zvyšuje přítlak, což se příznivě projeví na stabilitě v zatáčkách. Novinkou jsou lehká kola závodní konstrukce s centrálním uzávěrem. 911 GT3 dostane poprvé Porsche Stability Management s vypínatelnou regulací trakce a stabilizačním systémem. Aktivace a deaktivace těchto systémů je ovšem zcela na volbě řidiče. Standardní brzdy mají vylepšené větrání, větší účinnost a nižší hmotnost, za příplatek budou speciálně navržené keramicko-kompozitní kotouče.

Světová premiéra je naplánována na 3. března do Ženevy. Prodej v Evropě bude zahájen v květnu, ve Velké Británii a USA na podzim. Cena pro Německo je stanovena na 117 tisíc Euro (zhruba 3,2 milionu Kč).

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Pražský soud připouští vydání hackera Nikulina do Spojených států Pražský soud připouští vydání hackera Nikulina do Spojených států

Pražský vrchní soud potvrdil přípustnost vydání Rusa…

„Tak sladká je moje svoboda“. Omilostněný vrah Kajínek má vlastní bonbony „Tak sladká je moje svoboda“. Omilostněný vrah Kajínek má vlastní bonbony

Vlnu nechápavých reakcí vyvolal na sociálních sítích…

Cena elektřiny vzroste o stovky korun, její distribuce zdražuje už třetí rok v řadě Cena elektřiny vzroste o stovky korun, její distribuce zdražuje už třetí rok v řadě

Regulovaná cena elektřiny pro domácnosti poroste už třetí…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

TEST: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

Dnes 12:51

Nový Peugeot 3008 už na Auto.cz dokázal vyhrát nad VW Tiguan. Souboj se Škodou Karoq tak bude zajímavý!




Blesk.cz

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na zámek, kde se natáčeli »Básníci«!

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na…

Snad proto, že jsi na zámku... Tak začíná básnička, na niž Pavel Kříž ve filmu Jak básníkům chutná život balí…

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je. Recenze Super Lucky’s Tale

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je.…

Nintendo má Maria, Sony Ratcheta & Clanka, ale Microsoftu na Xboxu One pořád nějaká ta výrazná postava…

 

iSport.cz

RENTGEN: Moderní fotbal podle Bohemians. Proto vyhráli střet světů

RENTGEN: Moderní fotbal podle Bohemians. Proto…

Ve 14. kole HET ligy zaujalo vítězství Bohemians v Mladé Boleslavi, které ukázalo, jak dobře funguje rychlá a…

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra nekončí, řekl Vrba

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra…

Být na střídačce někdo jiný než Pavel Vrba, možná už by ani jeden z nich neoblékal plzeňský dres. Jenže Vrba…

 

Reflex.cz

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy, říká exministryně Kovářová

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy,…

Sexuální narážky mi často přišly spíš příjemné, většina žen je na to pyšných, tvrdí bývalá ministryně…

Řecko letos poslalo do Německa 1000 uprchlíků, kteří měli falešné doklady. Mohou být mezi nimi i teroristé

Řecko letos poslalo do Německa 1000 uprchlíků, kteří…

Německé ministerstvo vnitra si stěžuje, že část uprchlíků, kteří přiletěli na základě přerozdělovacích kvót z…