Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 924 DP Cargo je velmi vzácné kombi a čeká na nového majitele

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Porsche 924 mířilo z mateřské automobilky k zákazníkům výhradně jako dvoudveřové kupé, ale díky úpravcům se dočkalo i proměny v kombík. Právě jeden z nejvzácnějších je nyní na prodej.

Porsche 924 po celou dobu své kariéry od svého představení na podzim roku 1975 až do ukončení výroby modelu S v roce 1988 opouštělo výrobní linku pouze jako dvoudveřového kupé, k jehož charakteristickým rysům vedle výklopných světlometů ve štíhlé přídi patřilo i rozměrné a vzhůru výklopné zadní okno nad překvapivě prostorným zavazadelníkem.

Především šířka a délka ložné plochy, kterou bylo možné ještě výrazně prodloužit sklopením opěradel zadních sedadel, stála za myšlenkou proměny Porsche 924 ve stylový shooting brake, který nabídne o trochu více místa pro hlavy cestujících na zadních sedadlech a výrazně více prostoru pro zavazadla.

Této myšlenky se ujalo několik nezávislých úpravců, z nichž k těm nejproslulejším patří německý DP Motorsport, který se specializuje na vozy značky Porsche od poloviny sedmdesátých let a má na svém kontě mimo jiné i proměnu závodního speciálu 962 pro vytrvalostní závody ve vůz schválený pro běžný silniční provoz.

DP Motorsport má na svém kontě několik přestaveb vozů Porsche 924 i sesterského modelu 944 v shooting brake pojmenovaný DP Cargo. Mezi tyto vozy patří i Porsche 924 DP Cargo, které aktuálně i prostřednictvím eBay nabízí k prodeji britská společnost Gmund Cars Limited.

Tento konkrétní exemplář v rudé barvě zahájil svou kariéru jako sériové Porsche 924 v roce 1976 a patří tedy k nejstarším zástupcům své modelové řady, ale i přesto se v roce 1986 dočkal proměny v Porsche 924 DP Cargo. Přestavěna byla záď a příď byla osazena nárazníkem používaným standardně pouze u modelů 944 S2 a 944 Turbo.

Kromě karoserie tehdy došlo i k zásadní proměně techniky, protože došlo na využití komponentů z Porsche 924 Turbo, což znamená, že původně vůz s původně atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem, disponujícím výkonem 92 kW (125 k) se díky přeplňování mohl pochlubit výkonem 125 kW (170 k).

Změny provedené v technice se neomezovaly pouze na motor, ale došlo na použití všech komponentů odlišujících 924 Turbo od výchozího 924, což znamená, že byla namontována nová převodovka a rovněž i brzdový systém a zavěšení kol, které odhaluje uchycení kol pěti šrouby namísto čtyřmi.

Porsche 924 DP Cargo s technikou modelu 924 Turbo po všech provedených úpravách zamířilo do švédského Stockholmu, kde bylo až do jeho převzetí společností Gmund Cars Limited. Ta jej nyní nabízí za 30.000 britských liber (zhruba 865.000 Kč), což se může při pohledu na ceny běžných Porsche 924 zdát trochu příliš, ale ve skutečnosti je to poměrně přijatelná cena za automobil, který vlastně nemá obdoby.

DP Motorsport podle Gmund Cars Limited přestavěl na DP Cargo pouze tři vozy 924 s úzkými blatníky a jen tento jediný se dočkal navíc proměny v 924 Turbo.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)