Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne Diesel: Motor 3.0 TDI (176 kW) bude od února 2009 dodávat Audi

Ondřej Láník
Diskuze (155)
Jeden z posledních automobilových mýtů dnes padl. Vedení firmy Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG dnes oznámilo, že od února 2009 bude výrobce sportovních vozů Porsche nabízet poloterénní model Cayenne se šestiválcovým turbodieselem.

Kdybyste v roce 2000 nějakému fanouškovi vozů Porsche předložili vizi o terénním modelu, který vyvede značku mezi nejziskovější automobilky světa, asi by se vám vysmál. Jenže stalo se. Spolupráce s VW Group se automobilce Porsche v novém miléniu neuvěřitelně vyplatila, neboť Cayenne se stalo velmi úspěšným modelem, generujícím zisky v do té doby nepokrytém segmentu. Dosud se ve Stuttgartu neodvážili vstoupit mezi výrobce nečistých motorizací, ale to se dnes změnilo.

Automobilka v tiskovém prohlášení uvádí, že rozhodnutí bylo učiněno jako odpověď na novou legislativní úpravu zejména na trzích Evropské unie, která fakticky zvýhodňuje modely se vznětovými motory. Nedávno získaný podíl v automobilové skupině Volkswagen otevřel dveře ke špičkové technice vznětových motorů, které tak Porsche nemuselo vyvíjet vlastními silami.

Porsche bude nabízet Cayenne se šestiválcovým motorem 3.0 TDI (176 kW, 550 Nm), dodávaným automobilkou Audi. Stejný motor má pod kapotou nejen Audi Q5 a Q7, ale také modelové řady A4, A5, A6 a A8. Porsche slibuje "kombinovanou spotřebu nafty 9,3 l/100 km, spontánní odezvu na sešlápnutí plynového pedálu, vysoký točivý moment v širokém spektru otáček a výkon, který odpovídá úrovni sportovně orientovaného lehce terénního vozu jakým je Cayenne".

Uvedení na trhy v Evropě je plánováno na únor 2009, o dalších exportních trzích však může být ještě rozhodnuto. Cena na německém trhu činí 56.436 euro, tj. přibližně 1.456.000,-Kč. Standardem bude automatická převodovka Tiptronic S.

Základní model Cayenne Tiptronic s motorem 3,6 V6 (213 kW, 385 Nm) stojí v Německu 55.090 euro.

V uplynulém finančním roce 2007/2008 prodalo Porsche 45.478 vozů, což je rekordní počet v dosavadní historii firmy.

Automobilka potvrdila přípravu modelu Cayenne s hybridním hnacím ústrojím, které by mělo mít kombinovanou spotřebu nižší než 9 l/100 km. Bude uvedeno na trh před koncem této dekády.

Doporučujeme
TEST Porsche Cayenne Turbo LPG - plynová zbraň (7/2005)

Ondřej Láník
Diskuze (155)
Avatar - Ada je zase tady
23. 11. 2008 19:45
Cayenne TDI
Diesel pro takove auto je samozrejme jedina spravna volba. designove je ovsem hezci bracha Touareg.
23. 11. 2008 12:39
Cayenne D??
jak se asi bude menovat?? Cayenne D?? takova hanba.
Avatar - Dylan McKay
22. 11. 2008 16:30
Re: Hnus na kolech
Kobylo, a tímhle Porsche konečně můžeš jezdit i ty: [odkaz] ;-) >:D
22. 11. 2008 15:05
Lide motoristický, jásejme....
... Porsche Diesel Super Tractor má po padesáti letech konečně přímého nástupce..... :-) [odkaz]
Avatar - T613
22. 11. 2008 12:41
Re: tomu nicku hore nerozumiem
chybí tady zívající smajlík. Není nic lepšího než vyprávění o normálnosti od člověka s nickem TOKOKEJITG >:-[] Už se přiznej, že GTI ti odmítl pozvání na rande >:D