reklama


Porsche 911 GT3: Modernizace a posílení nejrychlejšího atmosférického Porsche

Porsche 911 GT3: Modernizace a posílení nejrychlejšího atmosférického Porsche

 
 

Na březnovém autosalonu v Ženevě se představí Porsche 911 GT3 ve faceliftované podobě. Součástí modernizace bude také posílení motoru o 15 kW na výsledných 320 kW a řada dalších technických vylepšení. V Evropě se k prvním zákazníkům dostane v květnu.

911 GT3 je v nabídce Porsche nejvýkonnějším a nejsportovnějším modelem s atmosférickým motorem. Stejně jako výchozí model podstoupí tato verze facelift. Karoserie dostane nový aerodynamický paket, změní se tvar otvorů pro vstup vzduchu, zadní světla budou složena ze světelných diod a přední budou bi-xenonová.

Hlavní změny se ale odehrají pod karoserií. Objem motoru vzroste o 200 cm3 na 3,8 l a variabilní časování VarioCam dostanou nově také výfukové ventily. Výsledkem je nárůst výkonu o 15 kW na 320 kW (435 koní), ale také zvýšení točivého momentu ve středním pásmu otáček.

Díky tomu modernizovaná 911 GT3 potřebuje pro akceleraci z 0 na 100 km/h jen 4,1 s (zlepšení o 0,2 s) a pro zrychlení na 160 km/h je potřeba 8,2 s. Maximální rychlost je 312 km/h (+ 2 km/h). Stejně jako dosud bude pro tuto vyhraněně sportovní variantu v nabídce jen pohon zadních kol a manuální převodovka.

Konstruktéři Porsche se současně zaměřili na vylepšení ovladatelnosti. Aktivní podvozek PASM umožnil použít tužší pružiny a stabilizátory. Ve sportovním režimu je charakteristika podvozku ještě tvrdší než dosud, zároveň ale netrpí komfort v normálním režimu. Při jízdě na rozbitých cestách je možné zvýšit světlou výšku na přední nápravě o 30 mm.

Přepracovaná aerodynamika zvyšuje přítlak, což se příznivě projeví na stabilitě v zatáčkách. Novinkou jsou lehká kola závodní konstrukce s centrálním uzávěrem. 911 GT3 dostane poprvé Porsche Stability Management s vypínatelnou regulací trakce a stabilizačním systémem. Aktivace a deaktivace těchto systémů je ovšem zcela na volbě řidiče. Standardní brzdy mají vylepšené větrání, větší účinnost a nižší hmotnost, za příplatek budou speciálně navržené keramicko-kompozitní kotouče.

Světová premiéra je naplánována na 3. března do Ženevy. Prodej v Evropě bude zahájen v květnu, ve Velké Británii a USA na podzim. Cena pro Německo je stanovena na 117 tisíc Euro (zhruba 3,2 milionu Kč).

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama