Porsche 911 GT3 R: Tahle devětsetjedenáctka může jen na okruhy

 

Porsche představilo evoluční závoďák GT3 R. Není určen pro normální provoz, zákaznické týmy si jej koupí pro okruhová klání příslušné kategorie.

Plnokrevník GT3 R vychází z civilní verze RS a je určen pro sezónu 2019. I u Porsche chápou, že výroba okruhových speciálů se vyplatí, klientů z řad soukromých týmů mají v Zuffenhausenu dost a penízky se do kasičky jen pohrnou. GT3 RS je vyrobena převážně z oceli a hliníku, u verze, které schází písmeno S, byly samozřejmě použity díly z lehoučkých uhlíkových vláken (CFRP): jsou z nich střecha, blatníky, dveře, přední kapota i víko motoru, mohutné 1,9 m široké zadní křídlo a obložení kokpitu. Na okna zase posloužil polykarbonát. Tady se snižovala váha na nejnižší možnou mez.

Čtyřlitrový atmosférický plochý šestiválec se čtyřventilovou technikou a mazáním se suchou klikovou skříní má výkon minimálně 404 kW (550 k), sílu tedy nepostrádá. V závislosti na předpisech pro jednotlivé šampionáty může být vybaven omezovačem, který hodnotu zredukuje. Přímý vstřik pracuje při tlaku až 200 barů, motor s řídicí elektronikou Bosch MS 6.4 má proměnné časování vaček, sacích i výfukových ventilů. Šest škrticích klapek zajišťuje jeho lepší odezvu s využitím širšího spektra otáček. Navazuje na něj sekvenční šestistupňová převodovka vlastní výroby s řazením páčkami na volantu, kterému napomáhá elektronika. Závodní spojka je řízena elektrohydraulicky, příslušný pedál tedy chybí... Brzdový a plynový lze samozřejmě nastavit, stejně jako samosvorný diferenciál.

Porsche při vývoji aktuální verze závodní 911 kladlo důraz na zefektivnění aerodynamiky, bezpečnost i snížení nákladů na servis a díly. Také hliníkový podvozek s rozvorem 2459 mm a dvojitými lichoběžníky byl upraven. Přední větrané a drážkované kotoučové brzdy mají průměr 390 mm a šestipístkové hliníkové třmeny, vzadu jsou menší (370mm) se čtyřpístky. Nechybí ABS Bosch. Osmnáctipalcová kola BBS s centrálním upevněním obouvají gumy Michelin rozměrů 300/680, respektive 310/710. Obvod předních pneumatik vzrostl z 650 na 680 mm, vpředu se rovněž zvětšily otvory pro přívod vzduchu, které zvyšují přítlak na nápravě. Řízení disponuje elektrohydraulickým posilovačem.

Nové Porsche 911 GT3 RS má čas z Nürbugringu. Je to další rekord

4629 mm dlouhé GT3 R má nově klimatizaci, aby pilotům uvnitř nebylo vedro, ta je spojena s místem pro řidiče i jeho helmou. Revizí prošly ovládací prvky, většinu z nich najdeme na volantu, který připomíná ty z formule 1. Středová konzola obsahuje velký dotykový displej. Sedačka pilota je nově navržená a připevněná na šesti místech, také těžiště bylo vylepšeno. Bezpečnostní pásy jsou šestibodové. Pilotovy dveře s vnitřní konstrukcí z hliníku a kevlaru jsou vyplněny plastovou pěnou, která absorbuje energii při nárazu (a že jich při závodech GT3 bývá). V případě nehody se spolu s oknem dají snadno vyjmout. Otevřít lze i poklop ve střeše. Ochranná klec uvnitř představuje samozřejmost. Lithium-iontový akumulátor je namontován v prostoru pro nohy spolujezdce, který pochopitelně chybí...

Hrdla palivové nádrže se nacházejí zleva i zprava, aby bylo snadnější dovnitř natankovat 120 l benzinu s alespoň 98 oktany a mechanici nemuseli vůz obcházet. Některé okruhy se jezdí proti směru hodinových ručiček a ne všechny mají boxy u cílové rovinky vpravo, že?

Porsche 911 GT3 RS: Labutí píseň atmosférického šestiválce, co točí devět tisíc

Porsche už začalo přijímat objednávky, jeden každý kus přijde zájemce na 459 tisíc eur, tedy 11,7 milionu korun. I když závodění v téhle třídě není špičkou motoristického sportu, naopak si za léta získalo značnou popularitu, levné není. Cena navíc neobsahuje daň. Je možné také dále připlácet za přídavné osvětlení (samozřejmě LED) auta včetně startovního čísla i kokpitu, vyhřívané přední sklo, TPMS, případně telemetrii, tu standardní dodává Cosworth...

Dodávky výhradně bílých aut klientům začnou v prosinci letošního roku, homologační schvalování FIA sice ještě není u konce, ale není pochyb, že nové závodní porsche projde.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí

Politici mají i pro otrlé jedince vždy připravené nějaké…

Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik

Čtyřicet miliard korun. Na tolik má vyjít stavba prvního…

Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí

Byznysu s bateriemi se daří, trh každoročně roste o více…

 
Zdroj: Porsche press

Štítky Porsche

 

Přidat názorDiskuse: Porsche 911 GT3 R: Tahle…

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 



Porsche 911 GT3 RS pomohl k rekordnímu času nečekaný konkurent Porsche 911 GT3 RS pomohl k rekordnímu času nečekaný konkurent

Porsche dosáhlo 16. dubna s 911 GT3 RS na Severní smyčce…

Nové Porsche 911 GT3 RS má čas z Nürbugringu. Je to další rekord Nové Porsche 911 GT3 RS má čas z Nürbugringu. Je to další rekord

Porsche stanovilo 16. dubna s novým 911 GT3 RS na Severní…

 



 
Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Dnes 08:00

Existuje hned několik cest, jak se stát z motoristy povinně chodcem. Vůbec přitom nemusíte nasbírat dvanáct trestných bodů. Ve všech případech se připravte na úřední peripetii a další náklady, když budete chtít zase řídit.




Blesk.cz

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že tohle není obyčejný vlk

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že…

Nad objevem neznámého druhu šelmy připomínající vlka si lámou hlavu experti z amerického státu Montana. Tvora…

Dobrodruzi dobyli symbol Slovenska: Na vrcholku Kříváně přespali jen ve spacáku v -20 °C

Dobrodruzi dobyli symbol Slovenska: Na vrcholku…

Trojice slovenských kamarádů v čele s fotografem Peterem Lengyelem (29) snila o tom, že stráví noc na vrcholku…

 

iSport.cz

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale měla bych být šťastná, ne?

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale…

Na začátku loňského roku se zdálo, že Petra Kvitová bude muset s tenisem skončit, ale v tomto roce už má na…

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s Plzní a svérázné povahy

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s…

Kdyby si na krk pověsili všechny medaile, pod tíhou zlata by se prohnuli v pase. David Limberský a Daniel Kolář.…

 

Reflex.cz

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“ velvyslance Turecka. A co svoboda projevu?

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“…

Česká advokátní komora potrestala advokátku Kláru Samkovou za slova, kterými „proklela“ tureckého velvyslance…

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…