Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Carrera GT: odchod na vrcholu slávy

Ondřej Láník
Diskuze (36)
6. května 2006 opustí lipský montážní závod firmy Porsche posledních 6 vozů Porsche Carrera GT. Po šesti letech tak končí kariéra nejúspěšnějšího supersportovního vozu posledních let.

6. května 2006 opustí lipský montážní závod firmy Porsche posledních 6 vozů Porsche Carrera GT. Po šesti letech tak končí kariéra nejúspěšnějšího supersportovního vozu posledních let.

Automobil poprvé prezentovaný veřejnosti 28. září 2000 se v definitivní malosériové verzi začal prodávat v roce 2003 a již tehdy bylo zřejmé, že jeho výroba nebude trvat příliš dlouho. Jeho výroba v kěvtně 2006 skončí s tím, že na svět přišlo 1270 vozů. Carrery GT byly vybaveny nejsilnějším motorem, jaký kdy byl v silničním voze této značky dodáván. Jde o desetiválec 5733 cm3 o výkonu 450 kW při 8000 ot/min, točivý moment má hodnotu 590 Nm při 5750 ot./min, maximální otáčky dosahují 8400 ot./min. Nejvyšší rychlost 330 km/h sice již není tím nejdůležitějším nej, ale toto Porsche má rozhodně mnoho významnějších kvalit.

Carrera GT dále zvýšila nezpochybnitelné image Porsche jako sportovní značky, a co je možná ještě důležitější v dnešní době nadbytku supersportů, přineslo relativně malé automobilce dokonce i zisk!

Nejdůležitějším trhem Carrery GT byl ten americký, když zde zákazníci odebrali asi polovinu všech vyrobených vozů. Tradičně silné postavení měl tento model i v domácím Německu, Británii, Itálii a na Blízkém východě.

Montáž jednoho vozu trvala 130 hodin, převážně ruční práce, motor byl sestavován asi 45 hodin. Produkce měla limit 3 vozy za den. Původní plán vyrobit 1000 Carrer GT Porsche přehodnotilo a kvůli vysoké poptávce bylo rozhodnuto prodloužit život úspěšného modelu o několik měsíců. Místo Carrery GT se v Lipsku bude montovat nové Porsche Panamera. Vzhledem k plánované velkosériové výrobě však bude nutno vybudovat od základu novou montážní linku.

Porsche Carrera GT v magazínu Auto.cz (1. díl)

Porsche Carrera GT v magazínu Auto.cz (2. díl)

Ondřej Láník
Diskuze (36)
24. 4. 2006 20:38
Re: Porschituce...
Jo, také jsem se toho snímku lekl... :-) P.S. Kamzík je trefnej, ale věřím, že se to povede.
24. 4. 2006 20:37
Re: Porschituce...
Kolikátou točíš >:D Teda tohle by se do mramoru tesat nedalo ;-)