Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 RS: Manufaktura Exclusive umí ostrou 911 v černé a zlaté

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Hodí se k porsche barevná kombinace, kterou na závodních okruzích proslavila úplně jiná značka, navíc z Albionu? A proč ne, může slušet i devětsetjedenáctce!

Kombinaci černé a zlaté barvy máme spojenou hlavně se slavnou érou Teamu Lotus ve formuli 1. Cigaretová značka John Player Special ale sponzorovala i jiné týmy v odlišných disciplínách. U protinožců v ní jezdily třeba BMW 635 CSi australského týmu Franka Gardnera. V roce 1979 ji pak v královně motoristického sportu používal Walter Wolf Racing, kterému sezónu zaplatil japonský výrobce kamer a fotoaparátů Olympus. S JPS tedy neměl nic společného...

Příkladů z historie bychom našli více, ale v současnosti ji zvládne třeba i takové Porsche. Obzvláště tehdy, pokud si ji objedná klient a o splnění snu se mu postará firemní manufaktura Exclusive. Nemusí tedy klepat na dveře externí firmy. To je fajn, že? Navíc se v tomto případě jedná o skutečný poklad: GT3 RS. Ta má sice silniční homologaci, ale mnohem lépe jí je na hladkém okruhovém asfaltu.

Zářivé barvy a tmavé pruhy běžných verzí (pokud lze toto slovní spojení vůbec použít) vystřídala elegantní temná čerň. Zlatá jsou totiž pouze desetipaprsková kola, nikoli lak jako takový, podobný, ale tmavšího odstínu jsme nedávno viděli na 911 Turbo S Exclusive Series. Ráfky mají černé středy a v nich kontrastní logo RS. Doplňují je viditelné žluté brzdové třmeny, které s nimi docela ladí. Stejná barevná kombinace pokračuje i v kokpitu. Zlatožlutými nitěmi jsou obšity volant, středová konzola, loketní opěrka, sedačky i čalounění palubní desky a dveří. Bezpečnostní pásy kontrastně jen září.

Porsche už se připravuje na příchod série 992, za 991 spadne pomyslná opona. Novinky se dočkáme na podzim v Paříži. GT3 RS byla přitom odhalena teprve letos v únoru. Čtyřlitrový plochý šestiválec postrádá přeplňování, nabízí 383 kW (521 k) a je spojen se sedmistupňovou dvouspojkou PDK. 1430 kg vážící kupé s pohonem zadních kol sprintuje z klidu na stovku za 3,2 s a uhání až 312 km/h.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)