Porsche 911 GT3: Modernizace a posílení nejrychlejšího atmosférického Porsche

Porsche 911 GT3: Modernizace a posílení nejrychlejšího atmosférického Porsche

 
 

Na březnovém autosalonu v Ženevě se představí Porsche 911 GT3 ve faceliftované podobě. Součástí modernizace bude také posílení motoru o 15 kW na výsledných 320 kW a řada dalších technických vylepšení. V Evropě se k prvním zákazníkům dostane v květnu.

911 GT3 je v nabídce Porsche nejvýkonnějším a nejsportovnějším modelem s atmosférickým motorem. Stejně jako výchozí model podstoupí tato verze facelift. Karoserie dostane nový aerodynamický paket, změní se tvar otvorů pro vstup vzduchu, zadní světla budou složena ze světelných diod a přední budou bi-xenonová.

Hlavní změny se ale odehrají pod karoserií. Objem motoru vzroste o 200 cm3 na 3,8 l a variabilní časování VarioCam dostanou nově také výfukové ventily. Výsledkem je nárůst výkonu o 15 kW na 320 kW (435 koní), ale také zvýšení točivého momentu ve středním pásmu otáček.

Díky tomu modernizovaná 911 GT3 potřebuje pro akceleraci z 0 na 100 km/h jen 4,1 s (zlepšení o 0,2 s) a pro zrychlení na 160 km/h je potřeba 8,2 s. Maximální rychlost je 312 km/h (+ 2 km/h). Stejně jako dosud bude pro tuto vyhraněně sportovní variantu v nabídce jen pohon zadních kol a manuální převodovka.

Konstruktéři Porsche se současně zaměřili na vylepšení ovladatelnosti. Aktivní podvozek PASM umožnil použít tužší pružiny a stabilizátory. Ve sportovním režimu je charakteristika podvozku ještě tvrdší než dosud, zároveň ale netrpí komfort v normálním režimu. Při jízdě na rozbitých cestách je možné zvýšit světlou výšku na přední nápravě o 30 mm.

Přepracovaná aerodynamika zvyšuje přítlak, což se příznivě projeví na stabilitě v zatáčkách. Novinkou jsou lehká kola závodní konstrukce s centrálním uzávěrem. 911 GT3 dostane poprvé Porsche Stability Management s vypínatelnou regulací trakce a stabilizačním systémem. Aktivace a deaktivace těchto systémů je ovšem zcela na volbě řidiče. Standardní brzdy mají vylepšené větrání, větší účinnost a nižší hmotnost, za příplatek budou speciálně navržené keramicko-kompozitní kotouče.

Světová premiéra je naplánována na 3. března do Ženevy. Prodej v Evropě bude zahájen v květnu, ve Velké Británii a USA na podzim. Cena pro Německo je stanovena na 117 tisíc Euro (zhruba 3,2 milionu Kč).

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…