Porsche 911 GT3 R: Tahle devětsetjedenáctka může jen na okruhy

 

Porsche představilo evoluční závoďák GT3 R. Není určen pro normální provoz, zákaznické týmy si jej koupí pro okruhová klání příslušné kategorie.

Plnokrevník GT3 R vychází z civilní verze RS a je určen pro sezónu 2019. I u Porsche chápou, že výroba okruhových speciálů se vyplatí, klientů z řad soukromých týmů mají v Zuffenhausenu dost a penízky se do kasičky jen pohrnou. GT3 RS je vyrobena převážně z oceli a hliníku, u verze, které schází písmeno S, byly samozřejmě použity díly z lehoučkých uhlíkových vláken (CFRP): jsou z nich střecha, blatníky, dveře, přední kapota i víko motoru, mohutné 1,9 m široké zadní křídlo a obložení kokpitu. Na okna zase posloužil polykarbonát. Tady se snižovala váha na nejnižší možnou mez.

Čtyřlitrový atmosférický plochý šestiválec se čtyřventilovou technikou a mazáním se suchou klikovou skříní má výkon minimálně 404 kW (550 k), sílu tedy nepostrádá. V závislosti na předpisech pro jednotlivé šampionáty může být vybaven omezovačem, který hodnotu zredukuje. Přímý vstřik pracuje při tlaku až 200 barů, motor s řídicí elektronikou Bosch MS 6.4 má proměnné časování vaček, sacích i výfukových ventilů. Šest škrticích klapek zajišťuje jeho lepší odezvu s využitím širšího spektra otáček. Navazuje na něj sekvenční šestistupňová převodovka vlastní výroby s řazením páčkami na volantu, kterému napomáhá elektronika. Závodní spojka je řízena elektrohydraulicky, příslušný pedál tedy chybí... Brzdový a plynový lze samozřejmě nastavit, stejně jako samosvorný diferenciál.

Porsche při vývoji aktuální verze závodní 911 kladlo důraz na zefektivnění aerodynamiky, bezpečnost i snížení nákladů na servis a díly. Také hliníkový podvozek s rozvorem 2459 mm a dvojitými lichoběžníky byl upraven. Přední větrané a drážkované kotoučové brzdy mají průměr 390 mm a šestipístkové hliníkové třmeny, vzadu jsou menší (370mm) se čtyřpístky. Nechybí ABS Bosch. Osmnáctipalcová kola BBS s centrálním upevněním obouvají gumy Michelin rozměrů 300/680, respektive 310/710. Obvod předních pneumatik vzrostl z 650 na 680 mm, vpředu se rovněž zvětšily otvory pro přívod vzduchu, které zvyšují přítlak na nápravě. Řízení disponuje elektrohydraulickým posilovačem.

Nové Porsche 911 GT3 RS má čas z Nürbugringu. Je to další rekord

4629 mm dlouhé GT3 R má nově klimatizaci, aby pilotům uvnitř nebylo vedro, ta je spojena s místem pro řidiče i jeho helmou. Revizí prošly ovládací prvky, většinu z nich najdeme na volantu, který připomíná ty z formule 1. Středová konzola obsahuje velký dotykový displej. Sedačka pilota je nově navržená a připevněná na šesti místech, také těžiště bylo vylepšeno. Bezpečnostní pásy jsou šestibodové. Pilotovy dveře s vnitřní konstrukcí z hliníku a kevlaru jsou vyplněny plastovou pěnou, která absorbuje energii při nárazu (a že jich při závodech GT3 bývá). V případě nehody se spolu s oknem dají snadno vyjmout. Otevřít lze i poklop ve střeše. Ochranná klec uvnitř představuje samozřejmost. Lithium-iontový akumulátor je namontován v prostoru pro nohy spolujezdce, který pochopitelně chybí...

Hrdla palivové nádrže se nacházejí zleva i zprava, aby bylo snadnější dovnitř natankovat 120 l benzinu s alespoň 98 oktany a mechanici nemuseli vůz obcházet. Některé okruhy se jezdí proti směru hodinových ručiček a ne všechny mají boxy u cílové rovinky vpravo, že?

Porsche 911 GT3 RS: Labutí píseň atmosférického šestiválce, co točí devět tisíc

Porsche už začalo přijímat objednávky, jeden každý kus přijde zájemce na 459 tisíc eur, tedy 11,7 milionu korun. I když závodění v téhle třídě není špičkou motoristického sportu, naopak si za léta získalo značnou popularitu, levné není. Cena navíc neobsahuje daň. Je možné také dále připlácet za přídavné osvětlení (samozřejmě LED) auta včetně startovního čísla i kokpitu, vyhřívané přední sklo, TPMS, případně telemetrii, tu standardní dodává Cosworth...

Dodávky výhradně bílých aut klientům začnou v prosinci letošního roku, homologační schvalování FIA sice ještě není u konce, ale není pochyb, že nové závodní porsche projde.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti

Projekt Samsung Tvoje šance, který pomáhá dětem v…

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

 
Zdroj: Porsche press

Štítky Porsche

 

Přidat názorDiskuse: Porsche 911 GT3 R: Tahle…

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 



Porsche opět vyzrálo na Lambo: Zase má nejrychlejší silniční auto na Ringu! Porsche opět vyzrálo na Lambo: Zase má nejrychlejší silniční auto na Ringu!

Letošní rok na okruhu Nürburgring je pro automobilku…

Porsche 911, Boxster a Cayman jako hybrid již nyní Porsche 911, Boxster a Cayman jako hybrid již nyní

Kalifornská společnost Vonnen předešla samotnou…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je už 100 tisíc

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je…

Miliony Venezuelanů utekly ze své zbídačené země, kde panuje hospodářská krize. Sta tisíce z nich přitom…

Dotace na zateplení i dešťovku mění podmínky: Jak získat od státu až 450 tisíc?

Dotace na zateplení i dešťovku mění podmínky: Jak…

Od poloviny října mohou lidé nově žádat o dotace na zateplení, které provedou svépomocí. Není to ale jediná…

 

iSport.cz

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním Sport Magazínu

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním…

Ideální jedenáctka, nejschopnější trenéři i nejpamátnější zápasy, které si spojíte s dějinami nejslavnějšího…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…